Znalezione artykuły: 16
-
750 tysięcy DAF-ów
2007-06-08
Firma DAF Trucks dostarczyła 750-tysięczny pojazd wyprodukowany w Eindhoven (Holandia). Jubileuszowym pojazdem był ciągnik siodłowy XF105 dla firmy De Rijke Group, jednego z wiodących przewoźników świadczących usługi dla przemysłu chemicznego w Europie. Pierwszą ciężarówkę DAF sprzedał 1 września 1949 r. Obecnie holenderska firma ma 14,5 proc. udziału w ogólnoświatowym rynku samochodów ciężkich.Tagi:   daf
-
Coraz więcej wywrotek
2007-06-08
Dominację furgonów na tutejszej giełdzie zaczynają przełamywać używane wywrotki. Klienci poszukujący takiej zabudowy mogli ostatnio wybierać wśród kilkunastoletnich aut, w cenie ok. 20 tys. zł. Większość z nich legitymuje się przebiegami poniżej 200 tys. km i jest dobrze utrzymana.Tagi:   z giełdy
-
Dobre bo tanie?
2007-06-08
Ostatnio klienci nie szukali najtańszych dostawczaków. - Większość osób szukających auta do pracy woli zapłacić trochę więcej i jeździć czymś ze sprawdzoną i trwałą konstrukcją, zainteresowanie najtańszą, polską techniką jest mizerne - stwierdził właściciel Poloneza z 1996 roku, wycenionego na 3,2 tys. zł.Tagi:   samochody dostawcze z giełdy
-
Dwadzieścia Renault Premium Rote do Włocławka
2007-06-08
Firma transportowa Euro-Transchem z Włocławka (woj. kujawsko-pomorskie) nabyła 20 nowych ciągników siodłowych Renault Premium Route 450.18 za ok. 1,5 mln euro (ok. 5,7 mln zł). Jest to jedna z większych dostaw tego typu w kraju w ostatnich miesiącach. Samochody mają 450-konne silniki Dxi11 spełniające normę czystości spalin Euro 5.
-
Jelcz serii 400/600/800 - polska siła bez popytu
2007-06-08
Jelcz klasy ciężkiej ma prostą budowę, ale ma awaryjne silniki. Nie cieszy się popytem na rynku wtórnym. Według nas do największych atutów Jelcza należą: niska cena zakupu, prosta budowa, wiele wersji oraz mocne zawieszenie i mosty napędowe. Minusy to z kolei: wyeksploatowanie i awarie polskich silników, brak zabezpieczenia antykorozyjnego, utrudniony dostęp do niektórych części zamiennych, mały popyt oraz niski komfort jazdy.
-
Kredyt wraca do łask
2007-06-08
Tegoroczny raport ING Banku o sytuacji transportu i logistyki w Polsce głosi, że przychody z transportu będą rosły w tempie 15 proc. rocznie i aż osiemdziesiąt procent firm transportowych zamierza w najbliższym czasie inwestować w tabor. O tych inwestorów banki i leasing stoczą bój. Z ankiety przeprowadzonej przez autorów raportu wynika, że 81 procent transportowców zamierza wyłożyć na to środki własne. Ale aż 79 proc. chce przy tym posiłkować się kredytem, a 63 proc. - leasingiem.Tagi:   trendy rynkowe
-
Mniej Fordów
2007-06-08
Giełdowa oferta Fordów jest teraz nieco mniejsza niż kilka tygodni temu. Mizernie wygląda zwłaszcza podaż dostawczych "maluchów", a zatem Couriera i Escorta Vana. Ładnie prezentują się liczne Transity pochodzące z ostatnich 5-7 lat, gorzej ze "staruszkami". Stan większości Fordów z początku lat 90. wywołuje uśmiechy na twarzach oglądających.
-
Naczepy i przyczepy z Andrychowa
2007-06-08
Spółka Zasław z Zagórza (woj. podkarpackie) produkująca przyczepy i naczepy zakupiła kompleks fabryczny WSW Andoria należący do znanej m.in. z produkcji silników do pojazdów dostawczych firmy Andoria-Mot, która znajduje się w stanie likwidacji. Wartość transakcji wyniosła 33 miliony złotych. W Andrychowie powstanie filia spółki Zasław, w której produkowane będą przyczepy i naczepy.
-
Noce za kółkiem
2007-06-08
Prawdopodobnie tego lata w kraju nie będą już wprowadzane zakazy jazdy aut o DMC powyżej 12 ton w upały. Nareszcie, zapewne tak zareaguje na tę wieść wielu przewoźników, którzy z powodu owych zakazów tracili pieniądze. Radość jednak przedwczesna. Przygotowane już nowe przepisy z góry wyznaczają dni, w które w całym kraju TIR-y nie będą mogły jeździć.Tagi:   przewozy
-
Nowe zakazy jazdy ciężarówek
2007-06-08
Tego lata przewoźnicy nie powinni już być zaskakiwani nagłymi zakazami ruchu pojazdów o DMC powyżej 12 t, wprowadzanymi w upały. Rozporządzenie w tej sprawie jest gotowe i czeka na podpis ministra transportu. Zakazy dla pojazdów o DMC powyżej 12 t mają być z góry ustalone. Dla pojazdów o DMC powyżej 12 t mają być sztywne i obowiązywać od godz. 7 do 22 w dni świąteczne ustawowo wolne od pracy (np. 1 stycznia, Wielkanoc, 1 maja, 3 maja, 15 sierpnia itp.) oraz od 18 do 22 w dni poprzedzające święta. W wakacje, tzn. od najbliższego piątku po 18 czerwca do ostatniej niedzieli przed rozpoczęciem zajęć w szkołach zakaz ma trwać: w piątki od godz. 18 do 22, w soboty - od 8 do 14 i w niedziele - od 8 do 22.Tagi:   przewozy
-
Peugeot Boxer 330 - zawodnik wagi średniej
2007-06-08
Testowany furgon ma średnie wymiary z możliwych do wyboru trzech rozstawów osi i wysokości. Atutami Peugoeta Boxera są naszym zdaniem: szeroka ładownia, elastyczny i oszczędny silnik, skuteczne hamulce, osobne zamknięcie centralnym zamkiem dla kabiny i ładowni i dużo schowków w kabinie. Minusy samochodów dostawczych rodem z Francji to z kolei: słaba widoczność z miejsca kierowcy, hałas dobiegający z ładowni, kłopotliwa regulacja ustawienia fotela kierowcy oraz trudne w otwieraniu i zamykaniu drzwi boczne.
-
Prawdziwe centrum naczepowe
2007-06-08
5.155 mkw. powierzchni użytkowej, z czego 2.800 przypada na serwis, 1.230 na magazyn, 815 na biura, 310 na salon - tak prezentuje się obiekt firmy EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o. w podwarszawskim Ołtarzewie przy ul. Poznańskiej 339, oficjalnie otwarty przed kilkoma tygodniami. Nosi nazwę Cargobull Trailer Center. Firma stworzyła sieć handlową i posprzedażną, dostarcza klientom wszelkich produktów i usług oferowanych przez Schmitz Cargobull AG. To spółka-córka austriackiego przedsiębiorstwa EWT Truck & Trailer Handels GmbH z siedzibą w Kitzbuhel, które jest generalnym przedstawicielem Schmitz Cargobull AG na Polskę, Czechy i Słowację. Schmitz Cargobull AG to, jak wiadomo, jeden z największych, najbardziej liczących się producentów naczep na świecie.
Najpopularniejsze tagi