Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Ranger Raptor T1+ wystartuje w Rajdzie Dakar

Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego „twardziela”
7 lipca 2023

Ranger Raptor T1+ przygotowywany na Dakar Fot. Ford

 
Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jednak zmierzyć się z jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie – legendarnym Rajdem Dakar.
Ford Performance planuje rozszerzyć globalną rywalizację w sportach motorowych, podejmując wyzwanie startu w budzącym respekt, legendarnym Rajdzie Dakar – jednej z najtrudniejszych prób terenowych na świecie.
Skonstruowany specjalnie z myślą o motorsporcie, największy twardziel wśród modeli Forda – Ranger weźmie udział w Rajdzie Dakar 2024 w Arabii Saudyjskiej w klasie Rally Raid T1+ z zadaniem ukończenia imprezy i zebrania cennych doświadczeń.

We współpracy z M-Sport i Neil Woolridge Motorsports

Ford Performance współpracuje w ramach kompleksowego programu badawczo-rozwojowego z M-Sport i Neil Woolridge Motorsports, aby przygotować się do niezwykle trudnego wydarzenia, które rozpoczyna się w styczniu.
Pierwszym celem w wieloletnim planie rywalizacji w Rajdzie Dakar jest dojechanie do mety i zdobywanie doświadczeń we współpracy z wieloletnimi partnerami M-Sport i Neil Woolridge Motorsport (NWM) w zakresie opracowywania konstrukcji pojazdów, serwisowania i organizacji pracy zespołu.
– Naszym celem jest wystartowanie w jednej z najlepszych imprez terenowych na świecie – Rajdzie Dakar – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports. – Nie możemy nie doceniać ogromu wyzwania, które przed nami stoi. Musimy najpierw dojechać do końca i zdobyć doświadczenia dzięki Rangerowi T1+ i partnerom takim jak M-Sport i NWM, którzy wnoszą swoją wiedzę. Razem możemy dokonać niesamowitych rzeczy na wydmach Półwyspu Arabskiego.
Na starcie Rajdu Dakar 2024, który odbędzie się w dniach 5-19 stycznia w Arabii Saudyjskiej, stanie specjalnie skonstruowany wyczynowy Ford Ranger, rywalizujący w klasie T1+ rajdów cross-country.

Rozgrzewka w Baja España Aragón i Rally du Maroc

Połączony zespół Ford Performance, M-Sport i NWM zrealizował w ciągu 2023 roku serię faz projektowych i kontynuuje testy Rangera T1+, opartego na poprzedniej generacji globalnego modelu Rangera z 3,5-litrowym silnikiem EcoBoost. Oczekuje się, że samochód przed przyszłorocznym startem w Rajdzie Dakar weźmie udział w lipcu i październiku w próbnych startach w hiszpańskim Baja España Aragón i marokańskim Rally du Maroc.
– Nasz pierwszy start w Dakarze będzie okazją do nauki, która pomoże nam wypracować podejście do naszych przyszłych występów – powiedział Rushbrook. – Podobnie jak w przypadku wszystkich pozostałych imprez sportowych, nie ścigamy się tylko po to, aby wygrać, ale także, aby przyczynić się do tworzenia lepszych produktów dla naszych klientów.
Ford Performance i M-Sport opracowują na Rajd Dakar 2025 nowego, zaprojektowanego pod kątem możliwości sportowych i zbudowanego zgodnie z przepisami klasy T1+ Rangera Raptora, który stanowi rozwinięcie najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie.
– Rajd Dakar jest naprawdę jednym z największych światowych wydarzeń w rywalizacji pojazdów terenowych – powiedział Malcom Wilson, dyrektor zarządzający M-Sport. – Przez lata wraz z Fordem osiągaliśmy wielkie sukcesy w rajdach FIA WRC i nie możemy się doczekać, aby ten sam poziom zaangażowania, energii i wysiłku wnieść do rywalizacji w Dakarze z Rangerem.
M-Sport jest uznawany za wiodącego twórcę i organizatora kampanii sportowej samochodu M‑Sport Ford Puma HybridRally1 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata FIA. Jest także konstruktorem silników w startach Mustanga GT3. Firma NWM odegrała kluczową rolę od samego początku istnienia Rangera Rally-Raid, ponieważ zespół opracował i zbudował w swoim zakładzie w Pietermaritzburgu, w KwaZulu-Natal w RPA, egzemplarze wyposażone zgodnie ze specyfikacją klasy T1+ Rajdu Dakar, wykorzystane do rywalizacji w południowoafrykańskim etapie mistrzostw Rally-Raid Championship (SARRC) i startujące potem na całym świecie. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.