Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Nadjeżdża nowy Volkswagen Transporter

Już dostępny w zamówieniach, choć na razie tylko w Niemczech
25 stycznia 2024
 
Rozpoczęło się odliczanie do premiery nowego modelu Volkswagena Transportera i jego wersji typu shuttle bus - Caravelle. Zastąpią od 2025 roku dotychczasowe modele: Transporter 6.1 i Caravelle 6.1.
Nowy model imponuje pojemnością ładunkową 5,8-9,0 m3, większą ładownością (do 1,3 t w porównaniu do 1, 2 t w poprzedniej wersji) oraz wyższą maksymalną masą przyczepy (do 2,8 t w porównaniu do 2,5 t).
Pojazdy nowej generacji mają długość 5.050 mm (o 146 mm więcej niż ich poprzednicy) i szerokość zewnętrzną 2.032 mm (o 128 mm więcej, bez lusterek zewnętrznych). Większe wymiary zewnętrzne są widoczne także wewnątrz, co pozwala na przewóz większej ilości ładunku i wygodniejszego transportu pasażerów.
To samochody wyposażone w najnowocześniejsze systemy napędowe i wsparcia kierowcy.
– Nowy Transporter to opracowane przez nas najnowocześniejsze narzędzie dla profesjonalistów. Transporter, Multivan i ID. Buzz to gama modeli precyzyjnie dostosowanych do wszystkich życzeń naszych klientów – powiedział Lars Krause, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu.

Wariantów bez liku

Oferta obejmie wersję furgon w dwóch różnych długościach i wysokościach, Kombi, wersję skrzyniową z podwójną kabiną oraz wariant Caravelle. Ta gama nadwozi może być łączona z najnowocześniejszymi silnikami turbodiesel (TDI), z napędem hybrydowym typu plug-in (eHybrid) oraz z napędem w pełni elektrycznym (e-Transporter i e-Caravelle).
Na początek oferowane są wyłącznie modele z homologacją N1 (van, van Plus, van ze ścianką działową L i podwójną kabiną) oraz z silnikami TDI w trzech wariantach mocy: 81 kW (110 KM), 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM). Dostępne później systemy hybrydowe typu plug-in będą rozwijały moc 171 kW (233 KM), a cztery silniki elektryczne - 85 kW (116 KM), 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). Akumulatory mają pojemność od 54 kWh (dla najmniejszego silnika o mocy 85 kW) do 83 kWh. W wersjach TDI i eHybrid napęd przenoszony jest na przednie koła, zaś napęd na wszystkie koła 4MOTION jest dostępny jako opcja dla wersji TDI od 110 kW wzwyż. W wersjach elektrycznych przewidziano na początek napęd na tylne koła, ale później będą dostępne z napędem na wszystkie koła.

Bogatsze wyposażenie

Nowy model będzie posiadał znacznie wzbogacone wyposażenie standardowe w porównaniu do swoich poprzedników, m.in. cyfrową deskę rozdzielczą i najnowocześniejsze systemy wspomagające. W standardzie przewidziano reflektory LED i światła tylne w tej technologii, także elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, cyfrową tablicę przyrządów 12″, system informacyjno-rozrywkowy (w tym DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, usługi online i 13-calowy ekran dotykowy), wielofunkcyjną kierownicę, czujnik deszczu, system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, autonomicznego asystenta hamowania awaryjnego oraz dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych z ostrzeżeniem w przypadku ruszania w złym kierunku.
W wersji z podstawowym silnikiem TDI o mocy 110 KM nowego Transportera będzie można skonfigurować w cenach zaczynających się od 36.780 euro netto (na rynku niemieckim), jeśli zostanie zamówiony w pierwszych miesiącach. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.