Volvo FH Aero może być zasilane gazem Fot. Volvo
Po raz pierwszy Volvo Trucks objęło pozycję lidera rynku samochodów ciężarowych o dużej ładowności w Europie. W 2024 r. w sprzedaży pojazdów o ładowności 16 ton i większej firma miała łączny udział na poziomie 17,9%, w regionie zarejestrowano 56.331 takich pojazdów tej marki.
Krajami z największą liczbą zarejestrowanych samochodów ciężarowych Volvo w ciągu roku były: Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Polska i Hiszpania. Po raz pierwszy Volvo Trucks objęło pozycję lidera rynku samochodów ciężarowych o dużej ładowności w Europie. W 2024 r. w sprzedaży pojazdów o ładowności 16 ton i większej firma miała łączny udział na poziomie 17,9%, w regionie zarejestrowano 56.331 takich pojazdów tej marki.
– Jesteśmy bardzo dumni, że jesteśmy liderem rynku w Europie – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – To wyraźny dowód na to, że nasi klienci doceniają oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i dyspozycyjność naszych samochodów ciężarowych oraz bardzo atrakcyjną ofertę produktów. Nasza nowa gama FH Aero, która została wprowadzona na rynek w 2024 r., jest po prostu wyjątkowa. Dostępne są modele z układem napędowym elektrycznym, gazowym i wysokoprężnym i szybko stały się bardzo popularne. Firmy transportowe wybierają Volvo, ponieważ nasze produkty i usługi pomagają im rozwijać działalność i redukować emisję CO2.
W skali globalnej Volvo Trucks zwiększyło swój udział w rynku w 2024 roku w 25 krajach. W Brazylii szwedzka marka zostało liderem rynku ciężkich samochodów ciężarowych po raz trzeci z rzędu, osiągając udział w rynku na poziomie 23,7%. Flagowy model firmy, Volvo FH, był najlepiej sprzedającym się modelem samochodu ciężarowego spośród wszystkich marek w Brazylii w 2024 r. W Australii udział marki w rynku wyniósł 18,2%. W Ameryce Północnej (USA i Kanada) Volvo Trucks miało udział w rynku na poziomie 10,5% (10,2% w 2023 r.).
– Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek dzięki całkowitemu odnowieniu naszego globalnego portfolio produktów w 2024 r. – dodaje Roger Alm. – W Ameryce Północnej, gdzie zamierzamy znacząco rozwinąć naszą działalność, wprowadziliśmy zupełnie nową platformę, która będzie podstawą dla szeregu nowych modeli w nadchodzących latach. Pierwszym modelem na platformie był zupełnie nowy Volvo VNL, który może zapewnić nawet o 10 procent większą oszczędność paliwa w porównaniu z poprzednią generacją. (red)