Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Z Wrocławia na cały świat

10 lat polskiej fabryki koparkoładowarek Volvo
30.11.2012 00:00:00
W 2012 roku mija 10 lat od momentu rozpoczęcia produkcji koparkoładowarek Volvo we Wrocławiu. Maszyny te cieszą się popularnością wśród użytkowników na całym świecie. Do tej pory fabryka dostarczyła już odbiorcom ponad 16.700 koparkoładowarek.
Jubileusz był okazją do zaprezentowania zakładów zaproszonym gościom. Fabryka we Wrocławiu posiada nowoczesną linię produkcyjną zorganizowaną według standardów Volvo Production System (VPS). System Produkcyjny Volvo to metoda zarządzania produkcją, oparta na filozofii Lean Manufacturing. Pozwala na wytwarzanie produktów wysokiej jakości przy możliwie najniższych kosztach, dzięki minimalizacji procesów, które nie dodają wartości do produktu. Obecnie produkowana jest tu nowa generacja koparkoładowarek Volvo - BL 71B i BL 61B. Na początku października 2012 r. linia ta została poddana ocenie audytorów Grupy Volvo pod kątem stopnia wdrożenia zasad Volvo Production System i uzyskała bardzo wysokie noty.
- Osiągnięcie doskonałych wyników audytu, to dla nas wielki sukces i powód do dumy - podkreśla Tommy Bengtsson, dyrektor generalny Volvo CE Wrocław. - Znaleźliśmy się w gronie najlepszych organizacji Volvo Construction Equipment w regionie Europy i wśród 10 najwyżej ocenianych zakładów produkcyjnych całej Grupy Volvo.
Volvo CE we Wrocławiu to kompletna organizacja obejmująca pełny proces powstawania koparkoładowarki, począwszy od fazy projektowania i rozwoju produktu, poprzez zakupy komponentów, technologię linii produkcyjnej i produkcję. W Volvo CE we Wrocławiu pracuje obecnie ponad 220 osób. Jednak i tu kryzys dał o sobie znać.
Integralną częścią działalności Volvo CE w Polsce jest oddział testów i prototypów Jaroszowie na Dolnym Śląsku, który rozpoczął działalność też 10 lat temu. Początkowo testy przeprowadzane były tylko na koparkoładowarkach, natomiast od 2004 r. oddział testuje wszystkie maszyny budowlane Volvo.
Nowoczesny design i jakość
Czym koparkoładowarka Volvo różni się od innych maszyn dostępnych na rynku? Przede wszystkim nowoczesnym designem i jakością wykorzystywanych materiałów. Wielu klientów podkreśla, że maszyny z Wrocławia są dzisiaj najlepiej prezentującymi się maszynami na rynku i że był to jeden z powodów, dla których zdecydowali się wybrać właśnie tę ofertę.
Trwałość jest cechą łączącą wszystkie modele maszyn Volvo. Ich struktury zaprojektowane są na lata ciężkiej pracy. Wysoka wydajność maszyn jest kolejną cechą, którą akcentują klienci. Silna część ładowarkowa, sterowanie za pomocą opatentowanego joysticka umożliwiającego multifunkcyjną pracę łyżką ładowarkową i zmianę kierunku jazdy, czy precyzyjna hydraulika części koparkowej dzięki systemowi flow-sharing, to tylko niektóre z zalet maszyn z Wrocławia.
Bezpieczeństwo
Dbałość Volvo o bezpieczeństwo, to przede wszystkim trzypunktowy dostęp do kabiny, bezpoślizgowe stopnie, dostęp serwisowy z poziomu ziemi, światła LED i wiele innych rozwiązań minimalizujących ryzyko wypadków. Według producenta wszelkie porównania wskazują na to, iż ma najlepszą kabinę i pod względem komfortu pracy operatora wyprzedza inne koparkoładowarki na rynku.
Historia koparkoładowarki Volvo
Pierwsza koparkoładowarka Volvo została zbudowana w 1965 roku. Do połowy lat 70. szwedzka firma oferowała cztery różne modele - wtedy pod nazwą BM Volvo. W 1974 r. zadebiutowała wysokowydajna koparkoładowarka BM616, oferowana na dwóch podwoziach: ładowarkowym oraz na bazie traktoru przemysłowego. Część koparkowa została zaprojektowana specjalnie na ciężkie skandynawskie warunki. W 1977 r. wprowadzono wersję z czterema równymi kołami Volvo 646, a po niej do połowy lat 90. produkowane były modele EL70 i EL70C.
2002 rok to otwarcie nowej karty w historii tego produktu w Volvo. Z wykorzystaniem opinii klientów z całego świata opracowano od podstaw nowe modele - początkowo dwa: BL71 i BL61. To tzw. modele sideshift, czyli wyposażone w przesuw boczny części koparkowej, wykorzystywane w Europie, Afryce, Azji i Oceanii. Rok później zadebiutowały modele przeznaczone na rynki obu Ameryk - BL60 i BL70. Były to tzw. modele centermount, czyli wyposażone w część koparkową zainstalowaną centralnie.
Kolejna kluczowa data dla koparkoładowarek tej marki to rok 2011 i nowa seria maszyn. Seria B to przede wszystkim nowy, stylowy design, nowa, jeszcze bardziej przyjazna dla operatora kabina oraz nowe wersje silnikowe. Od 2002 r. koparkoładowarki z Wrocławia pojawiły się w 97 krajach świata. Oprócz kluczowych rynków, takich jak Rosja, Brazylia, Turcja, Francja i Polska można znaleźć je także na Filipinach, w Sierra Leone czy na Mauritiusie. Do produkcji koparkoładowarki Volvo potrzeba blisko dwóch tysięcy komponentów. Niemal 40% wartości wszystkich komponentów pochodzi od dostawców z Polski.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.