„Purple Rain”, czyli Master Truck 2023 – Najlepsza Ciężarówka Zlotu Fot. ZM
Dziewiętnasta edycja Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Tuningowanych MASTER TRUCK SHOW 2023 już za nami. Po raz kolejny na lotnisku Aeroklubu Opolskiego, w Polskiej Nowej Wsi, pojawiły się najpiękniejsze ciężarówki z Polski, Holandii, Szwajcarii, Szwecji, Niemiec, Danii i Czech. Przez trzy dni (14-16 lipca) na terenie zlotu dumie prezentowało się ponad 1.000 pięknych pojazdów, które przyciągnęły aż 160.000 zwiedzających!
Za najpiękniejszą ciężarówkę całego zlotu uznano szwajcarski zestaw Purple Rain. W imprezie brała udział także redakcja Truck.pl. Uczestnicy Zlotu mogli zapoznać się z najnowszym wydaniem tygodnika.
Zlot odbywający się pod patronatem Ministra Infrastruktury, Głównego Inspektora Transportu Drogowego, Marszałka Województwa Opolskiego, Głównej i Wojewódzkiej Komendy Policji oraz Wójta gminy Komprachcice to stała pozycja w kalendarzu każdego prawdziwego trucker’a, transportowca i fana motoryzacji. Master sponsorem MASTER TRUCK SHOW 2023 był ORLEN, a partnerem medialnym wydarzenia było Polskie Radio Kierowców.
Drugiego dnia Zlotu, w sobotę, spotkaliśmy Andrzeja Wachowskiego, głównego organizatora, szefa redakcji programu telewizyjnego „Na Osi”:
– impreza bardzo duża, ja już niekiedy boję się, że mnie przerośnie, bo to z roku na rok jest większe – powiedział nam Andrzej. – W ubiegłym roku było 1.600 ciężarówek, mimo że zapisało się 800, a myśmy byli przygotowani na jakieś 1.000-1.200, bo tyle było w poprzednich latach. W tym roku zapisało się ponad 900, czyli może okazać się, że będzie ich znowu więcej, bo cały czas zjeżdżają się. Mamy kłopot z dojazdem, bo trwa remont dróg w okolicy. Mam nadzieję, że przed przyszłorocznym, 20. Zlotem, drogi dojazdowe będą już drożne. Jeśli chodzi o gwiazdy, to pojawiły się znane już nam samochody, niektóre jeszcze upiększone, są też premiery, między innymi nowa Scania Repińskiego – „Dywizjon 303”, są też atrakcyjne pojazdy z zagranicy, m.in. z Danii, ze Szwecji, z Holandii i liczna grupa Niemców, którzy mają w tym samym czasie zlot w Niemczech, ale woleli przyjechać do nas.
MASTER TRUCK SHOW od lat nazywany jest świętem transportu drogowego, odbywającym się w otoczeniu motoryzacyjnych dzieł sztuki. Fantastyczne kolory, cała gama różnego rodzaju świateł, gustowne motywy malowideł, audiofilskie nagłośnienie kabin – to tylko kilka elementów tuningu samochodowego z jakimi można było się zetknąć na zlocie. MASTER TRUCK SHOW zgromadził przedstawicieli całej motoryzacji – od pojazdów zabytkowych, po najnowsze ciężarówki czy auta dostawcze zasilane energią elektryczną. Obok pięknych, ale typowych ciężarówek, pojawiły się pojazdy z innych światów, jak największy na świecie Monster Truck, motocykle, a nawet pojazdy militarne z czołgami i transporterami opancerzonymi na czele. Oprócz statycznych prezentacji stuningowanych ciężarówek, zwiedzający mogli podziwiać wyścigi wraków, kaskaderskie popisy motocyklistów, driftujące samochody i wiele innych atrakcji. Każdego dnia zlotu najsłynniejsza, driftująca ciężarówka Renault Madrex robiła zadymę – dosłownie i w przenośni. Razem z nią na centralnym placu zlotu kręcili bączki Wiktoria - „MotoZłośnica” oraz 8-letni Olek „Młody Pelikan” Pelikański. Każdy dzień zwiedzającym umilały koncerty, pokazy i konkursy dla chętnych. Toczenie opon, slalom z kanistrami i drużynowe przeciąganie ciężarówki dostarczały mnóstwo emocji i… atrakcyjnych nagród. Na zlotowej scenie codziennie grały zespoły muzyczne i soliści: Kuba Folwarczny z zespołem czy DJ Marecki.
