Wiadomości z rynku

piątek
5 lipca 2024

Przyszłościowe pojazdy do różnych zastosowań

DAF wprowadza na rynek pełną gamę pojazdów użytkowych nowej generacji
24 kwietnia 2023

Fot. DAF

 
DAF rozszerza swoją gamę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o ciągniki siodłowe i podwozia do zabudowy z dwiema osiami napędzanymi – do zastosowań terenowych i drogowych. Należą do nich nowe pojazdy XDC i XFC Construction, które są teraz dostępne również w wersjach z układem osi 4x2. Do zastosowań wymagających jak najmniejszej podatności na uszkodzenia - bez funkcji wymaganych w terenie - DAF wprowadza nową, jeszcze wytrzymalszą wersję modeli XD i XF.

Pojazdy budowlane XDC i XFC

Pojazdy budowlane XDC i XFC nowej generacji wyróżniają się dominującą czarną kratą wlotu powietrza i solidnym stalowym zderzakiem, stalową osłoną chłodnicy oraz dwoma bezobsługowymi światłami przeciwmgielnymi LED, głęboko wpuszczonymi w zderzak, z myślą o maksymalnej ochronie. Dostępny jest elastyczny stopień dolny. Modele XDC i XFC nowej generacji cechuje duży prześwit – do 40 cm, a także kąt natarcia 25 stopni, dzięki czemu nadają się one do zastosowań wymagających regularnej jazdy w terenie. Modele te są dostępne w konfiguracjach osi 8x4, 6x4 i - po raz pierwszy - 4x2.

Fot. DAF

 

Szeroka gama osi podwójnych

W celu zapewnienia pożądanej przyczepności w trudnych warunkach, DAF oferuje pojazdy XDC i XFC z dwiema osiami napędowymi o niskich wymaganiach serwisowych: od lekkich osi podwójnych o udźwigu 19 t z pojedynczą redukcją (SR1132T), zawieszeniem piórowym i hamulcami tarczowymi lub bębnowymi, po wersje 21- i 26-tonowe (SR1360T) z pojedynczą redukcją, hamulcami tarczowymi i zawieszeniem pneumatycznym. Do zastosowań ciężkich i terenowych dostępne są również wersje podwójne 21- i 26-tonowe ze zwolnicą (HR1670T). Osie podwójne są dostępne z szeroką gamą wariantów przełożeń tylnej osi w zakresie od 3,46:1 do 7,21:1, co pozwala dopasować specyfikację do konkretnego zadania.

Fot. DAF

 

Modele 6x4 i 8x4 do zastosowań drogowych

Gama pojazdów z dwiema napędzanymi osiami obejmuje również pojazdy drogowe nowej generacji DAF, dostępne w wariantach 6x4 i 8x4 – do zastosowań wymagających dużej przyczepności i ładowności. Podwozia pod zabudowę 6x4 i 8x4 są oferowane w modelach XD i XF. Ciągnik siodłowy 6x4 jest dostępny w wersjach XG i XG+, podobnie jak podwozia pod zabudowę 8x4 z kierowaną osią wleczoną. Modele XF, XG oraz XG+ będzie można również zamówić jako ciągnik siodłowy 8x4 z kierowaną osią pchaną – przeznaczony do dużych obciążeń i nietypowych zastosowań transportowych.

Hydrauliczny napęd na przednie koła PXP

Do zadań, które czasami wymagają zwiększonej przyczepności, DAF oferuje opcję hydraulicznego napędu na przednie koła dla ciągników XD, XDC, XF i XFC w wersji 4x2. Łatwy w obsłudze układ PXP można aktywować za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.

