Fiat po przeprowadzeniu testów wodorowego E-Ducato Hydrogen potwierdził zasięg 500 km tego dużego samochodu dostawczego.
Furgonetka Fiata korzysta z tej samej technologii co jej bracia z grupy Stellantis - Peugeot e-Boxer Hydrogen, Citroën ë-Jumper Hydrogen i Opel Movano-e Hydrogen.
E-Ducato Hydrogen jest zatem pojazdem w pełni elektrycznym, w którym wodór jest paliwem zasilającym ogniwo o mocy 45 kW, które wytwarza energię elektryczną. Pojazd ma w podwoziu cztery cylindry mieszczące łącznie 7,19 kg wodoru pod ciśnieniem 700 barów, co według producenta wystarczy na przejechanie 500 kilometrów. System średniej mocy Stellantis obejmuje także akumulator o pojemności 11 kWh. Wspomaga on ogniwo paliwowe podczas silnego przyspieszania i może przejąć kontrolę w przypadku niedoboru wodoru. Odzyskuje także energię podczas zwalniania i jest automatycznie ładowany przy użyciu energii elektrycznej wytwarzanej przez ogniwo paliwowe.
Silnik elektryczny rozwija moc 110 kW, czyli około 148 KM i moment obrotowy 410 Nm. Jego prędkość jest ograniczona do 90 km/h, co stanowi utrudnienie w przypadku jazdy np. na trasie szybkiego ruchu.
Tankowanie jest proste i trwa około 5 minut. Szkopuł w tym, że nadal nie ma wielu stacji wodorowych.
Pod względem wyposażenia E-Ducato Hydrogen dorównuje standardom wersji bateryjnej. Posiada wszystkie niezbędne elementy bezpieczeństwa czynnego i biernego, nie zapominając o wsparciu prowadzenia, począwszy od asystenta utrzymania pasa ruchu, przez rozpoznawanie znaków drogowych, system kontroli zjazdu po system hamowania awaryjnego w przypadku zagrożenia pieszych i rowerzystów.
Ducato Hydrogen jest dostępne w dwóch wersjach: L3H2 i L4H3. Pierwsza ma długość 6 metrów i wysokość 2,52 m. Objętość użyteczna wynosi tutaj 13 m3, a ładowność sięga 1.370 kg. Wersja L4H3, o długości 6,36 m i wysokości 2,84 m, dysponuje pojemnością użytkową 17 m3 i ładownością też 1.370 kg. (red)