Goście zlotu mogli zapoznać się z najnowszymi wydaniami Truck.pl Fot. ZM
Repiński nie zawodzi
Jak zwykle, firma Repiński stawiła się w licznej reprezentacji, z kilkoma nowościami.
Najnowsze „dziecko” firmy to czarne Volvo FH, pomalowane w motywy Johna Wicka (John Wick to amerykańska seria medialnych thrillerów akcji w stylu neo-noir, stworzona przez Dereka Kolstada i skupiająca się na Johnie Wicku, byłym zabójcy, który zostaje zmuszony do powrotu do przestępczego półświatka, który wcześniej porzucił.).
– To auto jeszcze nie pracowało, zaraz po ozdobieniu wyjechałem nim na zlot – powiedział nam Filip, kierowca Volvo. – Wszystko w wykonaniu Repński Team, a malunki wykonał aerografem Łukasz, nasz lakiernik. Środek jest delikatnie zmodyfikowany, obszyte fotele, boczki drzwi, deska rozdzielcza, dywaniki skórzane. Wszystko na koszt firmy, to jest pasja szefa. Być może na tym nie koniec przeróbek, jest plan, ale co wyjdzie to zobaczymy. Tym ciągnikiem będę jeździł z wywrotką po całej Europie, miedzy innymi do Hiszpanii i do Włoch.
Volvo FH John Wick od Repińskiego i kierowca Filip Fot. ZM
Kolejna nowość od Repińskiego to Scania R Super TOP GUN Maverick:
– To ciągnik z z 2002 roku, o mocy 500 KM – objaśnił Marcin Bronk, kierowca. – Został pomalowany z zewnątrz w motywy z filmu „Top Gun: Maverick” (amerykański film akcji z 2022 roku, na motywach powieści Petera Craiga i Justina Marksa; jest to sequel filmu Top Gun, opublikowanego 36 lat wcześniej, w 1986 roku – dop. Red.). Wszystko jest malowane aerografem. Środek został „wybebeszony” i został wykończony kremową alcantarą. Dodatkowo na tylnej ścianie mamy takie malowanie, które u nas pierwszy raz robili. Zawsze w tym miejscu była pleksa podświetlana, a teraz na płycie pomalowani Mavericka i to jest też podświetlane. Wszystkie schowki i wnęki są też podświetlane. Podłogę mamy wyłożoną skórą, kokpit też obszyty skórą, siedzenia są skórzane oryginalne.
Wizerunek zestawu wzmocniło orurowanie ciągnika i aluminiowe felgi ciągnika i naczepy cysterny.
Scania R Super TOP GUN Maverick (Repiński) Fot. ZM
Trzecie nowe auto z firmy Repiński, czyli Scania V8 to nowy… „Dywizjon 303”:
– Ja byłem od początku kierowcą znanego zestawu „Dywizjon 303” – wyjaśnił nam kierowca Piotr Deik. – Teraz szef podniósł poprzeczkę wraz z lakiernikiem i zmodyfikowali w kolejnym zestawie praktycznie wszystko, ale w sposób przemyślany, żeby to było stonowane. Samochód ma grafiki, na których przedstawieni są m.in. piloci słynnego dywizjonu, wykonane aerografem przez naszego lakiernika, artystę Łukasza Polaka. Środek został przerobiony przez firmę Tap-Car, z wykorzystaniem skóry i alcantary (m.in. łóżko, ściany, sufit, boczki). Przemalowano plastiki. Efektem prac są też przetłoczenia, ze stylizowanym napisem „Dywizjon 303” np. na pokrywach schowków.
