Znalezione artykuły: 16
-
DAF z mineralną dla kierowców
2008-08-16
Na niecodzienny pomysł promocji wpadła firma Warsaw Truck Center, diler samochodów DAF. W upalne dni firmowy samochód pojawia się na parkingach autostrady A4 z darmową wodą mineralną dla kierowców ciężarówek. Jak informują przedstawiciele Warsaw Truck Center akcja spotkała się z przychylnym przyjęciem kierowców.Tagi:   daf
-
Daimler myśli o Kamazie
2008-08-16
Koncern Daimler AG zastanawia się nad zakupem udziałów w rosyjskiej spółce Kamaz. Jest to jeden z rozważanych pomysłów niemieckiego koncernu na wejście na rosyjski rynek ciężarówek. Daimler miałby kupić 42 proc. akcji Kamaza od jednego z udziałowców tej firmy, rosyjskiej spółki Troika Dialog. Negocjacje trwają od wiosny tego roku.Tagi:   kamaz samochody ciężarowe
-
Dostawczaki mają wzięcie
2008-08-16
W ostatnią sobotę na krakowskiej giełdzie znowu nie pojawiły się tłumy kupujących. Powodem, oprócz wakacji, był deszcz. Wzięcie mają starsze furgony, coraz częściej włoskie i francuskie. Utrzymuje się także zainteresowanie skrzyniowymi Volkswagenami T4 i tańszymi Lublinami, również z taką zabudową. Naszą uwagę zwrócił Citroen Jumper furgon z 1996 roku, w bardzo dobrym stanie.
-
Dostawczaki pod Lublinem
2008-08-16
Pod Lublinem ruch nadal umiarkowany. Sprzedający skarżą się na słabe zainteresowanie kupujących, ci drudzy na wygórowane ceny aut. W ostatnią niedzielę oferta dostawczaków zdominowana była przez Volkswageny i Mercedesy. Dotarł też Sprinter, który "zwiedził" już kilka innych giełd samochodowych w Polsce.
-
Dostawczaki z Azji w Przeźmierowie
2008-08-16
Nieco lepiej niż w kilku minionych tygodniach prezentowała się oferta samochodów rodem z Dalekiego Wschodu. Mizerną podaż "japończyków" rekompensowała spora ilość koreańskich samochodów. Podobały się głównie pojazdy Kia K2500 i K2700 w wersjach skrzynia i kontener. Były też Hyundaie H100 i H200.Tagi:   samochody dostawcze z giełdy
-
Fiat Fiorino Qubo - pakowny Włoch
2008-08-16
Kombivan Fiat Fiorino Qubo, czyli osobowa wersja dostawczego Fiata Fiorino, jest już sprzedawany w naszym kraju, a dopiero za jakiś czas trafi do pozostałych krajów Europy. Wyjątek stanowi Francja, gdzie Fiat Fiorino Qubo również jest już w salonach. Silniki zastosowane w Qubo są takie same jak w wersjach demonstrowanych wcześniej - benzynowy 1.4 o mocy 73 KM i turbodiesel 1.3 w wersji 75-konnej. Jak na auto mierzące niespełna 4 metry długości mocy spod maski powinno być pod dostatkiem, choć do dynamicznej jazdy przydałby się jeszcze jakiś mocniejszy motor.Tagi:   fiat samochody dostawcze
-
Kamaz 65 - więcej zalet niż wad
2008-08-16
Współczesne Kamazy to wciąż toporne i mało komfortowe pojazdy, którym przytrafiają się drobne awarie. Ich użytkowanie nie należy jednak do specjalnie drogich, zaś główne podzespoły mają wystarczającą wytrzymałość. W naszej ocenie do podstawowych zalet Kamaza należą niska cena zakupu, prosta budowa i przystępne ceny części. Minusy ciężarówki to z kolei spora awaryjność, niski komfort dla kierowcy oraz mała podaż na rynku.
-
Lentner Avenger - gasi w biegu
2008-08-16
Port lotniczy w Bydgoszczy wzbogacił się o wóz pożarniczy Lentner Avenger. Pojazd spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa, m.in. potrafi dotrzeć w najodleglejsze miejsce lotniska w trzy minuty i podjąć akcję gaśniczą jeszcze podczas jazdy. Do napędu pojazdu zastosowano 15-litrowy silnik Caterpillar. Moc tej jednostki wynosi 634 KM, co wystarcza, aby przyspieszenie Avengera od 0 do 80 km/h trwało niecałe 30 sekund.Tagi:   caterpillar pojazdy i urządzenia specjalne
-
Lion's Coach Supreme - luksus od MAN-a
2008-08-16
MAN wprowadził na rynek luksusową wersję swego najpopularniejszego autobusu turystycznego - Lion's Coach Supreme. Pojazd ma zapełnić lukę po wycofanym z produkcji w ub.r. modelu Lion's Star. Supreme oferowany jest w trzech wersjach gabarytowych. Autobus dwuosiowy ma długość 12 m, natomiast pojazdy trzyosiowe odpowiednio 13 i 14 m. Autobusy posiadają elektroniczny system uruchamiania hamulców EBS 2 oraz system ESP. Pracę kierowcy wspomaga ponadto m.in. system kontroli prędkości MSC, jak również adaptacyjny system kontroli odległości ACC.
-
LubeTronic-5Point i lekko w siodle
2008-08-16
Jedną z kluczowych kwestii w przypadku połączenia naczepy z ciągnikiem siodłowym jest odpowiednie smarowanie sprzęgu siodłowego. Firma Jost opracowała specjalne urządzenie, które automatycznie smaruje siodło ciągnika. LubeTronic-5Point jest kompaktowym systemem automatycznego smarowania siodła. Niewielka skrzynka jest montowana pod siodłem, po jego lewej części. Wewnątrz jest pojemnik na smar oraz siłownik spełniający rolę pompki tłoczącej.Tagi:   ciągniki siodłowe naczepy
-
Mobilki rosną w siłę
2008-08-16
Rynek samochodowych radiotelefonów CB ma się coraz lepiej. Jednak nie tyle dzięki transportowi ciężarowemu, co rosnącemu popytowi na sprzęt do dostawczaków i osobówek. Jest trochę nowości w nadajnikach i antenach oraz dużo złości trakerów na "braci mniejszych", czyli kierowców osobówek, za nagminne łamanie zasad użytkowania CB-Radia. Przez to, jak mówią tirowcy, dobrodziejstwo drogowej łączności radiowej staje się przekleństwem.Tagi:   elektronika
-
Najmniej traci Iveco Stralis
2008-08-16
Wysokie ceny używanych ciężarówek to już przeszłość - pojazdy tanieją. Najbardziej ciągniki siodłowe. Wcześniej używane pojazdy nie tylko nie traciły na wartości wraz z upływem czasu, ale wręcz drożały. Na rynku pojawia się także coraz więcej ofert sprzedaży leasingu prawie nowych zestawów do transportu międzynarodowego. Korekty cen widać m.in. w ogłoszeniach w naszej gazecie. Od początku roku ciągniki siodłowe tracą średnio co miesiąc od 1 do 1,5 tys. euro netto. Porównując wartości wybranych ciągników siodłowych wyprodukowanych w 2004 roku, można zauważyć, że największe spadki notują najdroższe pojazdy, takie jak DAF 95XF, MAN TGA czy Mercedes Actros. Najmniej traci Iveco Stralis.
Najpopularniejsze tagi