Naczepy - podkontenerowa Container Master R1 SL, kurtynowa Curtain Master oraz furgonowa Dry Master Intermodal
Transport intermodalny - naczepa kurtynowa Wieltonu Fot. Wielton
Wielton, największy polski producent naczep i przyczep, zaprezentował ofertę nowoczesnych produktów podczas najważniejszego wydarzenia w branży transportu kombinowanego w Polsce. Odwiedzający czerwcową konferencję w Janowie Podlaskim mogli zobaczyć naczepę podkontenerową Container Master R1 SL, naczepę kurtynową Curtain Master oraz naczepę furgonową Dry Master Intermodal wieluńskiego producenta.
Wielton po raz kolejny prezentował swoje portfolio produktowe wspierające rozwój transportu kombinowanego podczas Intermodal In Poland. Trzecia edycja wydarzenia odbyła się w dniach 13-15 czerwca w Janowie Podlaskim. Wielton jest Złotym Partnerem konferencji.
Jak wskazał Marcin Pawlaczyk, dyrektor ds. rozwoju produktu Wielton S.A., konferencja była okazją do pogłębienia wiedzy na temat transportu intermodalnego i poznania ekspertów w tej dziedzinie, ale także do zobaczenia nowoczesnych naczep wieluńskiego producenta. Możliwość zredukowania ogólnych kosztów procesu transportowego i zmniejszenia negatywnego oddziaływania na środowisko sprawiają, że transport intermodalny cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
W ostatnich latach można zaobserwować intensywny rozwój transportu intermodalnego, który z roku na rok zyskuje na popularności. Niewątpliwymi zaletami transportu tego typu są przede wszystkim redukcja kosztów przewozów oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń do środowiska naturalnego.
Podkontenerowa Container Master R1 SL
Wielton posiada w swoim rozbudowanym portfolio nowoczesne produkty przeznaczone do transportu kombinowanego. Jest nim naczepa podkontenerowa Container Master R1 SL, przeznaczona do transportu intermodalnego i przewozu kontenerów 45’HC, 40’HC, 40’ISO, 30’, 2x20’, 20’ na środku. Posiada trzy możliwości konfiguracji i dwie wysokości siodła (1.090 mm oraz 1.170 mm), a jej obsługa jest łatwa i intuicyjna. Tył pojazdu rozsuwany jest mechanicznie lub pneumatycznie, zwiększając tym samym szybkość prowadzonych operacji. Co więcej, naczepa Container Master R1 SL wyróżnia się niską masą własną, od 4.690 kg, i możliwością rozładunku kontenera 20’ z przodu naczepy, a także dodatkowymi odbojami na linii zamków czy przykręcanymi stalowymi podestami. Pojazd cechuje się mocną i trwałą konstrukcją.
Kurtynowa Curtain Master
Z kolei naczepa kurtynowa Curtain Master marki Wielton to uniwersalny pojazd mogący transportować różne ładunki luzem lub na paletach. Położono w nim szczególny nacisk na trwałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość naczepy, potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną pojazdu, od 6.100 kg, co istotnie wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach.
Dry Master Intermodal (typu huckepack)
Kolejnym produktem marki Wielton dedykowanym do transportu kombinowanego jest Dry Master Intermodal (typu huckepack), dzięki wzmocnionej ramie i zawieszeniu pneumatycznemu, a także zastosowaniu ergonomicznych rozwiązań, jak składany zderzak. Produkt posiada odpowiednie wzmocnienia w podwoziu, umożliwiające przeładunek pionowy, tj. zawieszenie rozłączne, cztery punkty chwytania „grab handles”, rozmieszczone zgodnie z normą UIC 596-5 i wzmocnioną tablicę przyłączeniową, która jest chroniona dodatkowymi odbojami gumowymi. Tego typu naczepa może być również wykorzystywana do transportu promem, dzięki wyposażeniu jej w uchwyty promowe, umożliwiające właściwe zabezpieczenie naczepy.
Naczepa kurtynowa Curtain Master została wyprodukowana dla firmy Galan Logistic, a naczepa furgonowa Dry Master Intermodal na zlecenie firmy Clip Group. (z)