Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Światowa premiera BYD E-VALI

Na IAA Transportation firma zaprezentowała także m.in. nowy, elektryczny ciągnik portowy EYT 2.0
3 października 2024

Elektryczny BYD E-VALI to lekki pojazd użytkowy o masie 3,5 t/4,25 t, zaprojektowany dla usług kurierskich i transportu ostatniej mili Fot. BYD

 
BYD zadebiutował w Hanowerze na europejskim rynku z nowym elektrycznym pojazdem użytkowym LCV oraz z ciągnikiem portowym. Firma przedstawiła na AA Transportation 2024 całą gamę elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych. Na targach światową premierę miał BYD E-VALI, lekki pojazd użytkowy (LCV) o masie 3,5 t/4,25 t. Kolejną nowością na rynku europejskim jest BYD EYT 2.0, w pełni elektryczny ciągnik portowy. Pojazd zaprojektowano do pracy w portach, terminalach oraz centrach dystrybucyjnych. Pojazdy zaprezentowane przez BYD zostały zaprojektowane z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i preferencji rynku europejskiego, wykorzystują pionierskie rozwiązania obejmujące bezpieczeństwo, wydajność oraz inteligentne technologie pojazdów elektrycznych. BYD posiada 29 lat doświadczenia w projektowaniu i produkcji innowacyjnych akumulatorów, jest jedynym producentem pojazdów nowej energii, który opracował własne układy napędowe, akumulatory, półprzewodniki, silniki oraz systemy sterowania silnikami. Firma opracowała zintegrowaną e-Platformę przeznaczoną wyłącznie dla ciężarówek z napędem elektrycznym, charakteryzującą się modularyzacją i standaryzacją, które optymalizują wydajność i efektywność, a jednocześnie zmniejszają koszty utrzymania i serwisu.

EYT 2.0 - elektryczny ciągnik portowy wkracza do Europy Fot. BYD

 

Premiera E-VALI

Elektryczny BYD E-VALI to lekki pojazd użytkowy (LCV) o masie 3,5 t/4,25 t, zaprojektowany specjalnie na rynek europejski dla usług kurierskich i transportu ostatniej mili, którego pojemność ładunkowa jest większa niż w wielu innych pojazdach tej samej klasy. E-VALI łączy nowoczesny design z energooszczędnymi technologiami i inteligentnymi rozwiązaniami łączności. Wyposażony jest w nowoczesne akumulatory Blade Battery, które wyróżniają się bezpieczeństwem, trwałością i wydajnością, zapewniając długi cykl żywotności. Pojazd jest wyposażany w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy. W zależności od wersji pojazdu jego zasięg utrzymuje się w granicach 220-250 km. Jak określa producent - jest to praktyczny i niskobudżetowy pojazd dla flot dbających o zrównoważony rozwój i środowisko.

EYT 2.0 - elektryczny ciągnik portowy wkracza do Europy

Na targach w Hanowerze premierę miał również ciągnik portowy BYD EYT 2.0 Electric Yard Tractor. To nowoczesny elektryczny ciągnik portowy, zaprojektowany specjalnie na rynek europejski, uwzględniający jego potrzeby i specyfikę pracy. Polecany jest do pracy w portach, terminalach i centrach dystrybucyjnych, które przechodzą na ekologiczne, elektryczne rozwiązania. Odświeżając wygląd zachowano charakterystyczny projekt z przesuniętą kabiną, zapewniającą kierowcy wygodę i dobrą widoczność. Ciągnik oferuje do 75 ton dopuszczalnej masy całkowitej (GCW), wyróżnia go wytrzymałość, zwrotność i łatwość w manewrowaniu, bez problemu obsługuje duże kontenery i przyczepy. BYD EYT 2.0 jest wyposażony w bezpieczną baterię Blade, która pozwala na pracę do 16 godzin.

ETM6 - elektryczna ciężarówka dystrybucyjna

Prezentowany na wystawie wielozadaniowy eTruck ETM6 dedykowany na rynek europejski to zwrotne, 7,5-tonowe podwozie do zabudowy z szerokim zakresem zastosowań, polecane do dystrybucji w środowisku miejskim i nie tylko. Charakteryzuje się nowoczesnym i opływowym wyglądem oraz przestronną kabiną. Podwozie można konfigurować do różnych zastosowań. Elektryczny BYD ETM6 jest dostępny na rynku europejskim od ponad trzech lat. Bazuje na nowoczesnej platformie ePlatform BYD, specjalnie zaprojektowanej dla elektrycznych ciężarówek. Pojazd ma zasięg do 200 km przy pełnym obciążeniu, a jego ładowanie prądem stałym (120 kW) od 20% do 100% trwa tylko godzinę.

ETH8 z wszechstronną platformą wielofunkcyjną

BYD ETH8 to 19-tonowy eTruck, polecany do logistyki i usług komunalnych, z wielofunkcyjną platformą do różnych zastosowań oraz dwoma opcjami rozstawu osi. Zasięg tej elektrycznej ciężarówki, z przestronną kabiną, łatwej w manewrowaniu, wynosi 250 km. Tak jak BYD ETM6, wykorzystuje platformę eTruck oraz przełomową technologię opracowaną przez firmę BYD, m.in. innowacyjny kontroler 5-w-1 dla optymalnej wydajności i efektywności. Akumulator trakcyjny ma pojemność 255 kWh i można go naładować od 20% do 100% w 2 godziny. Został zaprojektowany z myślą o rynku europejskim. (red)

BYD ETH8 to 19-tonowy eTruck, polecany do logistyki i usług komunalnych Fot. BYD

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.