Hyliko zaprezentowało na lutowych targach Hyvolution w Paryżu swój pierwszy 44-tonowy ciągnik napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jest to retrofit, ponieważ został zaprojektowany na bazie wyremontowanego Renault Trucks T, w którym silnik wysokoprężny został zastąpiony systemem wodorowych ogniw paliwowych, opracowanych przez GreenGT. Docelowo Hyliko zamierza rozwijać i produkować pojazd seryjny we Francji od 2024 r. Za kabiną zainstalowano sześć zbiorników dostarczanych przez firmę Plastic Omnium, które mieszczą 35 kilogramów wodoru. Zapewnia to zasięg 500 km, ale producent przewiduje możliwość jego zwiększenia do 900 km. Silnik elektryczny o mocy szczytowej 460 kW (365 kW nominalnie) jest zasilany przez dwa ogniwa paliwowe o łącznej mocy 160 kW i akumulator dostarczony przez Forsee Power. Bateria składa się z dwóch pakietów po 12 modułów, zapewniając 60 kWh pojemności energetycznej i dostarcza do 530 kW mocy. Rozpoczęcie masowej produkcji pojazdu planowane jest na 2024 rok. Na stoisku na targach pojawił się także 26-tonowy pojazd holujący, bazujący, podobnie jak ciągnik, na wodorowym układzie napędowym. (z)