Wiadomości z rynku

środa
22 stycznia 2025

Hyzon Motors do likwidacji?

20 stycznia 2025

Śmieciarki mają być wyposażone w nowe ogniwo paliwowe Hyzon o mocy 200 kW

 
Amerykańska firma Hyzon Motors boryka się z trudnościami i jest bliska likwidacji.
Rada dyrektorów amerykańskiego producenta w grudniu 2024 r. głosowała za jego likwidacją. W obliczu znacznych trudności finansowych producent nie jest w stanie utrzymać się na rynku.
„Rada Dyrektorów jednomyślnie zatwierdziła, pod warunkiem uzyskania zgody akcjonariuszy, przeniesienie zasadniczo całego majątku Spółki na rzecz wierzycieli, a także likwidację i rozwiązanie Spółki” – oznajmił producent w komunikacie prasowym.

Hyzon poinformował, że wszyscy jego pracownicy pracujący w Michigan i Illinois, jedynych dwóch amerykańskich stanach, w których firma ma swoją siedzibę, mogą stracić pracę do lutego 2025 roku.
Już kilka miesięcy temu producent w ramach strategicznej reorganizacji ogłosił zakończenie działalności swoich spółek zależnych w Australii i Holandii.
Hyzon Motors, będący oddziałem Horizon Fuel Cell, odnotował straty netto w wysokości 126,4 mln dolarów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 r., a przychody wyniosły zaledwie 10,4 mln dolarów. W trzecim kwartale producent wygenerował jedynie 134.000 dolarów przychodów przy 41,3 miliona dolarów strat.
W powstającym sektorze pojazdów ciężarowych wodorowych Hyzon nie jest jedyną firmą doświadczającą trudności. Niemiecki producent Quantron właśnie zbankrutował, natomiast amerykański Nikola Motor ogłosił, że bez dodatkowego finansowania nie będzie mógł kontynuować swojej działalności po pierwszej połowie 2025 roku.

Niemal w tym samy m czasie Hyzon ogłosił, że ​​otrzymał zamówienie na dwie ciężarówki wodorowe od South San Francisco Scavenger Co., kalifornijskiej firmy specjalizującej się w zbiórce odpadów.
Te dwie elektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi (FCET) stanowią część współpracy rozpoczętej z firmą New Way Trucks, producentem specjalizującym się w pojazdach do zbiórki odpadów.

Hyzon precyzuje, że realizacja zamówienia będzie zależeć od dostępności odpowiednich dotacji. Kalifornia oferuje dwa programy dotacji dla tego typu pojazdów. HVIP zapewnia pomoc w wysokości od 240 tys. do 288 tys. dolarów na ciężarówkę, natomiast ISEF do 408 tys. dolarów na pojazd.

Proponowane ciężarówki na wodór dysponują zasięgiem około 200 km na jednym zbiorniku wodoru. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.