Fot. DAF

 

Jeszcze bardziej wytrzymałe modele XD i XF

Całkowitą nowością są modele XD i XF o zwiększonej wytrzymałości. Seria ta łączy wytrzymałe kabiny modeli XDC i XFC z podwoziem drogowym. Jest to rozwiązanie polecane w segmencie budowlanym, miejskim czy komunalnym, dla użytkowników, którzy cenią jak najniższą podatność na uszkodzenia, ale nie potrzebują typowo terenowych funkcji. Solidny przód z wyróżniającym się, wysoko zamontowanym zderzakiem, jest zawsze połączony ze zintegrowaną przednią belką zabezpieczenia przeciwnajazdowego i jest dostępny we wszystkich konfiguracjach podwozi pod zabudowę oraz ciągników siodłowych XD i XF.

Nowe, 4-osiowe pojazdy XD i XF z pojedynczym napędem

Oferta pojazdów ciężarowych DAF nowej generacji została rozszerzona o pełną gamę wariantów 4-osiowych z pojedynczym napędem do zastosowań drogowych. Te wersje podwozi, z kierowaną osią pchaną i/lub (nie)kierowaną osią wleczoną, są polecane do takich zastosowań jak transport ciężkich kontenerów, asenizacja czy odbiór ciężkich odpadów.

Fot. DAF

 

Wysoce wydajne układy napędowe

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, które przekłada się na najniższą emisję spalin, jest wynikiem między innymi aerodynamicznej konstrukcji i zastosowania najnowszych układów napędowych PACCAR MX-11 i MX-13 ze skrzynią biegów TraXon. Na życzenie nabywcy ta zautomatyzowana skrzynia biegów jest wyposażana w specjalne oprogramowanie do jazdy terenowej i funkcje ASR-off i Rock-Free umożliwiające ruszanie na śliskiej nawierzchni i szybkie kołysanie, które ułatwia „uwolnienie” pojazdu w bardzo trudnych warunkach.

Przystawki PTO do różnych zastosowań

DAF oferuje także szeroką gamę przystawek odbioru mocy (PTO), które mają spełniać różnorodne wymagania u użytkowników m.in. w segmencie budowlanym i komunalnym. Oferta obejmuje przystawki PTO silnika montowane „na godzinie 1” w przypadku ciężkich zastosowań oraz „na godzinie 11” w przypadku lżejszych zastosowań, a także pośrednią przystawkę PTO, którą można zamontować z przodu silnika w hakowych systemach załadowczych lub wywrotkach. Dostępna jest również pełna gama przystawek PTO skrzyni biegów.

Łatwy montaż zabudowy w standardzie

Jak twierdzą przedstawiciele niderlandzkiego producenta, dzięki ścisłej współpracy firmy z czołowymi europejskimi producentami zabudów pojazdy tej marki są dla nich przyjazne jak żadne inne w branży. Jednym z rozwiązań w tym zakresie są wstępnie zdefiniowane opcje typu „Plug and Play” - połączenie sygnałów z zabudowy z komputerem pokładowym podwozia. Ponadto integracja oprogramowania umożliwia uproszczone udostępnianie danych i komunikację między pojazdem a zabudową, co gwarantuje pożądaną integrację elementów sterujących, sygnałów i ostrzeżeń.

Nowy standard w zakresie bezpieczeństwa i komfortu kierowcy

Wszystkie nowe wersje do zastosowań budowlanych, dystrybucyjnych, komunalnych oraz innych zadań transportowych zapewniają wiodące standardy bezpieczeństwa i komfortu kierowcy wprowadzone wraz z nową generacją modeli XD, XF, XG i XG+. Wszystkie pojazdy są wyposażone w dużą szybę przednią z bardzo nisko umieszczonymi dolnymi krawędziami okien, co zapewnia pożądaną widoczność bezpośrednią i pośrednią. Ponadto mogą być wyposażone w okno krawężnikowe i najnowocześniejsze technologie, takie jak systemy DAF Digital Vision i DAF Corner View, ułatwiające bezpieczną jazdę i manewrowanie. Szeroki pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz ergonomia także przyczyniają się do najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Niezwykle przestronne kabiny zapewniają komfort kierowcy. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.