Wiadomości z rynku

poniedziałek
3 lutego 2025

Przetestowali paliwo syntetyczne

HVO jako krok w stronę redukcji CO2 w łańcuchu dostaw
3 lutego 2025

Fot. AsstrA

 
Przedsiębiorstwo z branży logistycznej AsstrA-Associated Traffic AG we współpracy z Renault Trucks Polska i Grupą UNIMOT konsekwentnie wdraża paliwo HVO w codziennych operacjach transportowych. Na początku stycznia partnerzy przetestowali HVO100, tankując je na stacji AVIA w Myszęcinie do ciężarówki Renault Trucks T Diesel Turbo Compound. Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) to nowoczesne paliwo, pozwalające zredukować emisję CO2 w transporcie. Produkowane jest ze źródeł odnawialnych, takich jak oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce.

Stawiają na innowacje

– Stawiamy na innowacje, które realnie przyczyniają się do redukcji śladu węglowego naszych klientów. Korzystając z nowego ekologicznego paliwa, nie tylko minimalizujemy zanieczyszczenie środowiska, ale również wspieramy transformację branży logistycznej – komentuje Dmitri Krõlov, sustainable development manager w AsstrA.
– Grupa UNIMOT, jako lider wśród importerów paliw w Polsce oraz wyłączny dystrybutor paliwa HVO100 na stacjach paliw w Polsce aktywnie wspiera redukcję emisji gazów cieplarnianych, oferując to innowacyjne paliwo alternatywne – podkreśla Wojciech Iwulski, climate solutions director w UNIMOT S.A. – Paliwo HVO to efektywne rozwiązanie, które pozwala na redukcję emisji śladu węglowego bez potrzeby inwestowania w nową flotę czy jej modyfikację. Stanowi ono praktyczną i dostępną alternatywę dla tradycyjnego oleju napędowego, dzięki której nasi partnerzy mogą bez przeszkód realizować swoje cele środowiskowe
Rozwój takich inicjatyw to ważny krok w dekarbonizacji sektora transportu, który odpowiada za znaczną część globalnej emisji dwutlenku węgla.
Jarosław Zwoliński, key account manager w Renault Trucks Polska:
– Współpraca firm takich jak AsstrA, Renault Trucks Polska i UNIMOT pokazuje, że połączenie innowacyjnych technologii i odpowiedzialnego podejścia do środowiska może przynieść realne efekty w walce ze zmianami klimatycznymi.

Wdrażanie paliw alternatywnych, takich jak HVO, to nie tylko odpowiedź na rosnące wymagania środowiskowe, ale także szansa na wzmocnienie konkurencyjności firm transportowych.

HVO100: do 90% niższa emisja gazów cieplarnianych

HVO100 (ang. Hydrogenated Vegetable Oil) to zaawansowane technologicznie paliwo syntetyczne przeznaczone do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi (przed użyciem paliwa HVO100 należy upewnić się, że pojazd jest do tego przystosowany zgodnie z zaleceniami producenta). W porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym ON-B0, HVO100 charakteryzuje się nawet do 90% niższą emisyjnością gazów cieplarnianych, w tym CO2, kalkulowaną z uwzględnieniem całego cyklu życia paliwa – od produkcji, przez transport, po spalanie, co czyni HVO100 istotnym narzędziem w dekarbonizacji sektora transportu. Ten wynik potwierdzają np. wskaźniki konwersji przyjmowane przez administrację brytyjską w raportowaniu emisyjności (Department for Environment, Food and Rural Affairs UK).

Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych wynika z zastosowania zasad gospodarki cyrkularnej, tj. wykorzystania odnawialnych surowców, takich jak np. zużyte oleje roślinne. Emisja CO2 generowana podczas spalania HVO100 jest uznawana za neutralną klimatycznie, ponieważ jest kompensowana na wcześniejszych etapach cyklu życia paliwa. W obliczu globalnych wyzwań klimatycznych oraz unijnych regulacji dotyczących redukcji emisji gazów cieplarnianych, HVO100 zyskuje na znaczeniu, wspierając wysiłki na rzecz minimalizacji śladu węglowego transportu. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.