Znalezione artykuły: 11
-
A może pójść w specjalizację?
2008-08-22
Przewozy specjalistyczne wymagają większych inwestycji na starcie, a ich prowadzenie oznacza też więcej zachodu. Jednak rentowność takiej firmy jest wyższa niż w przypadku przewozów typowymi zestawami drogowymi. Zdaniem ekspertów obecnie jest co najmniej kilkanaście gałęzi transportu, w których przy odpowiedniej organizacji można zarabiać przyzwoite pieniądze. Należą do nich m.in. przewozy ADR, materiałów sypkich, maszyn budowlanych i rolniczych, ładunków przestrzennych i nienormatywnych, stali, papieru w rolach, paliw tradycyjnych i alternatywnych.Tagi:   przewozy
-
Autobusy w regresie
2008-08-22
Od stycznia do końca czerwca tego roku sprzedaż nowych autobusów w Polsce nieco "siadła". Jak wynika z opublikowanych właśnie danych firmy JMK-Analizy Rynku Transportowego, w pierwszym półroczu 2008 r. nabywców znalazło 590 autobusów, o 64 mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Liderem rynku jest Solaris Bus&Coach, który znalazł nabywców na 111 sztuk autobusów. Tym niemniej firma zanotowała spore straty w stosunku do wyniku ubiegłorocznego, kiedy to sprzedała 194 pojazdy. Dotkliwy spadek zanotował też drugi w rankingu Autosan (88 sztuk w stosunku do 114 w pierwszym półroczu 2007 r.). Z kolei Jelcz, będący z Autosanem w tej samej grupie producenckiej Polskie Autobusy, zanotował spory przyrost (73 w stosunku do 48), co sprawia, że wynik całej grupy pozostał na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. O dużym postępie może mówić słupska Kapena, przez wielu nazywana ostatnio tygrysem polskiego rynku.
-
Dżojstik zamiast kierownicy w Caterpillarze serii M
2008-08-22
Największą zmianą w serii równiarek Caterpillera, dotychczas oznaczanej jako seria H, a teraz M jest zastosowanie do ich sterowania dwóch dżojstików, które zastąpiły m. in. kierownicę. Nowa seria składa się z siedmiu modeli, których masy wahają się od 14,1 do 66,1 t. Caterpillar od połowy lat 90. ubiegłego wieku pracował nad sterowaniem równiarką przy pomocy dżojstików. Przed pięcioma laty amerykański producent pokazał pierwszy prototyp takiej maszyny, ale rozwiązania w nim zastosowane trafiły do seryjnej produkcji dopiero w tym roku.
-
Mało lekkich ciężarówek
2008-08-22
Oferta lekkich ciężarówek jest ostatnio skromna. Minionej niedzieli na sprzedaż wystawiono zaledwie kilkanaście wozów dystrybucyjnych. Większość z zabudowami kontenerowymi. - W lipcu i sierpniu dystrybucyjne ciężarówki o DMC 7,5-12 t łatwiej sprzedać np. przez ogłoszenia prasowe. Na giełdzie drgnie coś zapewne dopiero wczesną jesienią - powiedział nam jeden z prywatnych importerów.Tagi:   z giełdy
-
SMS Sender dla przewoźników
2008-08-22
Firma Data System, opracowująca rozwiązania informatyczne dla transportu, wprowadziła na rynek system komunikowania dyspozytorów z kierowcami o nazwie SMS Sender. Jak twierdzi producent, system umożliwia wysyłanie i odbieranie dowolnej liczby SMS-ów przy pomocy standardowego komputerowego programu pocztowego (np. MS Outlook, MS Outlook Express).Tagi:   przewozy
-
Scania OmniExpress - nowy liniowiec
2008-08-22
Scania wprowadziła na polski rynek nowy autobus - Omni Express. Pojazd występuje w wersji przeznaczonej do regularnej komunikacji międzymiastowej oraz w wersji przystosowanej do tzw. przewozów okazjonalnych. Autobusy występują w czterech wersjach napędowych. Podstawowym silnikiem jest 9-litrowa jednostka o mocy 310 KM. 12-litrowy motor oferowany jest w trzech wariantach mocy: 340, 380 lub 420 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy czystości spalin Euro 4. Wyposażone są w układ Scania EGR - system recyrkulacji spalin, który nie wymaga stosowania dodatków do paliwa ani montażu dodatkowych zbiorników na czynnik AdBlue.Tagi:   autobusy
-
Sprzedać za wszelką cenę?
