Znalezione artykuły: 8
-
Bezpieczniej na pokładzie Mercedesa Travego
2008-12-19
Mercedes-Benz wprowadził na rynek nową generację swojego flagowego autobusu turystycznego Travego. Zewnętrzne zmiany są symboliczne, za to nowości pojawiły się w konstrukcji pojazdu oraz w kabinie. Wprowadzono też nowe systemy bezpieczeństwa. Travego jest dostępne w trzech wersjach silnikowych. Podstawowa jednostka autobusu to OM 457 LA o pojemności 12 litrów, mocy 428 KM i momencie obrotowym 2.100 Nm. Motor ten występuje też w mocniejszej odmianie 456 KM i momencie obrotowym 2.200 Nm. Topowym silnikiem jest V8 OM 502 LA o pojemności 15,9 litra, mocy 476 KM i momencie obrotowym 2.100 Nm. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5. V8 to jednostka starszej generacji, dlatego ma w porównaniu z motorem 12-litrowym stosunkowo niski moment obrotowy.
-
Ceniona uniwersalność JCB
2008-12-19
Jeśli wziąć pod uwagę cały bieżący rok, kupujemy w Polsce dużo używanych koparko-ładowarek, choć aktualnie odczuwany jest zastój. Mimo to sprzedawcy raczej nie obniżają cen, licząc na to, że na początku roku wzrośnie optymizm w firmach budowlanych i zaczną one kupować maszyny budowlane. Największą popularnością u nas cieszą się używane markowe ładowarki - prym wiedzie firma JCB, która jest również liderem w sprzedaży nowych maszyn tego typu w Polsce. Sporo ogłoszeń na portalu www.Truck.pl dotyczy także maszyn firm Case, Caterpillar, New Holland, Komatsu i Volvo. Koparko-ładowarki Volvo produkowane w Polsce cieszą się dobrą opinią wśród użytkowników, chwalone są za wysoką jakość wykonania oraz trwałą konstrukcję.
-
Dopracowane Renault Magnum E-Tech 440
2008-12-19
Renault Magnum E-Tech ze średnim, 441-konnym (są też wersje 401 i 472 KM), 12-litrowym turbodieslem Mack jest trwalsze od poprzedników. Ma mniej czuły na kiepski ON układ paliwowy, poprawione zawieszenie, odporniejszą na przeciążenia ramę. Atutem Renault Magnum są również na pewno trwałe hamulce i mosty. We znaki użytkownikom opisywanych ciągników siodłowych daje się jednak awaryjne zawieszenie szoferki, drogie oryginalne części zamienne i utrudniony dostęp do silnika.
-
Ekspresówki jak autostrady?
2008-12-19
W ciągu minionych dwunastu miesięcy podpisano umowy na budowę 540 km dróg krajowych, w tym 220 km autostrad oraz 320 km ekspresówek i obwodnic. Wiadomo, że w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego mogłyby powstać drogi ekspresowe o łącznej długości blisko 1.350 km, które będą łączyły się z budowanymi autostradami.Tagi:   inwestycje
-
Kögel Phoenixx M49 - naczepa megafiranowa
2008-12-19
Karbon zamiast stali, rekordowa wysokość ładowni, ultralekka konstrukcja. Kögel Phoenixx M49 to zapowiedź naczep przyszłości. M49 to na razie tylko prototyp. Naczepa spełnia, a nawet przewyższa wszystkie normy stawiane tego typu pojazdom. Phoenixx M49 aż kipi nowoczesną technologią. Cała przednia ściana naczepy wykonana jest z karbonu, podobnie jak podłoga od ściany czołowej aż do wysokości podpór postojowych. Płaska, lśniąca przednia część naczepy robi wrażenie.
-
Targi głównie dla fachowców
2008-12-19
Znamy już kalendarz najważniejszych imprez targowych branży transportowej w 2009 r. Niestety, amatorzy typowych ciężarówek nie będą mieli zbyt wielu okazji do spotkań. Znacznie bogatszy jest plan wystaw, podczas których będą pokazywane specjalizowane pojazdy użytkowe. Na początek w Kielcach odbędzie się Ekotech - Targi Ekologiczne, Komunalne, Surowców Wtórnych, Utylizacji i Recyklingu.Tagi:   targi
-
Tata Xenon 2.2 DiCOR - specjalnie dla twardzieli
2008-12-19
Xenon to pikap produkowany w Indiach przez koncern Tata, oferowany w Polsce od września. Testowaliśmy auto w wersji z podwójną kabiną, napędem na obie osie i bogatszym wyposażeniem DLE. Do zalet Taty należą: oszczędny silnik, wygodne siedzenia, dużo przestrzeni w kabinie i oświetlenie komory silnika. Minusy indyjskiego pikapa, które zauważyliśmy podczas naszych testów to: zbyt twarde resorowanie, za głośny silnik, nieprecyzyjny układ kierowniczy, hamulce bez ABS-u i trudne do wyczucia oraz sprzęgło łatwe do przypalenia.
-
Toyota Hilux w pogoni za końmi
2008-12-19
Zmodernizowany pikap Toyoty Hilux, sygnowane jako model 2009, trafią do polskich salonów na początku 2009 r. Specyfikacje i ceny na razie nie są znane. Najważniejszą nowością jest trzylitrowy turbodiesel 3.0 D-4D, który będzie oferowany obok znanej dwuipółlitrowej jednostki, też z bezpośrednim wtryskiem common rail. Niektóre wersje Toyoty mogą być wyposażone w automatyczną klimatyzację, do tej pory na polskim rynku oferowano tylko manualną. Nowością jest czteroramienna kierownica, o innym wzorze niż obecna czteroramienna, ze sterowaniem radiem i wielofunkcyjnym wyświetlaczem. Konstruktorzy przeprojektowali całą deskę rozdzielczą.
Najpopularniejsze tagi