Sporo elementów oryginalnych zachowano, np. skórzane fotele „scaniowskie”, które są na tyle ciekawe, że szkoda byłoby je zmieniać. Ukrywali ten projekt przede mną, jeździłem cały czas starym „Dywizjonem” i spotkała mnie taka niespodzianka, że mogłem przesiąść się na ten nowy. Jeżdżę z naczepą z ruchomą podłogą po całej Europie. Zaraz jak zrobiłem pierwszą trasę to otrzymałem zaproszenie na Truckshow Ciney w Belgii, prestiżowy zlot, gdzie zajęliśmy trzecie miejsce za malowanie. Pierwsze i drugie miejsce zajęli Szwajcarzy. To jest pierwszy puchar, jaki kiedykolwiek przyjechał z tamtego zlotu do Polski, zabrałem go z sobą tutaj, żeby pokazać.
Piotr Deik (firma Repiński) z dumą pokazywał puchar z Belgii, jaki zdobył nowy „Dywizjon 303” Fot. ZM
Liczna reprezentacja z Pluta Transport
Z firmy Pluta Transport z 14 pojazdów aż dziewięć przyjechało na zlot.
Waldemar Pluta, szef firmy zaprezentował nam m.in. Scanię Lucky Lady:
– Samochód został przez nas zmodyfikowany, pomalowany aerografem, To był mój pomysł, chodziło o nawiązanie do samolotów RAF-u, dlatego na ciągniku są, można powiedzieć, szczęki. Tylko te dwie dziewczyny są francuskiego rysownika. Wszystkie elementy metalowe zostały pomalowane aerografem, a plandeka jest ozdobiona nadrukiem.
Scania „Lucky Lady” z firmy Pluta Transport Fot. ZM
Szef Pluta Transport opowiedział nam też o wystawionej Scanii 540 Street Fighter:
– Samochód został przez nas zmodyfikowany, pomalowany aerografem. Malowanie całego takiego zestawu trwa około trzech-czterech miesięcy. Wnętrze zostało kompletnie przerobione, wyłożone skórą w dwóch kolorach, plastiki zostały pomalowane na kremowo i beżowo.
Scania „Street Fighter” (Pluta Transport) Fot. ZM
Dużo atrakcji u MAN-a
Efektowną ekspozycję przygotował MAN Truck & Bus Polska. Na stoisku można było obejrzeć m.in. „Białego Lwa”, czyli MAN-a TGX Pawła Pabicha. Ten pojazd zajął pierwsze miejsce w konkursie „MAN Truck Champions Europe 2023”. W konkursie na najpiękniejszą lwią ciężarówkę na drogach Europy, zorganizowanym przez firmę MAN Truck & Bus, wzięło udział łącznie około 200 przedsiębiorców i kierowców z 18 krajów.
– Wszystko tu jest zrobione, auto było rozebrane do gołej blachy – powiedział nam Paweł Pabich - Rufus. – Moc silnika zwiększona z 460 koni na 540, wnętrze całkowicie przerobione. Pomysł na to miałem już dawno, to były lata myślenia. Wszystko robiłem z pomocą znajomych, pół roku.
W kabinie skóra, zamsz. Na zewnątrz ozdoby – wszystkie powstały poprzez lakierownie proszkowe. W konkursie „MAN Truck Champions” w Polsce udział brało 16 kierowców i ich samochody. Zwycięzcą został Paweł i jego White Lion (MAN TGX 18.460) z 1027 głosami w polskim głosowaniu. Na kolejnych miejscach uplasowali się Dawid (TGA 18.430 d20), Dariusz (TGX 510 Individual Lion S), Piotr (TGX 18.460) oraz Andrzej (TGX 18.680). Na Master Trucku pięciu laureatów odebrało nagrody z rąk przedstawiciela MAN Truck and Bus Polska.
