Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Pierwsze ładowarki Shell Recharge w Polsce

Szybkie urządzenia DC o mocy docelowej 360 kW
14 marca 2024

Szybka ładowarka DC Shell Recharge w Sękocinie Starym (woj. mazowieckie) Fot. Shell

 
Na trzech stacjach Shell, w Trzciance i Sękocinie Starym (woj. mazowieckie) oraz w Radomsku (woj. łódzkie) dostępne są już pierwsze szybkie ładowarki DC Shell Recharge. Każde urządzenie ma dwa punkty ładowania, a ich moc docelowa wynosi 360 kW.
W najbliższych miesiącach planowane jest dodanie kolejnych 13 ładowarek. Firma planuje oddać do użytku 75 ultraszybkich ładowarek ze 150 punktami ładowania do końca 2027 roku.

Rozwój sieci Shell Recharge w Polsce

Pierwsze ładowarki marki Shell Recharge w Polsce należą do najnowocześniejszych urządzeń tego typu dostępnych na rynku. Klienci mogą korzystać z ładowarek za pomocą aplikacji mobilnej Shell Recharge, karty flotowej Shell Card, skanując kod QR dostępny na urządzeniu lub za pomocą karty płatniczej.
Firma planuje dalszy rozwój sieci Shell Recharge w Polsce. We współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Shell pracuje nad planem udostępnienia 75 ultraszybkich ładowarek ze 150 punktami ładowania do końca 2027 r. To zgodne z globalnymi aspiracjami firmy, by zostać światowym liderem w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, spełniając potrzeby klientów zarówno w domu, w pracy, jak i w podróży. Shell planuje stać się przedsiębiorstwem energetycznym o zerowej emisji netto do 2050 roku. Ambicją firmy jest zbudowanie ok. 70.000 publicznych punktów ładowania do 2025 roku i 200.000 do 2030 roku, co stanowi istotny krok w realizacji tego celu.
Firma rozwija również tzw. destination points, czyli punkty ładowania znajdujące się poza stacjami paliw – na parkingach restauracji czy centrów handlowych. Już w przyszłym roku ładowarki Shell Recharge pojawią się w pierwszych lokalizacjach szwedzkiej sieci MAX Premium Burgers, która w Polsce obecna jest w takich miastach jak Warszawa, Gdańsk, Poznań, czy Wrocław.
– Szybkie ładowarki są potrzebne w Polsce. Szczególnie przy stacjach autostradowych. Wielu klientom zależy na szybkości i komforcie ładowania, stąd nasze inwestycje w tym obszarze. Aby tempo rozwoju było odpowiednie, musi istnieć współpraca pomiędzy firmami oraz organizacjami branżowymi i rządowymi – mówi Monika Kielak-Łokietek, prezeska zarządu Shell Mobility i członkini zarządu Shell Polska. – Niezmiernie cieszę się, że klienci mogą korzystać z naszych ładowarek na stacjach Shell, ale na tym nie koniec. Aktywnie działamy w partnerstwach z innymi firmami, stąd instalowanie naszych urządzeń w innych lokalizacjach poza stacjami paliw i poszerzanie dostępu do sieci roamingowej.
– Realizacja ogłoszonych planów przyczyni się do wzrostu liczby ultraszybkich punktów ładowania w Polsce i budowy jakościowego rynku w zakresie infrastruktury ładowania – komentuje Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. – Użytkownicy BEV chcą spędzać przy ładowarkach jak najmniej czasu. Infrastruktura DC jest zatem niezbędna z perspektywy kierowców samochodów elektrycznych nowej generacji, a w szczególności osób pokonujących pojazdami zeroemisyjnymi dłuższe trasy. Udział stacji z punktami o mocy powyżej 150 kW nie przekracza dziś w naszym kraju 4%. Polska ma w tym zakresie wiele do nadrobienia. Zapowiedziane przez Shell inwestycje potwierdzają także, że rozbudowie infrastruktury ładowania sprzyjają programy wsparcia ze środków publicznych, które muszą być kontynuowane.

Shell już kilka lat temu we współpracy w IONITY rozpoczął wdrażanie szybkich ładowarek w lokalizacjach autostradowych i aktualnie oferuje 29 takich punktów. Co więcej, klienci biznesowi korzystający z karty Shell Card EV mają dostęp do jednej z największych sieci roamingowych w Polsce. W ciągu dwóch lat powiększyła się ona o ponad 3.000 punktów. Obecnie jest ich ponad 4.400, dzięki partnerstwom z GreenWay, EV+, Power Dot, Elocity, Noxo Energy, Last Mile Solutions, Pure City, Go-Blue, Horyzont EV oraz ostatnio nawiązanej współpracy z Budimex, APCOA Charging, Porsche, Columbus Energy oraz Qwello.

Nie tylko ładowarki

W Europie Shell oferuje już ponad 600 tys. punktów ładowania Shell Recharge i sieci partnerskich. Dodatkowo firma zapewnia rozwiązania, które pomagają firmom w dekarbonizacji ich biznesu. Karta flotowa Shell Card EV umożliwia ładowanie pojazdów elektrycznych, a aplikacja Shell Recharge pozwala na planowanie trasy elektryka z uwzględnieniem jego poziomu energii w baterii i rodzaju samochodu. Z jej pomocą można sprawdzić dostępność ładowarek, ich moc i lokalizację. Shell oferuje także indywidualne wsparcie w dekarbonizacji floty swoich klientów biznesowych w ramach programu Accelerate to Zero. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.