Źródło: GDDKiA
Zakończono budowę drugiego odcinka drogi ekspresowej S14, pomiędzy węzłami Aleksandrów Łódzki i Emilia. Tym samym GDDKiA domknęłą ring składający się z autostrad i dróg ekspresowych wokół aglomeracji łódzkiej.
Oddany 7 lipca do użytkowania odcinek drogi ekspresowej S14: węzeł Aleksandrów Łódzki (S14/DK71) - węzeł Emilia(S14/A2/DK91) ma dwie jezdnie o nawierzchni bitumicznej o długości blisko 16 km.
Nowy odcinek jest uzupełnieniem oddanego w czerwcu ubiegłego roku ponad 12-kilometrowego odcinka S14 pomiędzy węzłami Łódź Lublinek i Aleksandrów Łódzki. Domyka także ring wokół aglomeracji łódzkiej, usprawniając ruch tranzytowy w ścisłym centrum kraju. Ma to szczególnie znaczenie w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń na drodze. Pozwala bowiem bez problemu wybrać alternatywną trasę przejazdu.
Budowę zrealizowała firma Stecol. Całkowity koszt budowy to nieco ponad 811 milionów złotych. Budowa obu odcinków drogi ekspresowej S14 była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Ring wokół aglomeracji łódzkiej łącznie liczy ok 112 km i składa się w części z autostrad i w części z dróg ekspresowych. Północną część ringu o długości niespełna 20 km stanowi autostrada A2. Wschodnia część, licząca nieco ponad 30 km, to autostrada A1. Południowy fragment to droga ekspresowa S8 na długości ponad 21 km, zaś zachodnią część ringu stanowi droga ekspresowa S14. W tym przypadku długość wynosi blisko 41 km. Autostrada A1 i droga ekspresowa S8, będące częściami ringu, mają nawierzchnię betonową. Pozostałe trasy tradycyjną nawierzchnię bitumiczną. (z)