Znalezione artykuły: 13
-
Autobusowy boom dzięki "mieszczuchom"
2007-08-17
Prawie o jedną trzecią wzrosła sprzedaż nowych autobusów w Polsce w pierwszym półroczu br. w porównaniu do analogicznego okresu 2006 r. Jak wynika z danych opublikowanych właśnie przez firmę JMK Analizy Rynku Autobusów, od stycznia do czerwca nabywców znalazło 679 pojazdów w stosunku do 520 egz. sprzedanych w takim samym okresie roku ubiegłego.Tagi:   autobusy trendy rynkowe
-
Chłodnie Chereau nareszcie w Polsce...
2007-08-17
Wiele lat rynek transportu chłodniczego oczekiwał na pojawienie się najwyższej jakości pojazdów znanej nie tylko w Europie francuskiej firmy Chereau. Powołanie przedstawicielstwa w Polsce było efektem dużego zainteresowania oraz wielu zapytań polskich przedsiębiorców i mieści się w firmie Istrail Polska w miejscowości Golub-Dobrzyń nieopodal Torunia. Szczególnym elementem zasługującym na uwagę jest podłoga skrzyni chłodniczej. Jak każda część naczepy chłodni Chereau, została zaprojektowana i wykonana w ten sposób, aby utrata izolacji była jak najmniejsza. Wynikiem badań konstrukcyjnych jest całościowy element o grubości 138 mm, w skład którego wchodzą m.in. jednolite dwa płaty sklejek z brzozy syberyjskiej oraz panele izolujące.
-
Duża frekwencja w Gliwicach
2007-08-17
Jak na sezon urlopowy, frekwencja na ostatniej giełdzie była całkiem przyzwoita - ok. 40 pojazdów wystawionych na sprzedaż. Reprezentowane były wszystkie ważniejsze marki i najróżniejsze zabudowy. Wiek oferowanych samochodów wahał się od lat dwóch do dwudziestu dwóch. Najstarsza była furgonetka, Volkswagen T2 z 1985 roku, do kupienia za 2,5 tys.Tagi:   z giełdy
-
Dużo włoskich i francuskich dostawczaków
2007-08-17
Mimo pełni sezonu urlopowego podaż aut na placu samochodów użytkowych podwarszawskiej giełdy nie maleje. Ostatniej niedzieli spory wybór marek i modeli mieli zwłaszcza amatorzy włoskich i francuskich dostawczaków. Egzemplarzy w dobrym stanie było jednak jak na lekarstwo. Dziewięcio-, dziesięcioletnie furgony zwykle miały "spocone" silniki, sfatygowane wnętrza i podejrzanie niskie przebiegi.Tagi:   z giełdy
-
Duży problem z małym dostawczakiem i przyczepą
2007-08-17
- Nie wiem, na jakiej zasadzie dokumentować czas pracy kierowcy w samochodzie dostawczym o DMC do 3,5 tony, który od czasu do czasu ciągnie dwutonową przyczepę i w związku z tym ma tachograf - mówi pan Roman ze Śląska. - Problem polega na tym, że dostawczak tylko czasami ciągnie przyczepę.Tagi:   logistyka
-
Lublin 3 Mi i Intrall Polska odjeżdża
2007-08-17
Prezes produkującej dostawcze Lubliny 3 Mi firmy Intrall Polska Stanisław Szelestow pod koniec lipca złożył do sądu wniosek o upadłość z likwidacją przedsiębiorstwa. Dzieje się to w czasie, gdy na rynku nowych samochodów dostawczych w Polsce trwa boom. Auta sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Jak oceniają analitycy, sprzedaż dostawczaków będzie w tym roku o 30 proc. wyższa niż rok temu. Szanse na ponowne uruchomienie produkcji Lublina 3 Mi są obecnie minimalne, ponieważ do porozumienia musiałoby dojść aż pięć stron: International Truck Alliance (właściciel praw do produkcji Lublina 3), Intrall Polska (właściciel części maszyn i urządzeń do produkcji wozu), firma zewnętrzna, która odkupiła od banku część zajętych Intrallowi maszyn, syndyk DMP (właściciel hal produkcyjnych) oraz ewentualny inwestor.Tagi:   lublin samochody dostawcze
-
Mercedes Actros gwiazdą w kurzu i pyle
2007-08-17
Konstrukcyjny Mercedes Actros to częsty widok na rodzimych budowach. Użytkownicy chwalą go za mocne ramy i dobry dostęp do tanich zamienników części. Negatywne opinie zbiera elektronika, która zawodzi przede wszystkim w autach z pierwszych lat produkcji. Z naszego testu wynika, że Mercedes Actros ma kilka atutów. Obok tych wymienionych powyżej warto wspomnieć o dużym wyborze wersji DMC i konfiguracji napędowych. Minusy ciężarówki to natomiast ciasna podstawowa kabina, często szwankujące skrzynie biegów oraz nieudany system Telligent.
