Cargo Master Multi to wszechstronny pojazd, dzięki zastosowaniu unikatowego systemu zsuwanego nadwozia Fot. Wielton
Podczas targów TransLogistica Poland po raz kolejny można było zapoznać się z rozwiązaniami marki Wielton. W dniach od 5 do 7 listopada odwiedzający halę EXPO XXI w Warszawie mogli zobaczyć wielofunkcyjny pojazd Cargo Master Multi składający się z platformy marki Wielton i zsuwanego nadwozia OpenBox C+ marki Libner Polska.
Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki TransLogistica Poland to jedno z większych wydarzeń biznesowych, które odbywa się w Europie Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie dedykowane jest firmom związanym z branżą TSL, które użytkują lub poszukują rozwiązań w dziedzinie transportu, spedycji oraz logistyki.
Wszechstronny pojazd
Cargo Master Multi to wszechstronny pojazd, dzięki zastosowaniu unikatowego systemu zsuwanego nadwozia, składającego się z dwóch kurtyn bocznych i jednej dachowej. W zależności od aktualnych potrzeb i transportowanego ładunku, jeden produkt może pełnić trzy funkcje: naczepy kurtynowej, naczepy podkontenerowej lub platformy. Wielofunkcyjne nadwozie z możliwością pełnego otwarcia i wyposażeniem w zamki podkontenerowe zwiększa uniwersalność pojazdu i sprawia, że może znaleźć zastosowanie w transporcie wielu rodzajów towarów. Umożliwia to bezpieczny transport różnych materiałów, w tym produktów ponadgabarytowych, ładunków wymagających dużej szczelności, a także palet, napojów czy kontenerów. Do składania i rozkładania nadwozia służy mechanizm „Flip-up”. Wykorzystując jeden produkt zamiast trzech, przewoźnicy mogą zmniejszyć liczbę pojazdów a także przejazdów bez ładunku. Wpływa to na obniżenie kosztów działalności, ograniczenie zużycia paliwa, a przy tym redukcję zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery.
Zsunięcie nadwozia i zabezpieczenie go pasami po złożeniu, umożliwia przewóz kontenerów 2x20’, 1x40’ lub centralnie 1x20’. Ponadto, dzięki wykonaniu pojazdu na podwoziu typu MEGA, możliwy jest transport kontenerów morskich typu High Cube.
W przypadku potrzeby wykorzystania pojazdu jako platforma, po złożeniu zabudowy użytkownik ma do dyspozycji powierzchnię o długości 12,27 m. Dzięki temu pojazd może być wykorzystywany do transportu m.in: rur lub innych materiałów budowlanych.
– Zastosowane w Cargo Master Multi wielofunkcyjne nadwozie OpenBox C+ zaprojektowane zostało tak, aby spełniało oczekiwania najbardziej wymagających klientów – powiedział Jakub Wojciechowski, dyrektor handlowy Libner Polska Sp. z o.o. – Zdajemy sobie sprawę, że obecnie klienci szukają rozwiązań wszechstronnych, które pomogą zredukować liczbę pustych przejazdów. Zsuwane nadwozie w połączeniu z platformą wyposażoną np. w zamki kontenerowe, uchwyty mocowania ładunku czy kieszenie na słupy służące do transportu, dzięki swojej wielofunkcyjności sprawdzą się także w firmach, które borykają się z niewystarczającą liczbą kierowców zawodowych.
Specjalista od nadwozi plandekowych
Libner Polska specjalizuje się w rozwoju i konstrukcji nadwozi plandekowych. Dzięki działającej od 2008 roku w Polsce spółce Libner Polska, grupa Libner jest obecna w krajach Europy Wschodniej oraz Południowej. Lokalizacja fabryki w Kutnie, została wybrana ze względu na jej centralne położenie w Europie Wschodniej, ułatwiające kontakty handlowe i sprzedaż w tym regionie. Systemy produkowane przez Libner Polska są używane przez firmy transportowe na całym świecie. (red)