Znalezione artykuły: 21
-
"Agro Market" - nowe czasopismo rolnicze
2008-03-07
Drodzy Czytelnicy! Trzymacie w rękach pierwsze wydanie nowego czasopisma - "Agro Market". Ten numer zawiera przegląd ofert dotyczących maszyn rolniczych z tygodnika "Auto Market Truck", podobnie będzie z następnym, ale planujemy, że stopniowo "Agro Market" stanie się samodzielnym pismem, niosącym ogłoszenia dotyczące sprzedaży maszyn rolniczych, ogrodniczych i leśnych, a także inne anonse związane z tymi branżami.Tagi:   rolnicze
-
Ciężarówki MAN-a mają image!
2008-03-07
MAN jest marką samochodów ciężarowych cieszącą się najlepszym wizerunkiem (czyli image) w Niemczech - informuje niemiecki tygodnik transportowy Verkehrs-Rundschau. Opiera się na tegorocznym rankingu wizerunku poszczególnych marek, sporządzonym na zlecenie tygodnika przez renomowany Instytut Badania Rynku TNS Emnid z Bielefeld. MAN wygrał w kategorii ciężarówek, wyprzedzając Mercedesa, ubiegłorocznego lidera Image-Rankingu.Tagi:   man samochody ciężarowe
-
Dostawcze z lat dziewięćdziesiątych
2008-03-07
W pochmurną niedzielę uwagę kupujących przykuwało szczególnie kilka furgonów pochodzących z drugiej połowy lat 90. Zadbane silniki i czyste szoferki to zalety większości wystawionych na sprzedaż VW T4 oraz Fordów Transitów. Marnie wyglądały tylko dwa Renault Trafiki. Coś za coś... były to najtańsze dostawczaki z tego okresu wystawione na placu.Tagi:   z giełdy
-
Frezarki stworzone do zrywania
2008-03-07
Niezależnie od budowy nowych dróg wzrasta liczba remontów już istniejących. Rośnie więc zapotrzebowanie na frezarki służące do usuwania starych nawierzchni asfaltowych i betonowych. Do usuwania nawierzchni asfaltowych lub betonowych z dużych powierzchni wykorzystywane są samobieżne frezarki takich producentów, jak Wirtgen, Dynapac czy Caterpillar. Do szorstkowania nawierzchni lub zdzierania znaków poziomych (wymalowanych na jezdni linii, pasów itp.) używa się małych frezarek z własnym napędem, obsługiwanych ręcznie przez jednego pracownika (m.in. Von Arx, Masalta).Tagi:   drogowe
-
Iveco Trakker - tradycyjnie mocny
2008-03-07
Iveco Trakker zastąpił EuroTrakkera, który zyskał duże uznanie dzięki swojej wytrzymałości i relatywnie atrakcyjnej cenie. Te same zalety ma następca. W naszej ocenie największymi zaletami samochodów ciężarowych rodem z Włoch są: wytrzymała konstrukcja, dobre wytłumienie kabiny i mała ogólna awaryjność. Minusy to z kolei: szwankujące zawieszenie kabiny, problemy z elektroniką i kiepskie materiały we wnętrzu.
-
Jego wysokość Renault Magnum
2008-03-07
Renault Trucks po raz kolejny zmodernizowało swój flagowy model. Najważniejszą zmianą jest zwiększenie o 20 cm wysokości kabiny. Pojazd ma nowy wygląd i wzbogacone wyposażenie. Pod kabiną zmodernizowane Magnum nie różni się od dotychczasowego. Źródłem napędu jest montowany we flagowym Renault od 2006 r. silnik DXi13 z pompowtryskiwaczami (konstrukcja Volvo Trucks z systemem sterowania opracowanym przez Francuzów). Do wyboru są dwie wersje mocy: 460 lub 500 KM. Słabszy wariant ma maksymalny moment obrotowy 2.300, a mocniejszy 2.450 Nm.
