Wiadomości z rynku

sobota
5 października 2024

Wieloenergetyczne nowe IVECO S-Way

Włoska marka stawia na rentowność i zrównoważony rozwój
4 października 2024

Fot. IVECO

 
Nowy model IVECO S-Way oferuje zwiększoną rentowność, znakomite wrażenia z jazdy i większy komfort kierowcy. Systemy wspomagające kierowcę i podnoszące bezpieczeństwo ADAS wykraczają poza wymagany prawem standard, a rozbudowany ekosystem usług połączonych maksymalizuje dyspozycyjność floty.

Elegancja i aerodynamika

Już na pierwszy rzut oka widać zmiany stylistyczne i funkcjonalne. IVECO S-Way zaprojektowany i zbudowany wokół potrzeb firmy transportowej i kierowcy, prezentuje nowe, dynamiczne logo. Nabywca może wybrać pomiędzy wersją chromowaną logo IVECO na atrapie chłodnicy lub zdecydować się na jego ciemną, matową wersję Gunmetal. Sama atrapa jest dostępna w ośmiu kombinacjach kolorystycznych, obejmujących zarówno kolory ciemne błyszczące, matowe jak i lakierowania w kolorze kabiny. Opcjonalne kamery zamiast luster obniżają zużycie paliwa i oferują dodatkowe funkcje. Znajdziemy tu światła przednie ze światłami dziennymi w technologii LED, kamery i radary systemów bezpieczeństwa, składany stopień dostępu do szyby czołowej, deflektory poprawiające aerodynamikę i ograniczające brudzenie drzwi i lusterek. W zależności od zadań pojazd można wyposażyć w zderzak z tworzywa sztucznego lub hybrydowy, którego dolna część jest metalowa.

Fot. IVECO

 

Komfort kierowcy priorytetem

Kabina nowego IVECO S-Way została przeprojektowana i oferuje nowy poziom komfortu i ergonomii dla kierowcy.

W kabinie zastajemy cyfrowy kokpit kierowcy, w tym zegary w formie wyświetlaczy TFT, nowe systemy informacyjno-rozrywkowe, wyświetlacze z kamer i nową kierownicę.
System Highway Assist i układ HiCruise drugiej generacji odciążają kierowcę w czasie jazdy, a zestaw funkcji bezpieczeństwa (GSR/B) zapewnia ochronę również wrażliwym uczestnikom ruchu drogowego.
Komfortowi kierowcy sprzyja jasna, dwukolorowa tapicerka, deska rozdzielcza z 10-calowym wyświetlaczem 10-calowy systemem multimedialny, kierownica wielofunkcyjna, elektrycznie sterowany hamulec postojowy, a wreszcie obniżona pozycja za kierownicą, wyposażoną w funkcję pochylania wieńca do kierowcy. Wpływa to na komfort kierowania i szybkość reakcji.
W nowym IVECO S-Way zapewniono większy zakres regulacji foteli, a możliwość pionowania kolumny kierownicy ułatwia poruszanie się po wnętrzu. Oprócz wyboru tapicerki materiałowej, winylowej lub skórzanej jest dostępny szereg opcji foteli takich jak: ogrzewanie, wentylacja, obrót, regulacja odcinka barkowego czy pneumatyczne podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

W kabinie naprawdę jest gdzie zapakować się na drogę: konsola centralna z dwiema szufladami i trzema otwartymi schowkami, zestaw trzech schowków nad przednią szybą, dwa schowki i dwie szuflady pod leżanką, dodatkowe schowki pod kabiną dostępne z zewnątrz. Całość uzupełniają uchwyty na napoje i gniazda zasilania USB oraz 12V i 24V. Stolik wysuwany z deski rozdzielczej po stronie pasażera, po rozłożeniu pomieści laptopa lub posiłek. Przy stoliku umieszczono gniazdo zasilania USB.
W zależności od zadania transportowego, do wyboru jest pełnowymiarowa kabina sypialna AS z niskim lub wysokim dachem do jazdy na dłuższych dystansach lub kompaktowa kabina sypialna AT z niskim lub wysokim dachem do bardziej regionalnych misji. W przypadku zadań, które nie wymagają kabiny sypialnej, polecana jest kabina dzienna AD.

