Platforma Cargo od
PZU to narzędzie online, umożliwiające zawieranie umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Klienci korporacyjni mogą samodzielnie zarejestrować do ubezpieczenia ładunki transportowe, obliczyć składkę i kupić polisę odpowiednią do potrzeb.
Platforma jest pierwszym elementem portalu self-service mojaFirma.pzu.pl. System działa 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.
– W biznesie liczy się szybkość i skuteczność działania, dlatego w PZU stale pracujemy nad rozwiązaniami, które przyspieszają procesy sprzedażowe i pozwalają klientom na zakup ubezpieczenia o dowolnej porze, w dowolnym dniu i z dowolnego miejsca. Taką swobodę działania zapewnia Platforma Cargo – pierwszy moduł dużego portalu self-service mojaFirma.pzu.pl – mówi Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. klienta korporacyjnego w PZU.
Jakub Sajkowski
Fot. PZU
Platforma Cargo to duża samodzielność i elastyczność obsługi
Platforma Cargo to narzędzie online, które umożliwia samodzielne zawieranie jednostkowych umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo, na warunkach określonych w zawartej wcześniej Umowie Generalnej. Aby zarejestrować ładunek wystarczy wskazać interesującą ofertę dostępną w katalogu ofert już zdefiniowanych oraz podać podstawowe dane ładunku, a składka za ubezpieczenie naliczy się automatycznie. Jeśli zakres ubezpieczenia jest zgodny z oczekiwaniami, wystarczy kliknąć „wystaw polisę”. Polisa i certyfikat są od razu zapisywane na koncie klienta.
– W ramach ustalania indywidualnych warunków i definiowania ofert klient podaje podstawowe dane, dotyczące rodzaju przewożonego mienia, jego maksymalnej wartości, rodzaju środka transportu i zasięgu terytorialnego usługi transportowej – mówi Piotr Nettik, dyrektor ds. underwritingu ubezpieczeń pozakomunikacyjnych w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych w PZU. – Ustalamy też, czy klienta interesuje podstawowy zakres ubezpieczenia czy allriskowy, oparty na naszych OWU, czy też zastosowanie będą miały klauzule instytutowe. Badamy również szkodowość, by ostatecznie przedstawić klientowi kilka wariantów ubezpieczenia, które w formie katalogu ofert będą czekały na Platformie Cargo. Klient sam decyduje, który wariant dla konkretnego transportu wybierze.
Piotr Nettik
Fot. PZU
Zakup ubezpieczenia o dowolnej porze
Z Platformy Cargo mogą korzystać firmy transportujące własne towary lub specjalizujące się w spedycji krajowej i międzynarodowej. System działa 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.
– Platforma Cargo pomaga maksymalnie skrócić czas zawarcia ubezpieczenia – dodaje Marcin Ogniewski, dyrektor Biura Rozwoju Biznesu Korporacyjnego w PZU. – Obecnie w tym procesie komunikują się ze sobą najczęściej trzy strony: broker lub agent, klient i ubezpieczyciel. Naszym celem był model, w którym polisa jest do pozyskania od razu, bez oczekiwania i dodatkowych ustaleń. Platforma Cargo działa online przez cały czas, dlatego możemy znacząco przyspieszyć proces zawarcia polisy. Optymalizacja procesu obsługi ubezpieczenia leży we wspólnym interesie wszystkich zaangażowanych stron. W PZU dla biznesu korporacyjnego proponujemy rozwiązania, które są odpowiedzią na potrzeby rynku i mają realną wartość dla wszystkich stron zaangażowanych w proces.
(red)
Marcin Ogniewski
Fot. PZU