Na ekspozycji MAN-a można było obejrzeć także zestaw demonstracyjny - ciągnik TGX z naczepą - do nauki jazdy, przygotowany przez MAN TopUsed z myślą o nowych przepisach, dotyczących szkolenia i egzaminowania na prawo jazdy kategorii C+E. Od początku 2025 roku do szkolenia i egzaminowania na kategorie ciężarowe (prawo jazdy C+E) wykorzystywane będą obowiązkowo ciągniki siodłowe z naczepami. MAN Truck & Bus Polska przygotował taki zestaw, który proponuje do testów szkołom jazdy i ośrodkom egzaminowania, w ramach akcji „L” jeździ MANem.
Obok wystawiono ciągnik MAN ProfiDrive z MAN Academy – szkoły doskonalenia techniki jazdy. Jak nam powiedział Krystian Nitek, trener ProfiDrive, jest to jeden z dwóch ciągników wykorzystywanych w szkole, gdzie zaangażowanych jest czterech trenerów. W ciągu roku MAN Academy szkoli ponad tysiąc kierowców i co ciekawe, wszystkie szkolenia dla klientów są bezpłatne.
Kolejny prezentowany ciągnik to TGX znany z projektu WOMAN, który miał na celu zachęcenie kobiet do pracy w charakterze kierowcy pojazdu ciężarowego. Pojazd kupiła wypożyczalnia pojazdów ciężarowych Wynajemtir.pl i użycza jako auto zastępcze we współpracy z ubezpieczalniami.
Promowano także ofertę TopUsed, gdzie można już nabyć m.in. używane dostawcze samochody elektryczne eTGE, oferowane od 2018 roku. Goście mogli obejrzeć takiego „elektryka”.
„Biały Lew” i Paweł Pabich Fot. ZM
Jak Apollo to i Raptus
– Tradycyjnie, jak co rok, firma Apollo Tyres na zlocie Master Truck prezentuje swoją ofertę, w tym pełną gamę opon ciężarowych w rozmiarach 22,5 i 17,5 cala – powiedział nam Krzysztof Schaffer, BR district manager. – Marka jest coraz bardziej rozpoznawalna i lubiana przez kierowców. Nasze opony są produkowane w węgierskiej fabryce, jednej z pięciu firmy Apollo na świecie. Przed miesiącem mogli państwo podziwiać na Torze Poznań zmagania naszego zespołu rajdowego Apollo Tyres, a przygotowujemy się już też na zbliżający się zlot w Grajewie.
Oczywiście na ekspozycji Apollo Tyres nie mogło zabraknąć Raptusa, kierowcy, znanego z social mediów, propagatora zdrowego trybu życia i ambasadora marki Apollo Tyres, wraz z zestawem, którym jeździ, oklejonym w barwy Apollo Tyres i jeżdżącym na oponach tej marki. Zainteresowani mogą obserwować długodystansowy test opon, eksploatowanych przez Raptusa.
Tradycyjnie, jak co rok, firma Apollo Tyres na zlocie Master Truck prezentowała swoją ofertę, w tym pełną gamę opon ciężarowych Fot. ZM
Jest czym okrywać ładownie
Wśród wystawców nie zabrakło producentów wyposażenia i różnych akcesoriów do pojazdów ciężarowych. Jednam z nich była firma POL-PLAN, producent hal namiotowych i plandek
– Jesteśmy producentem hal namiotowych, z długoletnią tradycją, mamy ponad 40 lat doświadczenia. Produkujemy również plandeki na samochody ciężarowe i różnego typu zabudowy, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta – powiedział nam Lucjan Bródka, prokurent. – Możemy wyprodukować plandeki z grafiką, jak i bez grafiki, zbrojone oraz różnego typu reklamy, m.in. banerowe. Grafiki wykonujemy w druku solwentowym lub malowane ręcznie - szablonowo. Staramy się prezentować ofertę firmy szerszej publiczności, dlatego też jesteśmy obecni na Master Trucku. Jesteśmy tu pierwszy raz i mam nadzieję, że nie ostatni. Jeśli chodzi o branżę pojazdów ciężarowych to współpracujemy głównie z firmą Wielton. Do Wieltonu dostarczamy 60 procent naszych plandek, które są zakładane m.in. na naczepy firanki, wywrotki i zestawy tandemy.
