Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Rekordowa edycja targów 4Poland

Nie tylko pojazdy Volvo Trucks na Autodromie Jastrząb
7 czerwca 2023

Fot. Volvo

 
Volvo Trucks Polska już po raz szósty zorganizowało Targi Rozwiązań Transportowych 4Poland. Tegoroczna impreza odbyła się w piątek, 2 czerwca, jak zwykle na Autodromie Jastrząb.
To wydarzenie na dobre wpisało się w kalendarz spotkań branży TSL. Jest nie tylko okazją do poznania aktualnych nowinek technologicznych, ale także do zetknięcia się z wizją branży transportowej za 5-10 lat.
Przy tej okazji zaprezentowano wyniki i plany Volvo Trucks Polska na najbliższe lata. Volvo niezmiennie jest liderem w zakresie elektromobilności transportu ciężkiego na rynku europejskim i nieustannie poszerza swoją gamę elektrycznych samochodów ciężarowych, którą obecnie tworzą modele: FH, FM, FMX, FE i FL Electric.

Fot. Volvo

 

Prawie trzy tysiące gości, niemal 70 wystawców

Z każdym rokiem Targi 4Poland cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających. Podczas tegorocznej edycji na blisko 3.000 osób, które odwiedziły wystawę, czekało 40 samochodów ciężarowych i niemal 70 wystawców. Odwiedzający mogli zapoznać się z ofertą firm związanych z branżą transportową w zakresie: zabudów, naczep, paliw, olejów, wyposażenia, finansowania, i wielu innych.
Odwiedzający mogli wziąć udział w jazdach testowych elektrycznymi pojazdami Volvo Trucks oraz doświadczyć kontrolowanych poślizgów na płycie poślizgowej pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks.
Ważnym momentem było wydanie nabywcom aż 24 pojazdów. Tym razem największe zainteresowanie budziła kolejna elektryczna śmieciarka w
Polsce, odebrana przez Przedsiębiorstwo Komunalne w Sieradzu, oraz ciągnik, którym Iwona Blecharczyk odbyła Volvo Trucking Adventure, a który dział pojazdów używanych Volvo Polska nabył dla lokalnego klienta.
Punktem kulminacyjnym dnia było podpisanie umowy z MBC Trans Marcin Ciołek na pierwszy w Polsce ciągnik elektryczny gamy FH 4x2, wyposażony w trzy silniki elektryczne oraz zestaw sześciu baterii o pojemności 540 kWh i zasięgu 300 km. MBC Trans to firma z wieloletnim doświadczeniem w branży transportu drogowego i logistyki. Zeroemisyjny pojazd wspiera strategię rozwoju spółki, opartą na zrównoważonych rozwiązaniach.
Ponadto odwiedzający mogli podziwiać kolekcję retro pojazdów Volvo, a na żądnych dodatkowych wrażeń czekała Strefa Elektryzujących Atrakcji. Nie zapomniano też o najmłodszych, którzy mogli spędzić radosny czas z animatorami w Strefie Volvo Kids.
Dzień targowy zwieńczyło wyjątkowe show z udziałem samochodów ciężarowych Volvo i akrobacji lotniczych oraz koncert gwiazdy wieczoru – Agnieszki Chylińskiej.

Fot. Volvo

 

Volvo Trucks w elektrycznym nurcie

Podczas śniadania prasowego, Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska, przedstawiła wyniki i osiągnięcia z minionych miesięcy. Pokazano też najciekawsze pojazdy wydane przez Volvo Trucks w Polsce, a także pokreślono dywersyfikację portfela inwestycji Volvo Trucks– spółka w ostatnim czasie zainwestowała w fotowoltaikę.
Klienci, którzy postawią kroki jako pierwsi w elektryfikacji pojazdów ciężarowych oraz nauczą się obsługi tych pojazdów będą bardziej przygotowani na intensyfikację tej elektryfikacji. Z tym wszystkim łączy się również optymalizacja wykorzystania floty firm transportowych. Cieszymy się, że nasz wieloletni klient – firma MBC Trans, zdecydował się na ten pierwszy krok wraz z Volvo Trucks i modelem FH Electric – powiedziała Małgorzata Kulis.
Szefowa Volvo Trucks Polska opowiedziała też o planowanych modernizacjach kabin, które wkrótce ujrzą światło dzienne, testach silników wodorowych oraz planach na obchody 30-lecia marki w 2024 roku.
Nie pominięto także tematu Akcji Profesjonalni Kierowcy, największej akcji społecznej w sektorze TSL, zainicjowanej przez Volvo Trucks i realizowanej przy wsparciu instruktorów Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Co rok program szkoleń dostosowywany jest do oczekiwań uczestników i rynku – nowością w tegorocznej agendzie są zajęcia z ekonomicznej jazdy pojazdami elektrycznymi oraz pilotowa współpraca z firmą FAZ Drivers, pośredniczącą w relacji zatrudnienia między kierowcami zawodowymi a przewoźnikami. Nieustanny rozwój Akcji cieszy również jej partnerów; w tym roku po raz kolejny program wspierają Continental, MAK Ubezpieczenia, MJM Brokers, Phillips Poland, PKO Leasing, Shell Polska, Wielton, Volvo Trucks oraz Volvo Financial Services (VFS). Do grona partnerów po raz pierwszy dołączył Chubb

Fot. Volvo

Fot. Volvo

Fot. Volvo

 

