Dwie wersje systemu
Są dwie podstawowe wersje systemu. Pierwsza to urządzenia z typowymi czujnikami temperatury podłączonymi przewodowo. Instaluje się je na przykład w naczepie chłodzącej czy w przestrzeni chłodzącej ładunkowej samochodu ciężarowego lub dostawczego, a informacje przesyłane są do aplikacji Webfleet przez urządzenie telematyczne. Druga opcja stanowi rozwiązanie integrujące wbudowaną przez producentów telematykę z systemem Webfleet. Dzięki temu można również pobierać informacje o temperaturze z naczepy i pokazywać ją w aplikacji Webfleet w połączeniu z pojazdem.Ze strony Webfleet nie ma szczególnych wymagań, jedynie te ustawowe, dotyczące przewozu towarów wrażliwych na temperaturę. Systemy mogą być instalowane praktycznie w każdym obiekcie ruchomym: naczepach, pojazdach ciężarowych o sztywnych nadwoziach lub samochodach dostawczych, jeśli pojazdy te są wyposażone w urządzenia chłodnicze i wykorzystywane są do utrzymywania ładunku w kontrolowanych temperaturach.
Rejestracja otwarcia drzwi
Webfleet Cold Chain prezentuje zdalnie temperaturę (maksymalnie 6 punktów pomiarowych), pokazuje również trasę przejazdu tego pojazdu/naczepy i w powiązaniu z temperaturami, szczególnie w punktach krytycznych jak miejsca załadunku i rozładunku. System pozwala także na określenie dopuszczalnych zakresów temperatury i informowanie o tym użytkownika przed ekranem komputera, na przykład spedytora, jak również kierowcę na terminalu kierowcy. Temperatura jest rejestrowana, dane są archiwizowane i mogą być potem generowane w postaci raportów (zestawienie tabelaryczne przebiegu, zmiany temperatury albo mapa z wykresem temperatury).To istotne dlatego że w przypadku dostawy towarów wrażliwych odbiorca zazwyczaj oczekuje raportu/dokumentu potwierdzającego warunki temperaturowe podczas przewozu towaru. System pozwala bardzo łatwo, także zdalnie, wygenerować raport i przekazać go odbiorcy. Uwalnia to kierowców od konieczności generowania takich raportów z urządzeń, które są często zainstalowane lokalnie w naczepie. Wszystko może się odbyć na poziomie spedytorów u dostawcy i odbiorcy. Webfleet Cold Chain rejestruje również takie zdarzenia jak każdorazowe otwarcie i zamknięcie drzwi ładunkowych, co pozwala śledzić czy nie trwało zbyt długo i nie wpłynęło na temperaturę wewnątrz pojazdu.
Kluczowe korzyści
Kluczowe korzyści z zastosowania Webfleet Cold Chain to ochrona towaru, zapewnienie odpowiedniej temperatury i dostarczenie zawartości w odpowiednich warunkach. Konsekwencją zachowania właściwych warunków przewozu jest bezproblemowy odbiór towaru i zadowolenie klientów. System Webfleet Cold Chain dostępny jest zarówno na rynkach europejskich, jak i międzynarodowych.Dariusz Terlecki,
Regional Director Poland & EE, Webfleet