Znalezione artykuły: 27
-
Actros zgasi i uratuje
2008-01-18
Firma ISS Wawrzaszek z Bielska-Białej jest jednym z czołowych producentów pojazdów pożarniczych w Polsce. Niedawno bramy tej wytwórni opuścił Mercedes Actros z zabudową ratowniczo-gaśniczą. Nadwozie podzielono na dziewięć przedziałów na sprzęt pożarniczy i ratunkowy (po cztery z każdej strony nadwozia plus jeden z tyłu). Przedziały są zamykane aluminiowymi żaluzjami z systemem ryglującym. Każdorazowe otwarcie któregokolwiek przedziału jest sygnalizowane na desce rozdzielczej kierowcy.
-
Bobcat T320 największa ładowarka z małych
2008-01-18
Najnowsza miniładowarka gąsienicowa Bobcata to największy model w ofercie amerykańskiej firmy. Ma sporą moc 92 KM i masę operacyjną 4,4 tony. "Dorosłe" jest również wyposażenie maszyny. Gąsienice Bobcata mają gumowe nakładki, dzięki którym maszyna może poruszać się nie tylko po grząskich nawierzchniach, ale także np. po asfalcie, bez obawy o jego uszkodzenie. To rozwiązanie zapewnia również niewielki jednostkowy nacisk na podłoże.
-
Czas oglądaczy
2008-01-18
W drugą niedzielę stycznia pojawiło się tu wielu oglądających, duża (ok. 300 szt.) była też podaż aut użytkowych. Najwięcej osób gromadziło się przy samochodach o DMC w przedziale 2,8-3,5 t. Oglądający najczęściej zwracali uwagę na dostawczaki w cenie do 30 tys. zł. Największym zainteresowaniem cieszyły się auta niemieckie, głównie Mercedesy i Volkswageny. Pojazdy tych dwóch marek w różnych wariantach zabudowy stanowiły grubo ponad połowę dostawczej oferty.Tagi:   samochody dostawcze z giełdy
-
Czeski Predator do naszych gałęzi
2008-01-18
Predator 26 jest nową na polskim rynku maszyną do rozdrabniania gałęzi. Pochodzi z Czech. Ma 2.440 mm długości i waży 1.000 kg. Do napędu służy motor wysokoprężny włoskiej marki Lombardini o mocy 28 KM. Maszynę zaopatrzono w 24 noże. Średnica tarczy nożowej wynosi 484 mm, a jej szerokość 19 mm.Tagi:   maszyny rolnicze
-
Czysto w trasę
2008-01-18
Zdaniem sprzedawców ostatnio w kraju wyraźnie rośnie sprzedaż nowych urządzeń przeznaczonych do mycia ciężarówek i autobusów. Na rynku w ubiegłym roku pojawiło się kilka nowości. Jedną z nich na polski rynek wprowadziła w ubiegłym roku szwedzka firma Westmatic. To uniwersalna myjnia automatyczna o nazwie Multiwash. W odróżnieniu od innych tego typu urządzeń jest ona przeznaczona nie tylko do mycia samochodów ciężarowych i autobusów, ale również dostawczaków i osobówek.Tagi:   inwestycje
-
Do likwidacji
2008-01-18
Mój pracodawca nie musi płacić specjalnego podatku od komputera, na którym piszę te słowa. Od znajomego krawca nikt nie wymaga, by uiszczał daninę od maszyn do szycia. Przykłady mógłbym mnożyć, wyjątkiem są transportowcy. Ich obciążono podatkiem od narzędzi pracy. Większość z nas zapomniała, że ów haracz, zwany podatkiem od środków transportu, przed laty płacili wszyscy posiadacze samochodów.Tagi:   przewozy
-
Dofinansowania na stadiony
2008-01-18
Ministerstwo Sportu i Turystyki poinformowało, iż zasady dofinansowywania budowy stadionów w poszczególnych miastach-organizatorach Euro 2012 (poza Warszawą, gdzie obiekt będzie w całości zrealizowany z budżetu państwa), zostaną określone przez rząd po przedstawieniu przez samorządy preliminarza kosztów związanych z inwestycjami. Prawdopodobnie nastąpi to do końca pierwszego półrocza 2008 roku.Tagi:   dofinansowania inwestycje
