Fot. FUSO
FUSO – japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych – świętuje 60-lecie swojej lekkiej ciężarówki Canter. Od czasu premiery rynkowej FUSO Cantera w 1963 roku na całym świecie wyprodukowano już ponad 4,5 miliona egzemplarzy tego modelu.
Pierwsza generacja Cantera pojawiła się na rynku japońskim w marcu 1963 roku pod nazwą T720. Był to pojazd z kabiną umieszczoną nad silnikiem, który wówczas w swoim segmencie zwracał uwagę osiągami i ekonomiką. Począwszy od pierwszej generacji pojazdu, FUSO nieprzerwanie pracuje nad jego rozwojem. Dzięki nieustannemu doskonaleniu silników, Canter przez dziesięciolecia zyskiwał coraz lepsze parametry efektywności paliwowej oraz ekologiczności.
Już w latach 60. XX wieku FUSO rozszerzyło sprzedaż Cantera na różne rynki międzynarodowe, przez co stał się on liderem w segmencie lekkich samochodów ciężarowych na głównych rynkach całego świata. W Indonezji, jednym z pierwszych rynków zamorskich FUSO, w ciągu ostatnich 48 lat Canter konsekwentnie utrzymywał najwyższy udział rynkowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Obecnie Cantery są produkowane lokalnie w systemie CKD (completely-knocked-down) na dwunastu rynkach. Ciężarówka FUSO sprzedawana jest dziś w ponad 70 krajach świata.
W 2017 roku FUSO wprowadziło na rynek pojazd eCanter – pierwszy w Japonii produkowany seryjnie elektryczny samochód ciężarowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W 2022 roku zaprezentowano jego następcę – całkowicie zmodernizowany, elektryczny model następnej generacji. Produkcja seryjna ciężarówki Next Generation eCanter rozpocznie się w 2023 roku w zakładach FUSO w japońskim Kawasaki i portugalskim Tramagal. (z)
Fot. FUSO