Znalezione artykuły: 20
-
500 metrów w 10 lat!
2007-09-21
Pół kilometra - taką długość ma drugi oddany do użytku odcinek autostrady A1, łączący obwodnicę Trójmiasta z węzłem w Rusocinie. Pierwszy, liczący 18 km pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim, funkcjonuje już od 1989 roku. Budowa 500-metrowego pomorskiego fragmentu A1 trwała 10 lat, czyli rocznie przybywało 50 metrów.Tagi:   inwestycje
-
Azjaci pod Poznaniem
2007-09-21
W niedzielę przyglądaliśmy się autom pochodzącym z Azji. Stan techniczny większości z nich po dokładnych oględzinach okazał się być lepszy, niż wydawało się na pierwszy rzut oka. Zwracały uwagę zadbane silniki (głównie Nissanów oraz Toyot) oraz zawieszenia w dobrym stanie. Niewygórowane ceny miały samochody rodem z Korei.Tagi:   z giełdy
-
Bez ruchu w interesie
2007-09-21
Deszczowa pogoda w sobotę skutecznie odstraszyła od odwiedzin tutejszej giełdy większość potencjalnych klientów. Z placu dość szybko, bo już około godziny 10, zaczęli uciekać sprzedający (najciekawsze wystawione dostawczaki w tabeli). Zaobserwowaliśmy, że na tym tle wyjątkowym zainteresowaniem cieszyło się stoisko z maszynami rolniczymi i częściami do nich. Na straganie umieszczonym na skrzyniowym Iveco było w czym wybierać. Wśród części do maszyn rolniczych można było nabyć za 800 zł taśmę do kombajnu Bolko oraz taśmę do kopaczki elewatorowej za 950 zł.Tagi:   z giełdy
-
Brytyjski Nexen z widłami
2007-09-21
Na polskim rynku widlaków panuje coraz większy tłok. Nową marką, która się na nim pojawiła, jest brytyjski Nexen. Gamę otwiera seria maszyn z typowym, dieslowskim napędem. Oznaczono ją FD, a obejmuje jedenaście wózków. Najmniejszym z nich jest FD 18, widlak o udźwigu 1,8 t. Pojazdy napędzane LPG są oznaczone FG. Wersji jest siedem, wszystkie dostępne są z motorami benzynowymi z instalacją LPG Nissana. Zarówno wersje dieslowskie, jak i gazowe oferowane są wyłącznie w wariancie czterokołowym.FBT - to oznaczenie trójkołowego, elektrycznego wózka marki Nexen.Tagi:   wózki widłowe
-
Dynapac CC424HF, CC524HF i CC624HF - zaproszenie do walca
2007-09-21
Szwedzki Dynapac wprowadził właśnie na polski rynek najnowszą generację dwubębnowych walców o maksymalnej masie operacyjnej 11.150, 12.800 i 13.500 kg. Nowe maszyny są bardziej przyjazne dla użytkowników i mechaników. Szwedzkie walce wyposażone są w system hydrauliczny, który ma wyższą efektywność i mniejsze zapotrzebowanie na moc. Olej stosowany w systemie hydraulicznym ulega biodegradacji; ponadto dzięki nowemu systemowi filtrów zminimalizowano możliwość jego wyciekania. Producent zwiększył także bezpieczeństwo użytkowania maszyn. Po trzech sekundach od zatrzymania walca automatycznie włącza się hamulec postojowy.
-
Fiat Strada - pikap nieznany
2007-09-21
Fiat Strada, niewielki włoski pikap oparty na osobowych modelach Palio/Siena/Albea zdobył sporą popularność w krajach południowej Europy oraz w Ameryce Łacińskiej. W Polsce był praktycznie nieznany aż do lipca br., gdy Fiat wprowadził go do salonów. Zaletami pikapów Fiata są na pewno: trwałe silniki i skrzynie biegów, dostępność części i serwisu, duża ładowność. Minusy to z kolei: apetyt na paliwo, awaryjne zawieszenie, usterki osprzętu silnika i niedoróbki montażowe.
