Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Przymiarka ogniwa paliwowego Bramble Energy do napędu samochodów

11 stycznia 2024

Fot. Bramble Energy

 
Brytyjska firma specjalizująca się w tanich ogniwach paliwowych Bramble Energy łączy siły z grupą EDAG, w celu zintegrowania swojego wodorowego ogniwa paliwowego z platformą przeznaczoną dla samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.
Zgodnie z umową obie firmy będą współpracować przy adaptacji ogniwa Bramble Energy do wielopojazdowej platformy „Skateboard EV” firmy EDAG.
Platforma ma być podstawą pojazdu elektrycznego. Zaprojektowano możliwość zmiany rozstawu osi, aby można było dostosować podwozie do różnych pojazdów. Wyposażoną w 20-calowe koła, technologię drive-by-wire (systemy elektroniczne zastępują połączenia mechaniczne, sterujące funkcjami jazdy) oraz akumulator platformę można zabudować różnymi nadwoziami, takimi jak mikrobus, samochód osobowy, mały samochód miejski lub pojazd użytkowy. Możliwości jest wiele, a uniwersalność platformy powinna pozwolić na ich budowę przy zachowaniu szczególnie atrakcyjnej ceny.
Obniżenie kosztów produkcji ogniwa Bramble Energy, jego wszechstronności i możliwość wyprodukowania go w niemal dowolnym rozmiarze i konfiguracji, leżały u podstaw wyboru tego rozwiązania do napędu przyszłych pojazdów.
Projekt nazwano „FC Storm”, co oznacza „burzowe ogniwo paliwowe”.
System Bramble Energy jest zdolny do dostarczania wysokiej i skalowalnej mocy wyjściowej > 40 kW.
Badanie cyfrowe obejmie projekt dostosowanego stosu ogniw paliwowych, a także ogólny układ systemu pasujący do platformy pojazdów elektrycznych (w tym akumulatory, magazynowanie wodoru i stos FC z głównymi komponentami). Ponieważ ograniczona przestrzeń dostępna na platformie pojazdów stanowi największe wyzwanie, wybrano rozwiązanie firmy Bramble, ze względu na jej wszechstronność w niemal dowolnym rozmiarze i układzie, zapewniającą elastyczne rozwiązanie o dużej mocy.
Badanie pozwoli wykazać wydajność pojazdu elektrycznego zasilanego ogniwami paliwowymi (FCEV). Projekt przewiduje zastosowanie, oprócz ogniwa paliwowego, akumulatorów i zbiorników wodoru pod ciśnieniem 700 barów. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.