-
Locust L 903 - mały spryciarz od sąsiada
2008-03-07
Jest miniładowarką słowackiej marki Locust. Maszyna właśnie trafiła na polski rynek za sprawą firmy importującej Waryński Trade z Warszawy. Rywalizować ma tu z podobnymi ładowarkami takich marek, jak: Bobcat, Caterpillar i New Holland. Zwracają uwagę niewielkie rozmiary miniładowarki. Przy długości 3.390 mm (wraz z łyżką) ma 2.080 mm wysokości oraz 1.880 mm szerokości. Osprzęt roboczy stanowić mogą nie tylko łyżki ładowarkowe oraz koparkowe, ale również młoty hydrauliczne, walce wibracyjne, frezarki, lemiesze, świdry, glebogryzarki, widły.
-
Mało polskich dostawczaków
2008-03-07
Oferta dostawczaków rodzimej produkcji jest tu ostatnio skromna. W niedzielę na sprzedaż wystawiono kilkanaście Lublinów i zaledwie trzy Polonezy Trucki. Oferowane Lubliny napędzane były wyłącznie ropniakami, natomiast Polonezy - benzyniakami z instalacją gazową. Większe furgony były w niezłym stanie technicznym, a ich właściciele w większości dysponowali pełną dokumentacją serwisową.Tagi:   z giełdy
-
Mega na własnych osiach
2008-03-07
Firma Mega, producent naczep z Nysy, otrzymała właśnie homologację na osie tarczowe do naczep własnej konstrukcji. To jedyny krajowy producent naczep, który stosuje osie opracowane przez swoich inżynierów. Firma Mega prace badawcze nad swoimi osiami rozpoczęła prawie cztery lata temu. Do końca tego roku trwały testy i próby nowych osi. Producent informuje, że przetestowano je w warunkach laboratoryjnych i drogowych, pod obciążeniami często przekraczającymi 100 proc. nominalnej masy zestawu.
-
Mercedes Actros na nowo
2008-03-07
Koncern Daimler AG opublikował pierwsze informacje o nowym Mercedesie Actrosie. W pojeździe wprowadzono 37 udoskonaleń. Actros, jako pierwszy pojazd w tym segmencie, będzie standardowo wyposażany w zautomatyzowaną skrzynię. Będzie też pierwszą ciężarówką, w której górne łóżko otrzyma regulację umożliwiającą wypoziomowanie, przydatne podczas parkowania na nierównych nawierzchniach. Udoskonalono układ kierowniczy, który - jak zapewnia producent - będzie mniej wrażliwy na koleiny.
-
Miliardy na drogi
2008-03-07
2,84 mld zł na budowę dróg i obwodnic zostanie w tym roku wydane przez Krajowy Fundusz Drogowy. Jak poinformował minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, pieniądze będą przeznaczone m.in. na realizację 3 autostrad, 8 dróg ekspresowych i 15 obwodnic. Kosztem ok. 10 mln zł powołane zostaną również dwie spółki specjalnego przeznaczenia.Tagi:   inwestycje
-
Naczepa z ruchomą ścianą czyli Fliegl
2008-03-07
Wywożeniem odpadków z miast zajmują się śmieciarki. Jednak w przypadku zakładów przemysłowych lub dużych placów budowy takie pojazdy mają zbyt małą ładowność. W takich sytuacjach lepiej sprawdzają się duże pojazdy, takie jak nowa naczepa Fliegla. Ciekawy jest sposób wyładunku naczepy. W przeciwieństwie do wielu podobnych pojazdów naczepa Fliegl nie jest uchylna. Wyładunek możliwy jest dzięki specjalnej stalowej płycie, która jest we wnętrzu ładowni, przy przedniej ścianie. W chwili rozładunku unosi się tylna ściana pojazdu, po czym hydrauliczny rozpierak przesuwa płytę ku tyłowi, a ona wypycha ładunek z wnętrza naczepy.
Najpopularniejsze tagi