Jak poinformował Lucjan Bródka, firma będzie budować w tym roku nowy zakład w Stęszewie koło Poznania.
Lucjan Bródka POL-PLAN: – Możemy wyprodukować plandeki z grafiką, jak i bez grafiki, zbrojone oraz różnego typu reklamy Fot. ZM
Oleje i konkursy u sponsora zlotu
Na stoisku Orlen Oil, sponsora zlotu, prezentowano oleje do ciężarówek zarówno własnej marki - ULTOR - jak i Lotos Oil - TURDUS (niedawno nastąpiła fuzja obu firm). Przy stoisku organizowane były, cieszące się dużym zainteresowaniem, konkursy z nagrodami dla dzieci i dla dorosłych. Przed każdym konkursem ustawiała się długa kolejka chętnych do udziału.
Jeden z konkursów na stosiku Orlen Oil Fot. Orlen Oil
Naczepa z własnym prysznicem
Wśród najcięższych pojazdów uwagę zwracała naczepa Febera (Inter Cars).
– Prezentujemy nasz produkt, naczepę o pojemności 49 metrów sześciennych z zamknięciem tylnym typu klapo-drzwi – objaśnił nam Łukasz Toboła, szef działu handlowego Feber. – Nowością jest system mycia, w który wyposażona jest ta naczepa. Jest to mobilna myjnia, która korzysta z układu pneumatycznego naczepy. W zestawie jest zbiornik na wodę, zawory, przewód i lanca do mycia. Kierowca, na przykład po rozładunku węgla i przed załadunkiem zboża może sobie naczepę w środku umyć. Warto mieć takie wyposażenie, zwłaszcza za granicą, gdzie myjnie bywają bardzo drogie. Sprzedaliśmy już pierwsze takie myjnie i klienci, którzy je użytkują, są tak zadowoleni, że nie wyobrażają sobie już eksploatacji naczepy bez takiego udogodnienia.
Łukasz Toboła (Feber) prezentował mobilną myjnię Fot. ZM
Praca szuka kierowców
Takie czasy, że to nie kierowcy musza szukać pracy, lecz praca szuka ich. Nieprzypadkowo na zlocie pojawiła się firma Feel Flex:
– Zajmujemy się rekrutacją i zatrudnieniem kierowców w Holandii – wyjaśnił nam Sylwester Bylewski. – Współpracujemy z największymi firmami transportowymi w Holandii. Zaangażowaliśmy już około 200 kierowców do pracy w holenderskich firmach, na tamtejszych warunkach. Jesteśmy w stanie zapewnić pokoje lub mieszkania, dojazd do pracy, auto służbowe itd. 80 procent kierowców, których zatrudniamy, pochodzi z Polski, a pozostali z Rumunii i z Węgier.
Zachęcające są zarobki w Holandii, znacznie korzystniejsze dla kierowców niż np. w Polsce. Tam w ciągu dwóch tygodni kierowca jest w stanie zarobić polską miesięczną wypłatę. Jeśli kierowcy zależy na powrotach do Polski to może skorzystać z systemu takiego, że pracuje trzy tygodnie, a potem dwa tygodnie jest rodziną. Jeśli kierowca jeździ po Polsce to też go nie ma w domu, więc to nie jest generalnie inaczej. Zresztą niektórzy kierowcy przenoszą się tam z rodzinami. Wielu wyjeżdża tam najpierw na miesiąc-dwa, żeby zobaczyć, jak to wygląda, a potem ściągają swoje rodziny, bo widzą perspektywę takiego zatrudnienia. Holenderscy pracodawcy doceniają polskich kierowców, bardziej niż np. tych z Rumunii czy z Węgier. Polacy są dobrymi fachowcami w tym, co robią.
Jak szukają kandydatów? Przede wszystkim przez internet.
– Mamy też partnerów w różnych miejscach w Polsce, którzy przeprowadzają rekrutację pod nasze profile – dodał Sylwester Bylewski.