-
Mniej włoskich niż zwykle
2007-08-17
Mniejsza niż zazwyczaj była na ostatniej giełdzie oferta aut dostawczych z włoskim rodowodem. Stanowiły ją głównie Fiaty Ducato w szerokiej ofercie rocznikowej (1990-2004) i w cenach od 6 do 52 tys. zł. Kilka egzemplarzy było w dobrym stanie technicznym. Interesująco wyglądały też dwa mniejsze użytkowe Fiaty - Scudo.Tagi:   z giełdy
-
Powstaje nowy serwis Mercedesa
2007-08-17
Wielkopolska firma STS Centrum Dystrybucji Samochodów rozpoczęła w Poznaniu budowę drugiego już serwisu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Będzie to zarazem trzeci serwis Mercedesa w Wielkopolsce. Obiekt ma być gotowy w kwietniu 2008 roku. W warsztacie nowego serwisu znajdzie się 12 stanowisk dla samochodów ciężarowych i dostawczych.
-
Solarisy dla Bremy
2007-08-17
Czterdzieści polskich autobusów miejskich Solaris zamówiła spółka przewozowa z Bremy (Niemcy). Pojazdy trafią do przewoźnika w przyszłym roku. Dostawa obejmie 22 trzyosiowe autobusy przegubowe Solaris Urbino 18, 16 dwuosiowych Urbino 12 i dwa Alpino. Wszystkie wyposażone zostaną w silniki typu EEV (marki DAF i Cummins), emitujące znikomą ilość spalin.
-
Toyota Dyna 150 - nowa odsłona dostawczaka
2007-08-17
Nowością krajowych salonów Toyoty jest odnowiony model Dyny 150. Na naszym rynku, choć produkowany od pół wieku, to mało znany dostawczak (był jednak w ofercie). Obecnie Toyota wprowadza do salonów zmodernizowany model szóstej generacji z nowym, mocniejszym dieslem, ulepszoną skrzynią biegów i poprawioną widzialnością z trzymiejscowej kabiny oraz trzema rozstawami osi do wyboru. Toyota Dyna w wersji Medium kosztuje ok. 65,5 tys. zł netto. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. ABS, poziomą regulację kolumny kierownicy i wysokości świateł oraz wspomaganie układu kierowniczego i instalację wraz z anteną do montażu radioodtwarzacza. Nie ma ani jednej poduszki powietrznej.Tagi:   samochody dostawcze toyota
-
Wybór "teczwórek"
2007-08-17
W ostatnią niedzielę największy wybór mieli tu amatorzy Volkswagena Transportera czwartej generacji (T4). Wśród czterdziestu aut wystawionych na sprzedaż było dziesięć Volkswagenów T4. Większość oferowanych egzemplarzy było w dobrym stanie technicznym, choć najstarsze samochody z początku lat 90. miały na karoserii widoczne ogniska korozji. Deklarowane przebiegi tradycyjnie były co najmniej i oscylowały wokół 200 tys. km, bez względu na wiek pojazduTagi:   z giełdy
Najpopularniejsze tagi