Fot. Ford Trucks
Pojawiło się pierwsze w Polsce zabudowane podwozie pod wywrotkę Forda F-LINE 4145D L. Podwozie w konfiguracji 8x4 zaprojektowano specjalnie z myślą o wymaganiach rynku europejskiego.
Według producenta nowa konstrukcja zapewnia wyższy komfort użytkowania, lepsze osiągi i obniżoną masę względem swojego poprzednika Legacy.
Nowoczesny design i funkcjonalność
Linia F-LINE zainspirowana jest rozwiązaniami zastosowanymi w ciągniku siodłowym F-MAX. Wyróżnia się nowym wyglądem przedniej ściany pojazdu, w tym przeprojektowaną osłoną chłodnicy, reflektorami LED oraz światłami przeciwmgielnymi. Zastosowanie nowoczesnych szyb bocznych zwiększa pole widzenia kierowcy, a ulepszenia w drzwiach, klamkach, stopniach wejściowych i osłonach lusterek podkreślają nowoczesny charakter pojazdu.
Wnętrze kabiny zostało całkowicie odświeżone. Znajdziemy tu 9-calowy ekran multimedialny z intuicyjnym interfejsem, nową kierownicę, ergonomiczne układy przycisków oraz liczne schowki zwiększające funkcjonalność przestrzeni roboczej. Zastosowanie zawieszenia pneumatycznego kabiny poprawia komfort jazdy, automatyczna skrzynia biegów jest standardem.
Redukcja masy i większa wydajność
Ford Otosan wprowadził istotne zmiany konstrukcyjne, które pozwoliły na znaczne obniżenie masy pojazdu. Dzięki zastosowaniu aluminium w zbiornikach paliwa oraz felgach, masa podwozia wywrotki 4145D L 8x4 została zredukowana o ponad 1.350 kg w porównaniu z wcześniejszymi modelami. Lżejsza konstrukcja oznacza niższe zużycie paliwa oraz większą ładowność, co ma kluczowe znaczenie dla użytkowników w sektorze budowlanym i transportowym.
Specyfikacja pojazdu
Prezentowana wywrotka to pojazd o mocy 450 KM z rozstawem osi 4.300 mm i 315 l zbiornikiem paliwa. Dostępne są również inne rozstawy osi – 4.750 mm i 5.100 mm, a także zbiorniki paliwa 250 l. Pojazd jest wyposażony w hamulce tarczowe, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EHPAS), dodatkowo w standardzie zawarty jest szeroki pakiet technologii wspomagających kierowcę (ADAS), które podnoszą poziom bezpieczeństwa i komfortu.
Zabudowa marki Wielton
Zabudowa HP VARIO MASTER marki Wielton wykonana na podwoziu F-LINE 8x4 4145D L to wywrotka dedykowana dla branży budowlanej oraz drogowej, która sprawdza się w transporcie materiałów sypkich. Ściany oraz podłogę zabudowy wykonano z wytrzymałej stali HB450, natomiast rama wykonana jest ze stali S700. Wysoką wytrzymałość i odporność na skręcanie ramy zapewnia wzmocnienie konstrukcji systemem krzyżowym. Rozszerzająca się ku tyłowi konstrukcja skrzyni ładunkowej ułatwia rozładunek - jedyne takie rozwiązanie na rynku polskim dostarczane przez firmę Wielton. Prezentowana wywrotka ma objętość ok. 18 m3, a jej kąt wywrotu wynosi ok 49°. Pojazd został wyposażony w siłownik hydrauliczny marki HYVA oraz stabilizator nożycowy. Pochylona tylna klapa z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie podczas rozładunku.
Wywrotki z Wielunia mogą być konfigurowane na wiele sposobów, w zależności od potrzeb klienta również dzięki wachlarzowi wyposażenia dodatkowego, takiego jak zamontowany na tej wywrotce system Hyva Smart. W tym przypadku kierowca otrzymuje wsparcie podczas pracy w postaci informacji o wychyleniu skrzyni ładunkowej, wypoziomowaniu ciężarówki oraz tonażu ładunku. Na zamontowanym w kabinie wyświetlaczu pojawiają się informacje w trakcie obsługi wywrotki (załadunku/wyładunku) pozwalając kierowcy zoptymalizować pracę i zachować bezpieczeństwo. (red)
Fot. Ford Trucks