Ekipa Truck.pl z wizytą na stosiku firmy Feel Flex, która szuka kierowców do pracy w Holandii Fot. ZM
*** MASTER TRUCK SHOW od samego początku jest imprezą rodzinną. Ogrom atrakcji dostępnych na zlocie przygotowany był dla różnych grup wiekowych. Najmłodsi świetnie bawili się w wesołym miasteczku czy w sklepach z zabawkami i słodyczami. Sponsor zlotu – firma Opoltrans – zapewniła nastolatkom stanowisko do e-sportu, a dorośli kierowcy mogli skorzystać z doradztwa zawodowego rekruterów, porad prawnych na stoisku Państwowej Inspekcji Pracy oraz wyjaśnień na temat ewidencji czasu pracy kierowców zawodowych na stoisku Inspekcji Transportu Drogowego. ITD prezentowała też nowoczesne pojazdy służbowe. Stałym punktem programu Master Truck Show jest konkurs przeciągania inspekcyjnego furgonu na czas. Zmagania każdego roku cieszą się sporym zainteresowaniem. Nie inaczej było tym razem. Do rywalizacji stanęło pięciu śmiałków. Najlepszy z zawodników wygrał z czasem 10,2 sek. Uczestników konkursu nagrodzono upominkami. W kwestiach związanych z naprawami pojazdów warto było odwiedzić punkty w których gościli znani mechanicy-youtuberzy. „Pasja, Sztuka, Zabawa – to trzy znaki rozpoznawcze MASTER TRUCK SHOW – podsumowują organizatorzy. – Ale w tym roku możemy do nich dodać jeszcze: Przyjaźń i Społeczność, bo MASTER TRUCK to spotkanie przyjaźnie nastawionych do siebie ludzi, tworzących zgraną grupę. W przyszłym roku MASTER TRUCK będzie obchodził 20-lecie. Zapowiada się jeszcze bardziej wyjątkowo i na pewno tak będzie.
Zwycięzcy Master Truck Show 2023
NAJLEPSZY DAF ZLOTU
Nr 5 SOŁTYSIK – DAF XF
NAJLEPSZE IVECO ZLOTU
Nr 309 ALMICH – IVECO „PSI PATROL”
NAJLEPSZY MERCEDES-BENZ ZLOTU
Nr 816 NAVIGATOR – MB ACTROS
NAJLEPSZE RENAULT ZLOTU
Nr 748 POL-MARK – RENAULT MAGNUM
NAJLEPSZA SCANIA ZLOTU
Nr 983 VOWA – SCANIA „PURPLE RAIN”
NAJLEPSZE VOLVO ZLOTU
Nr 580 HERZ – VOLVO FH4
NAJLEPSZY POJAZD AMERYKAŃSKI DO 7,5 T
Nr 763 GRULKA – CHEVROLET
NAJLEPSZY POJAZD AMERYKAŃSKI POWYŻEJ 7,5 T
Nr 517 BRACIA – KENWORTH
NAJLEPSZY WÓZ STRAŻACKI
Nr 174 TRZASKAWKA – FORD
NAJLEPSZA POMOC DROGOWA
Nr 717 SZEWCZYK – MAN „PREDATOR”
NAJLEPSZY VAN ZLOTU
Nr 34 SMART TSL – RENAULT
NAJLEPSZA ARANŻACJA OŚWIETLENIA
Nr 1 MOLANDERS – SCANIA T650
NAJLEPSZE WNĘTRZE – PROMISING CLASS
