W 2024 r. marka sprzedała ponad 11 tysięcy aut w Polsce
Fot. Volkswagen
Rok 2024 był kolejnym z rzędu, w którym marka Volkswagen Samochody Dostawcze odnotowała wzrost sprzedaży w Polsce – do nabywców trafiło ponad 11 tysięcy samochodów, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z rokiem 2023. W skali światowej marka dostarczyła do klientów 408.300 aut, co stanowi porównywalną liczbę w stosunku do roku poprzedniego. Znaczący wzrost sprzedaży w roku 2024 osiągnęły zwłaszcza trzy modele: Caddy, Crafter i Multivan.
Mocny finisz Transportera 6.1
W połowie roku 2024, pięć lat po pojawieniu się na rynku, zakończyła się produkcja Transportera 6.1. W tym czasie na całym świecie sprzedano pół miliona egzemplarzy tego modelu. Zainteresowanie ostatnimi sztukami tej wersji Transportera było duże, co znalazło odzwierciedlenie w ponad 3.400 sprzedanych w Polsce autach z serii T. Z kolei rok 2025 będzie stał już pod znakiem Nowego Transportera, którego kolejne wersje będą pojawiać się sukcesywnie na przestrzeni kolejnych miesięcy.
Duży popyt na Caddy i Craftera w Polsce
Duże wzrosty sprzedaży odnotowano również wśród innych modeli, w tym tych produkowanych w Polsce – Caddy i Craftera. Do nabywców trafiło prawie 3.100 egzemplarzy Caddy (niemal 30% więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.)
Ubiegłoroczny faceliting Craftera przyniósł wiele zmian, zarówno w obszarze designu i systemów, jak i rozwiązań praktycznych.
– Sprzedaż tego modelu wzrosła w porównaniu do roku 2023 o blisko 10 procent – mówi Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. – Klienci doceniają 5-letnią, fabryczną gwarancję, którą w standardzie objęty jest Crafter i wszystkie inne modele marki. Co równie ważne, w ubiegłym roku, poza ogólnym faceliftem Craftera, pojawiły się nowe, ważne z punktu widzenia wielu przedsiębiorców rozwiązania takie jak silnik Heavy Duty 163 KM w kombinacji z napędem na przednią oś, doskonały w przypadku dużych zabudów. Widzimy w związku z tym duży potencjał do dalszego wzrostu sprzedaży naszego największego modelu.
Ponad 100 tys. sprzedanych egzemplarzy Caddy na świecie
W skali globalnej, sukces rynkowy odnotowano m.in. w ramach gamy modeli ID. Buzz, która powiększyła się w zeszłym roku o wersje z długim rozstawem osi, GTX oraz wersję Cargo z napędem 4MOTION. Liczba zamówień wzrosła o ponad 70% porównując z rokiem poprzednim. Ważnym wydarzeniem było przekroczenie magicznej granicy 100 tys. dostarczonych do klientów egzemplarzy Caddy. W 2024 roku ten model trafił łącznie do 107.200 klientów (wzrost o ponad 17%), co czyni tego miejskiego dostawczaka drugim najsilniejszym modelem w gamie niemieckiej marki. W 2025 r. Caddy wejdzie również w erę elektryczną: w tym roku rozpoczną się dostawy wersji hybrydowej z zasięgiem elektrycznym do 122 kilometrów.
Dostawy poszczególnych linii modelowych na świecie
W 2024 roku do klientów trafiło 28.700 egzemplarzy modelu ID. Buzz. Nie obejmuje to 1.300 ID. Buzz’ów wysłanych do Ameryki Północnej, gdzie model ten jest dostępny od listopada 2024 r.
Z 148.300 egzemplarzami dostarczonymi klientom, seria T pozostaje modelem VWSD o najwyższym wolumenie sprzedaży. Pierwszy 1.000 Nowych Transporterów został już dostarczony na wybrane rynki. W ubiegłym roku sprzedano też kolejnych 17.600 egzemplarzy Californii 6.1. Dostawy Nowej Californii rozpoczęły się natomiast w połowie grudnia 2024 r. Dostawy Multivanów do klientów wzrosły w roku ubiegłym o 44,6 procent.
Dostawy modelu Caddy wzrosły o 17,2 procent – do 107.200 sztuk. Model Crafter również odnotował wzrost dostaw, o 8,3 procent, osiągając w roku 2024 poziom 72.000 sztuk.
W roku 2024 do klientów dostarczono też łącznie 52 200 Amaroków. 33.700 z nich stanowiły Nowe Amaroki. To wzrost o 55% w porównaniu z rokiem 2023. Udział samochodów w pełni elektrycznych BEV w sprzedaży wyniósł 7%. (red)