Fot. IVECO

 

Najlepszy pod względem TCO

IVECO S-Way z pakietem usług skrojonym pod potrzeby użytkownika to sposób na utrzymanie w ryzach całkowitych kosztów posiadania pojazdu (TCO).
Nowy model zużywa nawet do 10 proc. mniej paliwa. Do wyboru są nowe silniki xC13 460 i 500 KM o najniższym w swojej klasie zużyciu paliwa oraz xC13 540 i 580 KM do najcięższych zastosowań. Do tego skrzynie biegów zautomatyzowane HiTronix II generacji z systemami jazdy przewidującej HiCruise II generacji, nowe mosty o niskich oporach i długich przełożeniach (do 2,17 i 2,06) i ulepszona aerodynamika.
Zaawansowane nowe funkcje i profesjonalne usługi mogą zwiększyć oszczędność paliwa o kolejne 4%. Oferowany standardowo pakiet startowy obejmuje portal klienta IVECO ON Access, monitorowanie i zarządzanie sprawnością Uptime oraz aplikację Easy Way. Warto wspomnieć także zdalny serwis RAS oraz zdalne aktualizacje over-the-air, usługi, które pomagają maksymalizować czas dyspozycjności pojazdu.

Fot. IVECO

 

Silniki o wysokiej wydajności

Nowy silnik wysokoprężny XCursor 13 oferuje najnowocześniejsze technologie, takie jak dwuprzepływowa turbosprężarka, pozwalająca na pracę silnika przy niższych obrotach, wyższe ciśnienie wtrysku paliwa (2 500 barów), nowy, lżejszy blok cylindrów, wał korbowy i wałek rozrządu, inteligentny osprzęt silnika i redukcja tarcia wewnętrznego. Najmocniejsze silniki 540 i 580 KM dostarczają odpowiednio 2.700 i 2.800 Nm w szerokim zakresie obrotów i są przeznaczone do najbardziej wymagających zastosowań. Z kolei silniki 460 i 500 KM rozwijają moment obrotowy 2.500 i 2.600 Nm, w zakresie bardzo niskich obrotów, co czyni je pożądanym wyborem do standardowych zadań transportowych, gdzie uzyskają najniższe zużycie paliwa. Nowy hamulec silnikowy o wysokiej wydajności jest, jak zapewnia producent, najlepszy w swojej klasie i może zastąpić retarder hydrauliczny w większości zastosowań.

Wersja XCursor 13 zasilana gazem ziemnym (kopalnym lub biogazem) generuje moc 500 KM i uzyskuje moment obrotowy 2.200 Nm, jednocześnie osiągając nawet do 10% redukcji zużycia paliwa. Ta wydajność, dająca bardzo niskie kosztyeksploatacji, jest połączona z zaletami środowiskowymi gazu ziemnego, który może pomóc w znacznym zmniejszeniu emisji spalin pojazdu, z redukcją emisji CO2 nawet o 90% podczas pracy na biometanie.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Systemy ADAS poziomu 2 zapewniają kierowcy większy komfort i bezpieczeństwo.
Tempomat adaptacyjny z funkcją STOP&GO, wykorzystując układ ACC utrzymuje stałą prędkość, dostosowując ją do wykrytych pojazdów poprzedzających, z możliwością pełnego zatrzymania pojazdu. Jeżeli poprzedzający pojazd ruszy w ciągu trzech sekund to S-WAY ruszy automatycznie. Przy dłuższym zatrzymaniu kierowca wznowi jazdę jednym ruchem.
IVECO S-Way spełnia wymagania najnowszych przepisów bezpieczeństwa ogólnego (GSR/B), odciążając kierowcę i dbając o bezpieczeństwo szczególnie niechronionych użytkowników dróg.

Na gazie – ekologicznie

Jak wskazują przedstawiciele IVECO, gaz ziemny jest najbardziej przyjaznym dla środowiska paliwem dostępnym na rynku, aktualnie jedyną gotową i dostępną zrównoważoną alternatywą dla transportu długodystansowego. IVECO oferuje dwa silniki Cursor wykorzystujące to paliwo: C9G o pojemności 8,7 litra i nowy xC13G o pojemności 12,9 l. Zasięg pojazdów gazowych zależy od formy magazynowania gazu: dla ciągników siodłowych w wersji ze zbiornikami CNG zasięg ten dochodzi do 800 km, ciągniki w wersji z dwoma zbiornikami LNG mają zasięg aż do 1.700 km. W przypadku eksploatacji w mieście dodatkowymi atutami jest możliwość wjazdu do stref czystego transportu oraz niska emisja hałasu, dochodząca do 72 dB(A) przy wykorzystaniu trybu „Silent” (potwierdzona certyfikatem Piek Quiet Truck). Wszystkie pojazdy gazowe IVECO są przystosowane do zasilania biometanem.

