Znalezione artykuły: 20
-
BOTM dzieli EKMT
2007-12-14
30 listopada w Biurze Obsługi Transportu Międzynarodowego (BOTM) dokonano podziału zezwoleń EKMT (CEMT) na 2008 rok, wśród przewoźników, którzy korzystali z nich w 2007 roku. Zezwolenia przydzielono w proporcji 54 proc. dla pojazdów Euro 3 i 46 proc. dla pojazdów Euro 4. Za każde zezwolenie, na którym przewoźnik zrealizował od stycznia do października 2007 r. średnio co najmniej trzy jazdy miesięcznie, otrzymał jedno zezwolenie EKMT.
-
Delphi w drodze do Euro 6
2007-12-14
Koncern Delphi pracuje nad systemem wtrysku, który pozwoli na osiągnięcie przez silniki wysokoprężne normy Euro 6. Jednak w odróżnieniu od konkurencji, która preferuje wtryskiwacze piezoelektryczne (np. Bosch), technologia Delphi opiera się na wtryskiwaczach elektromagnetycznych.Tagi:   części i serwis
-
Dostawczaki i... skarbówka
2007-12-14
Podaż aut na podlubelskiej giełdzie już dawno nie była tak duża. Na placu z dostawczakami ciasno ustawionych stało prawie 70 wozów. Jak na złość, niezwykłą niespodziankę dla importerów przygotował urząd skarbowy, którego pracownicy sprawdzali każde auto z zachodnimi blachami i skrupulatnie sprawdzali, czy wystawione za szybą ceny pasowały do deklarowanej podczas odprawy wartości sprowadzonego samochodu.Tagi:   z giełdy
-
Dwie albo trzy blokady Volkswagena Craftera
2007-12-14
Samochody pożarnicze to nie tylko te, które są wyposażone w urządzenia do gaszenia ognia. Istotną funkcję pełnią też wozy transportowe, przewożące ludzi i sprzęt. Takim pojazdem jest Volkswagen Crafter z napędem 4x4 firmy Achleitner. Dla pożarniczego Volkswagena Craftera specjaliści Achleitnera zaprojektowali i wykonali system napędu 4x4. Samochód wyposażono w nowy układ napędu na wszystkie koła, ponieważ volkswagenowski 4Motion jest zbyt słaby jak na potrzeby wozu strażackiego.Tagi:   pojazdy i urządzenia specjalne vw
-
John Deere T660 - zbożowa nowość
2007-12-14
T660 jest najnowszym kombajnem zbożowym marki John Deere. Kombajn John Deere T660 dysponuje hederem o szerokości 6.700 mm. Regulacja wysokości stołu następuje na trzech poziomach. Różnica pomiędzy najniższym a najwyższym wynosi 720 mm. Ślimak zasilający ma średnicę 660 mm.Główny bęben młócący ma szerokość 1.670 mm. Zaopatrzono go w dziesięć cepów. Jest też drugi bęben, uzupełniający oraz trzeci, tzw. domłacający. Odpowiednią separację zapewnia sześć wytrząsaczy klawiszowych o łącznej powierzchni prawie 9 mkw.
-
Kupujesz samochód? Żądaj dowodu rejestracyjnego!
2007-12-14
Dokładnie w Boże Narodzenie wchodzi w życie nowy przepis w Kodeksie Drogowym o rejestrowaniu samochodów. - Bez oryginalnego dowodu rejestracyjnego z zagranicy nie zarejestrujemy żadnego auta sprowadzonego z Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Islandii. Auta z innych krajów, np. z USA, będziemy rejestrować na dotychczasowych zasadach - wyjaśniono nam w Wydziale Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim.Tagi:   logistyka trendy rynkowe
-
Kverneland PW/RW - trzy w jednym
2007-12-14
PW/RW to najnowszy pług półzawieszany norweskiej firmy Kverneland. Jest to obracalne urządzenie przegubowe. Producent określa jego walory krótko - to trzy pługi w jednym. Pług PW/RW składa się z przedniej sekcji z ramą główną wykonaną specjalną metodą obróbki cieplnej "heat-treated". W zależności od wersji stosowane są różne profile: rama o profilu 120x200 mm dla wersji 7-, 8-, 9- i 10-korpusowej oraz 200x200 mm dla 10- i 12-korpusowej. Odległość między korpusami wynosi 1.000 mm. Urządzenie, z uwagi na duże gabaryty, z pozoru może wydawać się trudne w prowadzeniu. Nowy pług zaopatrzono jednak w elektroniczne moduły sterujące, ułatwiające kierowanie.
