Znalezione artykuły: 8
-
Branża motoryzacyjna rozpędza się
2011-01-21
Aż 75 procent firm z branży motoryzacyjnej w Polsce planuje podjęcie nowych inwestycji w 2011 roku, a 1/3 z nich zapowiada zwiększenie zatrudnienia. Przedsiębiorcy z tego sektora patrzą w przyszłość z optymizmem. Spodziewają się wzrostu sprzedaży, a co za tym idzie większych przychodów. Tak wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte. Z badania Deloitte wynika także, że przedsiębiorcy optymistycznie oceniają perspektywy dla własnego biznesu w 2011 roku. Ponad 50% z nich przewiduje, że w pierwszym półroczu rynki zbytu będą się powiększać, a wielkość sprzedaży wzrośnie.Aż trzy czwarte wszystkich ankietowanych oceniło, że rok 2011 będzie okresem rozwoju, niemal połowa stwierdziła, że inwestycje są niemal pewne. Zmiany te pociągną za sobą wzrost zatrudnienia. Jedna trzecia przedsiębiorców deklaruje, że w najbliższym czasie będzie potrzebowała dodatkowych kadr. Tylko 11% respondentów twierdzi, że będzie zmuszona zmniejszyć poziom zatrudnienia.Tagi:   trendy rynkowe
-
DAF prezentuje www.platnedrogi.pl
2011-01-21
W grudniu 2010 r. DAF Trucks Polska, z myślą o transportowcach, uruchomił swoją stronę internetową www.platnedrogi.pl, dotyczącą elektronicznego systemu poboru myta. Strona zawiera wykaz płatnych dróg, opis systemu, mapę Polski z zaznaczonymi odcinkami płatnych dróg oraz, co najważniejsze, kalkulator opłat. Powstała w związku z planowanym na 1 lipca 2011 roku rozpoczęciem zdalnego pobierania myta za przejazd samochodami ciężarowymi o DMC powyżej 3,5 t oraz autobusami do 12 t DMC, autostradami, drogami ekspresowymi i płatnymi odcinkami dróg krajowych.
-
FleetBoard rozwija się od 10 lat
2011-01-21
Spółka Daimler FleetBoard GmbH już od 10 lat oferuje swoim klientom pomoc w redukcji zużycia paliwa i kosztów, optymalizację przewozów i komunikacji oraz usprawnianie procesów telematycznych. Dzięki systemowi FleetBoard łatwiejsze staje się zarządzanie pojazdami, ich transportem oraz czasem pracy kierowców. FleetBoard pozwala na nowoczesne zarządzanie logistyką poprzez profesjonalne wsparcie kierowców i ciągłą dokumentację zleceń. Wielką zaletą jest to, że sprzęt i interfejs dostosowany jest do każdej branży transportowej.Tagi:   elektronika logistyka
-
Jak obliczyć koszty eksploatacji opon?
2011-01-21
ContiCostCalculator Działu Opon Ciężarowych Continental umożliwia bezpośrednie porównywanie kosztów zakupu i eksploatacji opon do pojazdów użytkowych. Inteligentna baza danych o oponach, posiadająca certyfikat DEKRA, m.in. pomaga wyliczyć koszty eksploatacji pojazdu ciężarowego i odpowiednio je zmniejszyć. Głównym aspektem przy tworzeniu bilansu kosztów w transporcie długodystansowym stało się zużycie paliwa. Jak twierdzi firma Continental, dzięki ContiCostCalculator, co do eurocenta można wyliczyć oszczędności, wynikające z zastosowania nowoczesnych opon o niskich oporach toczenia. Użytkownik musi po prostu podać średnie koszty oraz zużycie paliwa przez pojazdy.Tagi:   elektronika opony
-
Najsurowszy test zderzeniowy Volvo
2011-01-21
Test zderzeniowy Volvo Trucks jest w dziedzinie badań nad bezpieczeństwem weteranem, który obchodzi swoje 50-lecie. Mimo upływu czasu, wciąż jest to najcięższa próba, jakiej są poddawane ciężarówki - bardziej rygorystyczna i wszechstronna, niż najnowsze wymagania Unii Europejskiej. Dawno temu, kabiny wszystkich samochodów ciężarowych były wykonane z drewna. Od zawsze priorytetem Volvo Trucks było bezpieczeństwo. Już w 1948 r. Volvo, jako pierwszy producent samochodów ciężarowych, rozpoczęło seryjną produkcję kabin stalowych. Samonośna kabina z trzypunktowym układem zawieszenia zrewolucjonizowała zarówno rynek samochodów ciężarowych, jak i bezpieczeństwo kierowców. W 1959 r. przeprowadzono pierwsze testy, w których masywne, jednotonowe wahadło uderzało w kabinę, by sprawdzić jej wytrzymałość. Rok później test zderzeniowy Volvo stał się normą oficjalnie obowiązującą w Szwecji, która pozostawała w mocy aż do kwietnia 2009 r.Tagi:   samochody ciężarowe volvo
-
Nowa opona Dunlopa SP 244 do przyczep
2011-01-21
Dunlop przedstawił nową oponę SP 244 do przyczep. Według producenta pozwala ona obniżyć koszty eksploatacji, a przeznaczona jest do różnych zastosowań. Zastąpi opony do przyczep SP 242 i SP 352. Dłuższa żywotność opony SP 244 w porównaniu z jej poprzedniczką, SP 242, wynika z zastosowania wyjątkowo szerokiej powierzchni styku (ilość gumy zwiększono o 15%) i redukcji tarcia. Nowa konstrukcja opony oznacza też zmniejszenie podatności na uszkodzenia i sprawia, że lepiej nadaje się ona do ponownego bieżnikowania. Opona jest także lżejsza i łatwiejsza w montażu.
-
Scania bez AdBlue
2011-01-21
Przy dopuszczalnej masie całkowitej Scanii P400 wynoszącej 26 techniczna DMC wynosi 27,5 t. 12,7-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik, z układem wtrysku XPI, z chłodnicą powietrza doładowującego spełnia normę Euro 5 bez stosowania selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), a więc obywa się bez płynu AdBlue. Za kontrolę emisji spalin odpowiada układ EGR, VGT. Co ciekawe, producent dopuszcza stosowanie jako paliwa dla tej jednostki, oprócz oleju napędowego, biodiesla i to 100-procentowego. Bez dodatkowych zbiorników paliwa podwozie jest łatwe do zabudowy, co skraca czas pobytu pojazdu u producenta nadwozia. Oznacza to, że ciężarówka może szybko zacząć pracować i zarabiać. Skrzynia otwarta Elbo wykonana jest z aluminium, podłoga to wodoodporna sklejka antypoślizgowa o grubości 27 mm. Od spodu jest foliowana i uszczelniona poliuretanem i silikonem.
-
Zimowe opony w Niemczech to konieczność
2011-01-21
Operatorzy flot samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów, które poruszają się po niemieckich drogach, również w tranzycie, powinni zapoznać się z nowo obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa. Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmiana w niemieckich przepisach dotyczących ruchu drogowego odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. W takich warunkach wymagane jest założenie na osie napędowe pojazdu opon M+S. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych. Zimową rodziną opon Goodyeara dla pojazdów ciężarowych i autobusów jest Ultra Grip, w której skład wchodzą opony na oś sterującą WTS, oś napędową WTD oraz niedawno wprowadzone na rynek opony naczepowe WTT. Goodyear oferuje 16 rodzajów ogumienia zimowego, w tym także opony miejskie.
Najpopularniejsze tagi