Bramowiec i wywrotka od Meillera

Wśród przedsiębiorstw współpracujących z marką Volvo, które zaprezentowały swoje możliwości, nie zabrakło firmy MEILLER, która od początku aktywnie uczestniczy w tej imprezie.
Na firmowym stoisku pokazano dwa ciekawe pojazdy zbudowane według bardzo jasno sprecyzowanych potrzeb klientów. Zaprezentowano urządzenie bramowe TECTRIS® oraz wywrotkę tylnozsypową Halfpipe.
Rozszyfrujmy nazwę urządzenia bramowego TECTRIS® AK12 – MT: AK – urządzenie bramowe (niem. Absetzkipper), 12 – obciążenie nominalne w tonach, liczone od poziomu jezdni (ostatnio podniesiono je do 14 ton), M – średniodługi pomost zabudowy, T – ramiona z teleskopowym wysuwem.
Rodzina urządzeń bramowych TECTRIS® o nośności od 7,4 do 18 ton jest jednym ze sztandarowych produktów firmy MEILLER. Bramowce TECTRIS® są efektem wieloletnich doświadczeń i ciągłego doskonalenia produktu we współpracy z użytkownikami. Bramowce tej marki wyróżnia m.in. własna, sprawdzona hydraulika.
Użytkownicy doceniają sztywność ramion i podpór, które wykonano z profili pięcio- i sześciokątnych (w przeciwieństwie do często stosowanych na rynku profili czterokątnych, które są tańsze, ale mniej wytrzymałe). Jak zapewnia producent, równie wytrzymały jest własny układ hydrauliczny, obejmujący wszystkie komponenty (pompę, zbiornik, rozdzielacze czy siłowniki). Mocnym atutem całej zabudowy jest wygodny w użyciu system sterowania radiowego hydrauliką- i.s.a.r.- -control 3, który pozwala na obsługę układu hydraulicznego bramowca oraz start i zatrzymanie silnika. Zaprezentowany bramowiec ma niezależne sterowanie podporami (lewa/prawa) oraz niezależne sterowanie wysuwem ramion (lewe/ prawe), co w połączeniu z proporcjonalnym sterowaniem, wydatnie wspomaga pracę kierowcy podczas załadunku kontenera.
Prezentowany na torze Jastrząb pojazd wybudowany został na zlecenie jednej z firm zajmującej się transportem stłuczki szklanej, która od wielu lat kupuje pojazdy marki MEILLER. Urządzenie bramowe zamontowano na dwuosiowym, 18-tonowym podwoziu Volvo. Zgodnie z potrzebami klienta, bramowiec wyposażono m.in. w specjale stopnie do wchodzenia na zabudowę (zarówno z tyłu jak i z boku). Pomaga to kierowcy kontrolować zabezpieczenie ładunku i kontenera. Ważnym elementem dla klienta okazała się także opcjonalna, zabudowana ściana grodziowa chroniąca kabinę przed przypadkowymi uszkodzeniami przez ładowany kontener. Samochód przystosowano do pracy z przyczepą, dlatego prócz płyty przyłączeniowej do przyczepy i zaczepu, bramowiec posiada wysuwane ramiona, których zasięg roboczy wynosi aż 4,5 m. Ułatwia to przeładunek kontenera z przyczepy na auto. Drugim prezentowanym podczas targów 4POLAND pojazdem była czteroosiowa wywrotka tylnozsypowa MEILLER Halfpipe P430, zbudowana dla klienta z południa kraju. W tym przypadku P oznacza kształt muldy Halfpipe, 4 – liczbę osi, a 30 – maksymalne obciążenia techniczne. Prezentowana na torze Jastrząb wywrotka jest ciekawym rozwiązaniem, bowiem większość użytkowników stawia na konstrukcję o możliwie najwyższych parametrach wytrzymałościowych. Tymczasem wyprodukowana zabudowa preferuje jak najwyższą ładowność administracyjną kosztem masy własnej. Innymi słowy, przewoźnik pilnuje przestrzegania przepisów i chce uzyskać jak najwyższą dopuszczalną ładowność. Z racji wykonywanych robót, klient potrzebował auta zwrotnego, 8x4, do pracy w mieście, o możliwie niskiej masie własnej i największej ładowności. Jednocześnie praktyka pokazała, że auta w tej firmie nie są przeładowywane. Z tego powodu podwozie jest możliwie krótkie (rozstaw osi 4.350 mm), kompaktowe, a sama wywrotka zalicza się do wersji lekkiej serii P, o obciążeniu nominalnym 30 ton i pojemności muldy 17,2 m³. Przypomnijmy, że wersja ciężka tego typu wywrotek może mieć nawet 50 ton nośności.
Aby obniżyć masę zabudowy ściany ramy pośredniej są o 1 mm cieńsze niż w wersji ciężkiej. Podobnie z burtami i z tylną klapą: ich grubość wynosi 4 mm (stal Hardox 450), zaś podłogę wykonano z arkuszy o grubości 6 mm. To co ważne jest dla kierowcy, zwijana na bok plandeka wyposażona jest w ręczny mechanizm zwijania z poziomu jezdni. To konstrukcja własna firmy MEILLER, która, dzięki specjalnej zębatce przy przednim prowadzeniu zwijadła, równomiernie roluje i rozwija plandekę. Aby uzyskać sztywną wywrotkę i stabilność podczas rozładunku, producent montuje kleszczowy stabilizator wywrotu o trapezowym przekroju, który jest o 30% bardziej odporny na siły skrętne niż obecne na rynku, jego prostokątne odpowiedniki. Do tego stosowana jest słynna z trwałości, własna hydraulika i pompa olejowa. (z)

Fot. Meiller

Fot. Meiller

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.