-
Jaśniej przed ciężarówką
2007-09-21
Firma Hella wprowadziła do sprzedaży w Polsce reflektory dalekosiężne Rallye 3003 przeznaczone dla ciężarówek. Jak twierdzi producent, snop światła z tych lamp sięga 500 metrów. Taki zasięg uzyskano m.in. dzięki zastosowaniu odbłyśnika High Boost, który wytwarza jasny i jednorodny strumień. Dla porównania: reflektory nieposiadające takiego odbłyśnika świecą najwyżej na 350 m.Tagi:   elektronika
-
Koparki kołowe i gąsienicowe
2007-09-21
Szacuje się, że prawie połowę parków maszynowych działających w Polsce przedsiębiorstw budowlanych wypełniają koparki. Zapotrzebowanie na ten sprzęt rośnie. Podaż - choć niemała - nie zaspokaja potrzeb na bieżąco. Na realizację zamówienia nabywcy muszą czekać nawet kilka miesięcy. Pomimo różnych kłopotów na rynku maszyn budowlanych pozostaje wciąż firma HSW ze Stalowej Woli. Jednym z jej sztandarowych produktów jest obecnie kołowa koparko-ładowarka HSW 9.50. Wśród kołowych nowości jest też Volvo EW140C, niewielka, ale bardzo wydajna koparka ze sporym zasięgiem, przekraczającym 9 m. Swoje cztery kołowe i jedenaście gąsienicowych maszyn serii JS (zakres masy roboczej od 14 do 25 t) zmodernizowała ostatnio firma JCB. Wśród maszyn gąsienicowych nowością są też 21-tonowe Volvo C210C, a także zdecydowanie mniejsze, a zyskujące w Polsce ostatnio na popularności maszyny Neuson (m.in. 50Z3 i 75Z3).Tagi:   jcb koparki gąsienicowe koparki kołowe koparko-ładowarki maszyny budowlane stalowa wola volvo
-
Lyson z widłami
2007-09-21
Na polskim rynku pojawiły się wózki widłowe marki Lyson. To maszyny rodem z Chin, produkowane na podzespołach m.in. znanych firm japońskich, amerykańskich i zachodnioeuropejskich. Jednostki napędowe pochodzą m.in. od Nissana, przekładnie od Okamury. Gamę tworzą widlaki serii R (napęd dieslowski, benzynowy lub benzynowo-gazowy) o udźwigu 1-3,5 t, a także maszyny serii J (z napędem elektrycznym) o udźwigu 1-3 t.Tagi:   wózki widłowe
-
Maszyny budowlane z północy
2007-09-21
Używany sprzęt do transportu i budownictwa trafia do nas z zachodu, wschodu, południa. Warto także spojrzeć na kierunek północny, czyli na Szwecję. Do niej jest bliżej, zwłaszcza z północnych województw, niż do Włoch czy Francji. Szwedzkie firmy mają szeroką ofertę dla poszukujących ciężarówek, ciągników siodłowych, wszelkiego rodzaju maszyn budowlanych, traktorów, maszyn rolniczych i reklamują się w polskiej prasie.
-
Przeważały kombivany
2007-09-21
Kto szukał tu ostatniej niedzieli małego dostawczaka na bazie osobówki, mógł poczuć się zawiedziony. Na placu naliczyliśmy co prawda około dwudziestu niewielkich kombivanów, jednak wybór wśród marek i modeli był ograniczony. Przeważały francuskie bliźniaki koncernu PSA (Peugeot Partner i Citroen Berlingo), niewiele było natomiast konkurencyjnych Renault Kangoo i aut niemieckich.Tagi:   z giełdy
-
Renault Premium Lander dla budowlańców
2007-09-21
Renault Premium Landera zmieniono tego lata głównie z myślą o zastosowaniu w sektorze budowlanym. Ma m.in. transportować materiały na place budów. Podstawowym atutem zmodernizowanego Landera ma być duża ładowność. Zawieszenie tylne, w zależności od wersji może być mechaniczne lub pneumatyczne. Oś przednia o dopuszczalnym nacisku 9 t pozwala na zamontowanie żurawia za kabiną. Dopuszczalny nacisk na oś tylną wynosi 13 t, a w przypadku mostu podwójnego 21 t.
Najpopularniejsze tagi