Nr 71 TRANSPORT POPŁAWSKI – SCANIA 660S
NAJLEPSZE WNĘTRZE – MASTER CLASS
Nr 983 VOWA – SCANIA „PURPLE RAIN”
NAJLEPSZY OLDTIMER – 3 MIEJSCE
Nr 534 PIOMAR – VOLVO
NAJLEPSZY OLDTIMER – 2 MIEJSCE
Nr 784 BYŚ – SKODA LIAZ
NAJLEPSZY OLDTIMER – 1 MIEJSCE
Nr 782 MILTRANS – JELCZ
MASTER TRUCK OF THE LOUD PIPE – 3 MIEJSCE
Nr 8 GUZIK – SCANIA „PEREŁKA”
MASTER TRUCK OF THE LOUD PIPE – 2 MIEJSCE
Nr 29 INTER-GLOB-TRANS – SCANIA
MASTER TRUCK OF THE LOUD PIPE – 1 MIEJSCE
Nr 454 J&M TRANSPORT – SCANIA
WYRÓŻNIENIE TELEWIZJI MOTOWIZJA
Nr 57 REPIŃSKI – VOLVO „GODFATHER”
WYRÓŻNIENIE TELEWIZJI TELE5
Nr 113 JANKE – SCANIA
WYRÓŻNIENIE TELEWIZJI TVC
Nr 121 ATM – SCANIA
WYRÓŻNIENIE TELEWIZJI ADVENTURE
Nr 235 FUHRBETRIEB KÖNIG – MAN TG3
WYRÓŻNIENIE OD PROGRAMU NA OSI
Nr 31 KUCHLER – IFA
NAGRODA PUBLICZNOŚCI
MIEJSCE 5
Nr 1 MOLANDERS – SCANIA T650
MIEJSCE 4
Nr 983 VOWA – SCANIA
MIEJSCE 3
Nr 943 GRZEŚKOWIAK – DAF
MIEJSCE 2
Nr 481 KRZEMIŃSCY – DAF „WIEDŹMIN”
MIEJSCE 1
Nr 21 RAPTUS – VOLVO
MASTER TRUCK 2023 – NAJLEPSZE CIĘŻARÓWKI ZLOTU
30 – Nr 55 SCANIA „TOP GUN MAVERICK” – REPIŃSKI TRANSPORT
29 – Nr 25 SCANIA – CHMELAR
28 – Nr 713 SCANIA „DARK SPIRIT” – PARS
27 – Nr 9 VOLVO „WOLNI” – TOM-TECH
26 – Nr 454 SCANIA 164 – J&M TRANSPORT
25 – Nr 391 SCANIA R – RADECKI
24 – Nr 508 DAF XF106 – DADUS
23 – Nr 3 SCANIA 141 – VAN EGDOM
22 – Nr 11 SCANIA „NO NAME” – BACA
21 – Nr 7 SCANIA „MELANIA” – BACA
20 – Nr 334 SCANIA S „EL PATRON” – PLUTA TRANSPORT
19 – Nr 20 SCANIA „LE MANS” – REPIŃSKI TRANSPORT
18 – Nr 6 SCANIA „SMOKEY&BANDIT” – REPIŃSKI TRANSPORT
17 – Nr 8 SCANIA „PEREŁKA” – GUZIK TRANSPORT
16 – Nr 14 SCANIA R500 – IMO
15 – Nr 534 VOLVO F10 – PIOMAR
14 – Nr 2 SCANIA R500 – WALDAU TRANS
13 – Nr 10 MB ACTROS – KUCHLER
12 – Nr 580 VOLVO FH4 – HERZ
11 – Nr 203 SCANIA R500 – HTS
10 – Nr 335 SCANIA „STREET FIGHTER” – PLUTA TRANSPORT
9 – Nr 51 SCANIA „MARYNA” – BACA
8 – Nr 45 SCANIA „LETTY” – BACA
7 – Nr 5 DAF XF – SOŁTYSIK”
6 – Nr 71 SCANIA 660S – TRANSPORT POPŁAWSKI
5 – Nr 716 SCANIA „SMOCZYCA” – SZEWCZYK
4 – Nr 1 SCANIA T650 – MOLANDERS TRANSPORT
3 – Nr 58 SCANIA „DYWIZJON 303 2.0” – REPIŃSKI TRANSPORT
2 – Nr 478 SCANIA R660 – J JENSEN TRANSPORT
1 – Nr 983 SCANIA„PURPLE RAIN” – VOWA
Konkurs przeciągania inspekcyjnego furgonu na czas Fot. ITD