Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Mitsubishi Fuso Canter 3C13 Euro 5

Samochody dostawcze, czy ciężarowe?
16.04.2010 00:00:00
Japończycy są specjalistami w budowaniu lekkich ciężarówek, a Canter to potwierdza. Wprawdzie Mitsubishi Fuso Canter 3C13 Euro 5 można prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B, ale ten dostawczak ma wszelkie cechy ciężarówki. Mitsubishi mimo teoretycznie niewielkich gabarytów jest odpowiednim samochodem do przewozu artykułów spożywczych. Wprawdzie chłodnia pomieści jedynie 645 kilogramów, ale w zamian dostajemy komfort, jakiego Mitsubishi mogłyby pozazdrościć inne samochody dostawcze.
Model 3C13 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t z zabudową chłodniczą Plandex ma wszystko, co potrzebne jest w samochodzie do rozwożenia po sklepach sera i szynki. Lecz nisko zawieszona kabina z wygodnym wejściem i kompaktowe wymiary zewnętrzne łączą się niestety z relatywnie małą ładownością, wynoszącą zaledwie 645 kg.
Bez otwierania
Tę wersję Cantera można wprawdzie prowadzić z prawem jazdy kategorii B, ale samochód ma wszystkie cechy ciężarówki. Jedną z nich jest odchylana kabina z wejściem położonym przed osią. Wsiadanie jest dość wygodne, gorzej z zajęciem miejsca za kierownicą. Koło kierownicy jest nieduże, grube, dobrze leży w dłoniach, ale dla wysokich kierowców ma zbyt mały zakres regulacji w pionie. Niektórzy powiedzą: "Nie ma tego złego...", bo można kierować kolanami i jednocześnie zajadać kanapkę. Lecz ani to wygodne, ani bezpieczne!
Kanapa dla pasażerów bez problemu mieści dwie osoby, jednak jest dość twarda. Miejsca na drobiazgi nie brakuje. Projektanci tak ułożyli schowki, że gdy chcemy odchylić kabinę, aby dostać się do silnika, można właściwie w niej wszystko zostawić, nie ryzykując zrobienia bałaganu. Postarali się zresztą, aby ograniczyć do minimum potrzebę unoszenia szoferki. Wlewy płynu hamulcowego i płynu do spryskiwacza są na przeciwnych końcach tablicy rozdzielczej. Poziom oleju można sprawdzić, wciskając przycisk obok zegarów.
W kabinie dominują jasne tworzywa, a zawieszenie osi, choć mechaniczne, daje niezły komfort jazdy.
Lekko i cicho
Siedząc "na silniku", ani kierowca, ani pasażerowie nie odczuwają przykrych tego skutków. W kabinie jest cicho, tym bardziej że skrzynka o krótkich przełożeniach zachęca do wczesnej zmiany biegu. Lewarek wymaga, aby obsługiwać go z uwagą. Samochód chętnie się rozpędza. Układ kierowniczy pracuje lekko, co pomaga manewrować. Chcąc jechać prosto i szybko, trzeba jednak pilnować kierownicy.
Zabudowa chłodnicza jest starannie wykonana. Komorę otwierają dwuskrzydłowe drzwi z tyłu oraz pojedyncze z prawej strony. Dostęp do wnętrza ułatwiają rozkładane drabinki. Podłoga pokryta jest antypoślizgową blachą ryflowaną. Odpowiednią temperaturę zapewnia agregat Thermo King.
Podstawowe dane Mitsubishi Fuso Cantera 3C13 Euro 5
Dopuszczalna masa całkowita 3.500 kg
Ładowność 645 kg
Objętość ładowni 15,8 m sześc.
Wymiary ładowni - długość / szerokość / wysokość 3.375 / 2.150 / 2.200 mm
Rozstaw osi 2.500 mm
Silnik / pojemność skokowa turbodiesel z common rail / 3 l
Moc maksymalna 130 KM przy 3.200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 294 Nm przy 1.700 obr/min
Skrzynia biegów ręczna, 5-biegowa
Napęd 4x2
Zawieszenie przednie resory piórowe ze stabilizatorem
Zawieszenie tylne resory piórowe ze stabilizatorem
Układ hamulcowy tarcze przy obu osiach, hamulec silnikowy
Wyposażenie pojazdu testowego, m.in.: elektrycznie opuszczane szyby, podgrzewane lusterka, radioodbiornik, podwójna kanapa pasażerska, reflektory przeciwmgłowe
Gwarancja 3 lata lub 100 tys. km
Przeglądy techniczne co 22,5 tys. km
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.