-
MAN F2000 - król przebiegów
2007-12-14
Ten model MAN-a jest uważany za pojazd nie do zdarcia. Na rynku jest wiele egzemplarzy, które bez remontu motoru przejechały ponad półtora miliona kilometrów. I nadal są sprawne. MAN F2000 ma wiele zalet. Wśród nich należy wymienić trwałe, odporne na kiepski ON motory, niezawodne skrzynie biegów i solidne zawieszenie. Minusy to z kolei awaryjne zawieszenie szoferki, drogie w serwisowaniu skrzynie Fuller i Eaton i wycieki oleju z turbiny.
-
McCormick serii C-Max na średnie areały
2007-12-14
Produkowane w Wielkiej Brytanii, jednak wywodzące się z Ameryki traktory marki McCormick powoli zyskują w Polsce na popularności. Nowa seria - C-Max - obejmuje maszyny przeznaczone dla gospodarstw średniej wielkości. Wszystkie jednostki napędowe pochodzą od Perkinsa. Tylko najmniejszy, 3,3-litrowy motor ma trzy cylindry, pozostałe, 4,4-litrowe są czterocylindrowe. W dwóch najmocniejszych wariantach (C95 Max i C105 Max) motory zaopatrzono w turbosprężarkę. Zbiornik paliwa w każdym przypadku jest taki sam, ma poj. 102 l. Napęd przenoszony jest na cztery koła poprzez przekładnię mechaniczną z 24 biegami do przodu i 12 do tyłu (również tzw. biegi pełzające). Maksymalna prędkość ciągnika wynosi 40 km/h.
-
Mercedes Actros 3341 - lekko ospały
2007-12-14
Mercedes Actros to obecnie jeden z najczęściej spotykanych pojazdów na polskich budowach. Postanowiliśmy sprawdzić zalety i wady trzyosiowego podwozia z silnikiem o mocy 408 KM, zabudowanego dwustronnym wywrotem. Okazało się, że to auto ciche i nieźle radzi sobie w terenie, ale prowadzi się je i obsługuje specyficznie. Podsumowując - zalety Mercedesa Actrosa to w naszej ocenie: nieźle wyciszona kabina, wygodny fotel kierowcy i dwustronnie uchylna skrzynia ładunkowa. Minusy to natomiast fakt, że przekładnia Telligent długo "myśli", w ciężarówce trudno dostępne są dźwignie do obsługi wywrotu, a Mercedes ma małe schowki w kabinie.
-
Mitsubishi L200 Sport z homologacją
2007-12-14
W listopadzie Mitsubishi uzyskało homologację ciężarową na L200 Sport z czterocylindrowym turbodieslem common rail 2.5 DI-D o mocy170 KM przy 3.800 obr./min. Są to pikapy z podwójnymi kabinami (Double Cab) i mechanicznymi, pięciobiegowymi skrzyniami. L200 Sport jest dostępny w cenie od 85.238 zł netto, czyli 103.990 zł brutto.Tagi:   mitsubishi samochody dostawcze
-
Nie ma granic!
2007-12-14
Od północy z 20 na 21 grudnia przez granicę z Niemcami, Czechami, Słowacją i Litwą będziemy przejeżdżać bez zatrzymywania się. Mało tego: jeśli tylko przepisy drogowe tego nie wykluczają, granicę będziemy mogli przejechać w dowolnym miejscu, nie tylko przez dotychczasowe przejścia graniczne. To dlatego, że 21 grudnia wchodzimy do strefy Schengen. W jej obrębie nie ma kontroli granicznych.
Najpopularniejsze tagi