Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

DS Ster-TIR bez dodatkowych kabli

Elektronika. System monitoringu DS Ster-TIR
28.03.2008 00:00:00
Na polskim rynku pojawił się nowy system monitoringu samochodów ciężarowych - DS Ster-TIR, produkowany przez firmę Data System z Poznania. Cecha charakterystyczna: system nie ma własnego okablowania - wykorzystuje standardowe okablowanie naczepy. System składa się z dwóch centralek w niewielkich obudowach, zabezpieczonych przed działaniem czynników atmosferycznych. Pierwsza jest umieszczana w ciągniku, druga na naczepie. Urządzenia komunikują się za pomocą standardowego kabla ciągnik-naczepa. Czujniki monitorujące naczepę również podłączane są do jej standardowego okablowania. Takie rozwiązanie z jednej strony zmniejsza koszt zamontowania systemu, z drugiej - utrudnia jego uszkodzenie.
DS Ster-TIR to system przeznaczony do monitorowania ciężkich samochodów ciężarowych. Zbiera i przekazuje informacje o temperaturze w ładowni naczepy (kontrola w dwóch punktach), otwieraniu i zamykaniu drzwi oraz o pracy agregatów chłodniczych (dwa czujniki). Monitoruje też każde rozłączanie i łączenie zestawu. Możliwości systemu można w pełni wykorzystać w zestawach z naczepami chłodniami lub do przewozu zwierząt.
System składa się z dwóch centralek w niewielkich obudowach, zabezpieczonych przed działaniem czynników atmosferycznych. Pierwsza jest umieszczana w ciągniku, druga na naczepie. Urządzenia komunikują się za pomocą standardowego kabla ciągnik-naczepa. Czujniki monitorujące naczepę również podłączane są do jej standardowego okablowania. Takie rozwiązanie z jednej strony zmniejsza koszt zamontowania systemu, z drugiej - utrudnia jego uszkodzenie.
Na postoju DS Ster-TIR korzysta z własnego zasilania akumulatorami litowo-polimerowymi, umieszczonymi w obudowach centralek. W standardowej wersji DS Ster-TIR może pracować na nim do 12 godzin w temperaturze minus 20 st. C. Oferowane są też pojemniejsze akumulatory, umożliwiające pracę systemu na postoju do 36 godzin. Niezależnie od wybranych baterii system automatycznie przekazuje informację o niskim poziomie naładowania do dyspozytora w firmie przewozowej. Akumulatory nie wymagają ładowania z sieci. Ładują się podczas pracy zestawu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.