Od 2024 roku międzynarodowy dostawca usług logistycznych Duvenbeck (z siedzibą niedaleko Essen w Niemczech) będzie korzystał ze 120 pojazdów MAN eTruck. 120 takich ciągników zostanie dostarczonych do 2026 roku. Podpisany list intencyjny przewiduje, że znaczna część ze 120 elektrycznych ciężarówek zostanie oddana do użytku logistyki fabryk koncernu Volkswagen, spółki macierzystej MAN.
Elektryczny ciągnik polecany do zestawów 40-tonowych szczególnie dobrze sprawdza się w logistyce motoryzacyjnej, dzięki małej wysokości siodła (lowliner), która pozwala spinać go z naczepami z trzymetrową wysokością ładowni.
Początkowo eTrucka można będzie ładować z maksymalną mocą 375 kW (standard ładowania CCS 2). W przyszłości MAN chce osiągnąć moc ładowania do 1 megawata. Cichy silnik rozwija moc 330 kW. Centralna czterobiegowa kombinacja silnika i skrzyni biegów przenosi moc na oś napędową. (z)