
Brytyjska firma Hydrogen Vehicle Systems (HVS), specjalizująca się w pojazdach ciężarowych napędzanych wodorem, przechodzi poważny kryzys. Nowy dyrektor generalny, Abdul Waheed, próbuje uratować firmę poprzez zmianę jej profilu działalności i ukierunkowanie na modernizację ciężarówek oraz sprzedaż licencji technologicznych.
Nastały trudne czasy dla firm działających w sektorze mobilności wodorowej.. Mimo zainwestowania 50 milionów funtów i 25 milionów dolarów dotacji publicznych, firma HVS ogłosiła, że musi stawić czoła błędom strategicznym swojego poprzedniego kierownictwa.
Według Abdula Waheeda, założyciela i obecnego dyrektora generalnego firmy, poprzedni zarząd zignorował ostrzeżenia eksperta ds. inwestycji w wodór z Barclays. Ten ostatni już w 2022 r. szacował, że stawianie wyłącznie na produkcję ciężarówek wodorowych bez dodatkowych przychodów jest strategią skazaną na niepowodzenie.
Abdul Waheed chce teraz zmienić strategię HVS, tak aby skupiała się na sprzedaży licencji i przebudowie istniejących ciężarówek z silnikiem Diesla. Działalność związana z budową nowych pojazdów zostałaby zatem definitywnie wstrzymana. Jednocześnie producent celuje w określone rynki, m.in. w Indie, gdzie łagodniejsze przepisy pozwolą na szybsze wdrożenie jego technologii.
Spółce udało się już pozyskać kilku inwestorów. Teraz liczy na przyciągnięcie innych międzynarodowych funduszy, aby utrzymać się na powierzchni. (red)