Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

EFL jedynym właścicielem TRUCK CARE

Firma sfinansowała już najmem ponad 6 tys. pojazdów
11 sierpnia 2023
 
EFL w czerwcu podpisał z Grupą DBK umowę nabycia 30% udziałów spółki TRUCK CARE, stając się tym samym 100% właścicielem tej specjalizującej się w wynajmie pojazdów firmy. Umowa nabycia pakietu 70% udziałów spółki TRUCK CARE, zawarta w maju 2020 r., pozwoliła na poszerzenie oferty Grupy EFL o najem pojazdów ciężarowych i przyczyniła się do zwiększenia udziałów rynkowych Grupy EFL w segmencie transportu o 38,6% w omawianym okresie.
EFL jest jednym z głównych graczy na rynku leasingu pojazdów ciężarowych w Polsce. Rozszerzenie oferty o najem pojazdów ciężarowych pozwoliło na pozyskane nowych klientów i zwiększenie udziałów rynkowych.
– Decydując się na zakup od Grupy DBK 70% udziałów spółki, funkcjonującej wówczas pod nazwą HAMA, wiedzieliśmy, że aby się rozwijać musimy mieć ofertę, która odpowiada na potrzeby szerokiej rzeszy przedsiębiorców – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL. – Rosnąca świadomość dotycząca najmu i patrzenie na najem jako opcję większych korzyści niż zakup na własność sprawiają, że ta forma finansowania zyskuje na znaczeniu. W 2021 r. zmieniliśmy nazwę spółki na TRUCK CARE, otwierając tym samym nowy rozdział w rozwoju Grupy EFL w segmencie wynajmu pojazdów użytkowych w Polsce. Konsekwentnie wykorzystujemy siłę sieci Grupy DBK oraz doświadczenie EFL, by wzmacniać relacje z naszymi klientami i pozyskiwać nowych partnerów. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że robimy to z sukcesem. Od momentu nabycia pierwszych udziałów w TRUCK CARE sfinansowaliśmy najmem ponad 6 tys. pojazdów i zwiększyliśmy udziały rynkowe z 8,3% w 2020 r. do 11,5% na koniec I kw. 2023 r. Naturalnym zatem był dla nas krok nabycia pozostałych udziałów i przejęcie pełnej odpowiedzialności za rozwój spółki z korzyścią dla klientów, partnerów i pracowników.
– Marka TRUCK CARE od ponad trzech lat jest częścią Grupy EFL – powiedział Łukasz Chyliński, prezes zarządu TRUCK CARE. – Oferuje kompleksowy wynajem pojazdów ciężarowych, dostawczych i naczep zarówno w wynajmie długoterminowym jak również w wynajmie krótkoterminowym. Wynajem jaki realizowany jest przez TRUCK CARE, to nie tylko pojazdy, to również szeroki zakres usług, którego potrzebuje dziś branża TSL. Jesteśmy częścią silnej międzynarodowej instytucji finansowej - Grupy Credit Agricole i wspólnie ze spółkami grupy CA w Polsce z sukcesem oferujemy komplementarne rozwiązania finansowe wspierające rozwój polskich przedsiębiorstw. Dzięki przynależności do Grupy EFL, wdrożyliśmy nowe modele obsługi oraz wprowadziliśmy do floty nowe marki pojazdów, co pozwoliło nam dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów. Wypracowane przez nas wyniki, które przełożyły się m.in. na zwiększenie udziałów rynkowych Grupy EFL w segmencie pojazdów ciężarowych, są potwierdzeniem, że działając wspólnie możemy być bardziej efektywni i realizować ambitne cele na bardzo wymagającym rynku.
– Z dumą obserwujemy, jak TRUCK CARE, pomysł zrodzony i rozwinięty w Grupie DBK, staje się teraz samodzielnym, mocnym graczem na rynku wynajmu pojazdów użytkowych – podkreślił Ireneusz Sobieski, prezes zarządu Grupy DBK. – Ta decyzja jest kluczowym krokiem w dalszym rozwoju spółki, jest to również potwierdzenie naszej długotrwałej i owocnej współpracy z EFL. Rozwój spółki TRUCK CARE był możliwy dzięki zaufaniu i akceptacji rynku, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym klientom i partnerom. Ta operacja jest dowodem na to, że nasze starania o stałe ulepszanie oferty, rozwój i dostosowywanie się do zmieniających się warunków rynkowych przynoszą oczekiwane rezultaty. Decyzja o zbyciu udziałów nie oznacza jednak zakończenia naszej współpracy. Pragnę zapewnić, że Grupa DBK nadal będzie wspierać TRUCK CARE na wielu płaszczyznach biznesowych. Naszym klientom, którzy korzystają z usług spółki TRUCK CARE, gwarantujemy kompleksową obsługę w serwisach Grupy DBK na najwyższym poziomie. Jesteśmy przekonani, że dzięki zdolności do adaptacji i innowacyjności, TRUCK CARE będzie kontynuować swoją udaną drogę, przynosząc wartość swoim klientom i partnerom.