-
Dużo Fiatów Ducato
2008-01-18
W miniony weekend na placu wystawiono wyjątkowo dużo Fiatów Ducato. Bardzo różniła się ich kondycja. Zainteresowanym zakupem podobało się kilka furgonów z końca lat 90., a także auta kontenerowe i skrzyniowe z roczników 2003-2004. Zaś stan większości samochodów z ponad 10-letnim życiorysem określano jako fatalny.Tagi:   z giełdy
-
Dużo samochodów - mało kupujących
2008-01-18
Spora podaż (około 60 pojazdów) i niewielu kupujących - tak w skrócie można scharakteryzować sytuację w ciężarowo-dostawczej części giełdy. Potencjalni nabywcy mieli do wyboru wszystkie ważniejsze marki i najróżniejsze typy zabudów. Zawiedzeni mogli być tylko szukający starych aut za kilka tysięcy złotych, bowiem ponad 10-letnich dostawczaków było wyjątkowo mało.Tagi:   z giełdy
-
Goodyear z uszczelniaczem w oponie
2008-01-18
Potentatem w produkcji "nieprzebijalnych" opon dla samochodów ciężarowych jest koncern Goodyear. Pod koniec 2007 roku zaprezentował opony Omnitrac MSS wykonane w technologii Duraseal zapobiegającej utracie ciśnienia w uszkodzonej oponie. Ze względu na właściwość "samouszczelnienia", opony typu Duraseal przeznaczone są do samochodów ciężarowych pracujących w warunkach zwiększonego ryzyka uszkodzenia ogumienia, czyli na budowach, w żwirowniach czy na wysypiskach śmieci. Opony te mają mocniejszą od innych konstrukcję odporniejszą na uszkodzenia spowodowane eksploatacją w ciężkich warunkach.Tagi:   opony
-
Kamaz 5308 - wszechstronny widelec
2008-01-18
Producent z rosyjskiego Tatarstanu sukcesywnie rozszerza u nas ofertę. Od początku roku w krajowej sprzedaży dostępny jest dwuosiowy Kamaz 5308, przeznaczony głównie do przewozów dystrybucyjnych, z zabudowami typu izoterma, chłodnia, skrzynia z HDS lub lora na pięć osobówek. Kamaza 5308 napędza sześciocylindrowy, rzędowy turbodiesel Cumminsa ISBe 4300, o pojemności blisko 4,3 litra i mocy 296 KM, spełniający wymogi normy Euro 4 (na razie nie wiadomo, czy pojawi się inna jednostka napędowa). Według danych producenta spala on podczas jazdy bez ładunku ok. 16 litrów ON na 100 km, a przy pełnym obciążeniu w granicach 22,5 l (przy prędkości 60 km/h).Tagi:   kamaz samochody ciężarowe
-
Kraz 65032-061 na wszelkie klimaty
2008-01-18
Najnowsza wywrotka tylnozsypowa ukraińskiego Kraza na dużych, szeroko profilowanych oponach może pracować zarówno w arktycznych mrozach, jak i w 50-stopniowym upale. Najpopularniejszy trzyosiowy Kraz został unowocześniony i dodano mu wyposażenia. Kraz jest jednym z ostatnich producentów, którzy umieszczają silnik przed kabiną kierowcy (takie rozwiązanie określa się jako klasyczne). Na polskim rynku kupimy jeszcze tylko jedną wywrotkę z takim rozwiązaniem, a mianowicie Tatrę Jamal T163, która również ma napęd 6x6. Zaletą silnika przed kabiną jest przede wszystkim brak wystającego tunelu we wnętrzu szoferki i łatwiejszy dostęp do jednostki napędowej. Wadą mniej miejsca na zabudowę. W Krazie maska silnika i kabina mają długość ponad trzech metrów.
Najpopularniejsze tagi