2008-08-22
Konkurencja nas oczernia, byle tylko odebrać nam klientów! - mówią w jednej z polskich firm produkujących naczepy-wywrotki. W Polsce działa około 30 producentów naczep. Zależnie od firmy spadek sprzedaży w pierwszym półroczu 2008 roku, w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego, szacuje się na od 30 do 50 procent.
-
Volkswagen Transporter T5 - kosztowna niezawodność
2008-08-22
Vw Transporter aktualnej, piątej generacji to jeden z droższych dostawczaków średniej wielkości na rynku wtórnym. Jednak popyt jest na niego spory. T5 z mniejszym ropniakiem 1.9 TDI (dostępny jest też z motorem 2.5 TDI) jest mało awaryjny. Inne zalety, którymi charakteryzują się te samochody dostawcze to: skuteczne hamulce, bezawaryjne skrzynie biegów, tolerancja na ON gorszej jakości, niskie spalanie oraz bogate wyposażenie. Minusy Volkswagena to z kolei: materiały wykończeniowe niskiej jakości, awarie przedniego zawieszenia, drogi serwis i wysokie ceny używanych egzemplarzy.
-
Volkswagen Transporter ma 60 lat
2008-08-22
60 lat temu Volkswagen zbudował prototyp modelu Transporter - auta, które stało się jednym z najpopularniejszych dostawczaków na świecie. Inicjatorem przedsięwzięcia był Ben Pon, holenderski importer osobowych Volkswagenów. W 1947 roku zasugerował fabryce w Wolfsburgu produkcję taniego pojazdu dostawczego na podzespołach Garbusa.
-
Volkswagen czyli transfer dla VIP-ów
2008-08-22
Firma Kulczyk Tradex, polski przedstawiciel Volkswagena, zaprezentowała Multivana w wersji Business. To samochód o wyjątkowo komfortowym wyposażeniu, przeznaczony do transferu VIP-ów na krótkich dystansach, jak choćby z lotniska do hotelu. Przedział pasażerski ma osobny układ klimatyzacji i ogrzewania oraz lodówkę. Komfortowa jest również przednia część kabiny, czyli tam, gdzie siedzi kierowca i jeden pasażer. I tutaj siedziska oraz część kokpitu pokryto elegancką skórą. Dodatkowo kokpit ozdobiono drewnianą listwą. Przełączniki w centralnej konsoli są wykonane z aluminium, podobnie jak niektóre elementy w dźwigni skrzyni biegów. O lepszą komunikację pomiędzy tylną a przednią częścią kabiny dba pokładowy interkom z systemem cyfrowej poprawy jakości dźwięku.Tagi:   volkswagen vw
-
Walce coraz mniej konkurencyjne
2008-08-22
Walce wibracyjne są w Polsce dość popularne. W przeciwieństwie do roku ubiegłego obecnie firmy częściej zainteresowane są kupnem nowych maszyn niż używanych. Natomiast, jeśli już szukają walców na rynku wtórnym, to produkcji niemieckiej, czeskiej i szwedzkiej. A tych - w atrakcyjnych cenach - brakuje. Najpopularniejsze używane walce, które sprzedają się od ręki - gdy mają atrakcyjną cenę i są w dobrym stanie technicznym - to niemieckie maszyny marki Hamm i Bomag. Niestety, mało wyeksploatowane i niedrogie rzadko się trafiają. Dobrą opinią w Polsce cieszą się także czeskie walce Stavostroj. Poszukiwane są też używane walce szwedzkiej firmy Dynapac.
Najpopularniejsze tagi