Współpraca z Grupą DBK

Dotychczasowa współpraca Grupy EFL z Grupą DBK będzie kontynuowana. To obustronne korzyści i możliwości rozwoju. Grupa DBK jest największym w Polsce dostawcą produktów i usług dla branży TSL. Dzięki tej współpracy klienci Grupy EFL, oprócz dopasowanego do potrzeb finansowania, otrzymują dostęp do kompleksowej obsługi flot pojazdów ciężarowych i dostawczych oraz rozbudowanej sieci serwisowo-sprzedażowej w całej Polsce (25 oddziałów). W każdym punkcie przedsiębiorca otrzymuje pełen pakiet produktów i usług. Grupa DBK to wyłączny dystrybutor marki Kögel w Polsce. Ponadto posiada autoryzacje takich marek jak DAF, IVECO oraz MAN.

Branża transportowa w czasie perturbacji

Chociaż z pandemicznego szoku branża transportowa otrząsnęła się bardzo szybko, to jednak niepewna sytuacja polityczno-gospodarcza wywołana konfliktem na Ukrainie mocno oddziaływała na część branży TSL. Na sytuację w branży wpływały rosnące ceny paliw, energii i wynagrodzeń, ale również inflacja producencka, która windowała ceny pojazdów na rynku.
Z jednej strony oznaczało to konieczność walki o rentowność biznesu, co przekładało się (zwłaszcza wśród mniejszych przedsiębiorstw) na ograniczenie inwestycji. Z drugiej jednak strony większe firmy, świadczące szeroki wachlarz usług, elastycznie zareagowały na zmieniające się potrzeby transportowe, co wiązało się z powiększaniem floty pojazdów. Dzięki temu cały 2022 r. na rynku leasingu i wynajmu samochodów ciężarowych zakończył się 11% wzrostem pod względem wartości sfinansowanych pojazdów (r/r). Grupa EFL na tym tle potwierdziła swoją dominującą pozycję, finansując pojazdy ciężkie o wartości ponad 21,5 mld zł, co było wynikiem o 22% lepszym od poprzedniego roku. Po I kwartale 2023 r. EFL utrzymuje pozycję lidera rynku finansowania pojazdów ciężarowych osiągając w nim 11,5% udział w rynku.
Wyniki polskiej branży transportu drogowego zależne są od obecności na rynku unijnym – blisko co piąty fracht realizowany jest przez polskich przewoźników. Wyhamowanie wzrostu gospodarczego w 2023 r. w strefie EU będzie miało istotne przełożenie na wyniki uzyskiwane przez firmy transportowe. Niemniej eksperci rynkowi prognozują na ten rok wzrost ilości przewozów międzynarodowych. Jest to szansa dalszego rozwoju dla polskich przewoźników dysponujących nowoczesną flotą, którą coraz częściej finansują wynajmem długoterminowym. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.