W przypadku gazu ziemnego sprężonego (CNG), zbiorniki stalowe typu CNG-1 dostępne są w pojemnościach 70, 80, 115, 135, 148 i 175 litrów. Zbiorniki są montowane po cztery po obu stronach ramy pojazdu. Do specyficznych zastosowań mogą być również zamontowane wzdłużnie na ramie pojazdu lub na stelażu poprzecznie za kabiną.
Nowa konfiguracja zbiorników przeznaczona dla standardowego ciągnika siodłowego mieści 190 kg gazu, co daje zasięg do 800 km.
W przypadku podwozi pakiety zbiorników są montowane bezpośrednio za przednią osią, co zostawia miejsce na dodatkowe wyposażenie.
Dostępne złącza tankowania: CNG typu NGV1 oraz NGV2.

Przy zasilaniu gazem ziemnym skroplonym (LNG) stosowane są zbiorniki kriogeniczne o średnicy 26" (660 mm) ze stali nierdzewnej, dostępne w pojemnościach 250, 410 i 540 litrów. Dla ciągników niskich (LT) dostępne są zbiorniki o średnicy 24" (600 mm) o pojemności 400 litrów.
W przypadku podwozi zbiorniki są montowane bezpośrednio za przednią osią, co zostawia miejsce na dodatkowe wyposażenie.
W przypadku ciągników siodłowych LNG 4x2 o największym zasięgu na rynku 1.080 litrów pojemności pozwala na zatankowanie 390 kg gazu, co daje imponujący zasięg do 1.700 km.
Dostępne są też wersje z jednym zbiornikiem LNG (po lewej lub prawej stronie) dla pojazdów używanych na krótszych dystansach.

W wersji elektrycznej

IVECO wspiera klientów na drodze do elektromobilności.Na niedawno zakończonych targach IAA Transportation zadebiutowało elektryczne podwozie IVECO S-Way, wszechstronne rozwiązanie do misji lokalnych i regionalnych. Nowy system akumulatorów obejmuje wersje z 4, 5 lub 7 modułami Microvast o pojemności 70 kWh każdy, co daje łączną pojemność 280 kWh, 350 kWh lub 490 kWh. Ta elastyczność oznacza, że klienci mogą wybrać konfigurację optymalną do realizowanych zadań. Pozycja akumulatorów może być dostosowana do wymaganego zasięgu i przewidzianej zabudowy, z możliwością pozostawienia wolnej prawej strony podwozia do zastosowań takich jak śmieciarki o bocznym załadunku. W przypadku pakietu 7 akumulatorów o łącznej pojemności 490 kWh zasięg pojazdu może wynosić do 400 km. Zaspokoi to potrzeby większości zastosowań regionalnych i miejskich. Szybkie ładowanie prądem stałym o imponującej mocy 350 kW odbywa się za pośrednictwem złącza CCS typu 2 po lewej stronie pojazdu, a czas ładowania poniżej 45 minut podczas przerwy na odpoczynek kierowcy, może zwiększyć zasięg o kolejne 200 km.
Podwozie IVECO S-eWay wykorzystuje oś eAxle z dwoma zintegrowanymi silnikami, opracowaną przez firmę FPT Industrial, siostrzaną markę IVECO specjalizującą się w zaawansowanych technologiach układów napędowych. Oś ta generuje wiodącą na rynku moc ciągłą 480 kW i moment obrotowy 1800 Nm. Oś eAxle nie tylko zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi dynamiczne, ale jej kompaktowa konstrukcja zapewnia miejsce w podwoziu i mniejszą masę dzięki brakowi wału napędowego. IVECO S-eWay podwozie oferuje szeroki wybór przystawek mocy, co daje ogromne możliwości zabudowy. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.