Znalezione artykuły: 21
-
Dodatkowe EKMT na 2008 r. podzielone
2008-02-15
Komisja Społeczna Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego podzieliła dodatkowe zezwolenia EKMT na 2008 r. Przewoźnikom, którzy ze względu na zbyt małą liczbę pojazdów Euro 4 otrzymali mniejszą niż w 2007 r. liczbę zezwoleń na rok 2008, przyznano dodatkowo po jednym zezwoleniu Euro 3. Przydziału dokonano na podstawie rankingu wykorzystania już posiadanych zezwoleń EKMT.Tagi:   przewozy
-
Dofinansowania na rozwój
2008-02-15
Firmy z branży budowlanej mogą liczyć na spore dofinansowanie z unijnych funduszy strukturalnych przyznanych Polsce na lata 2007-2013. Przyjmowanie wniosków o dotacje ruszy już w marcu, pozostało więc niewiele czasu na przygotowanie odpowiednich projektów. Firmy budowlane mogą ubiegać się o dofinansowanie w wojewódzkich regionalnych programach operacyjnych, które są przeznaczone dla mikro-, małych oraz średnich przedsiębiorstw i obejmują inwestycje o wartości do 8 mln zł netto. Z zasady w projekcie trzeba wykazać, że planowana inwestycja w środki trwałe zaowocuje skokiem technologicznym, zwiększeniem konkurencyjności danej firmy bądź rozszerzeniem jej dotychczasowej działalności.Tagi:   dofinansowania maszyny budowlane
-
Dolar, euro i... rentowność w dół
2008-02-15
Najtańszy od trzynastu lat dolar za niecałe 2,5 zł i euro za niewiele ponad 3,5 zł - to, co cieszy polskich importerów, jest jednocześnie zmorą polskich międzynarodowych przewoźników drogowych. Mocna złotówka zmniejsza bowiem rentowność ich przedsiębiorstw. Negatywnym efektem mocnego złotego jest spadek liczby zleceń na transport z Polski do Europy Zachodniej. Wysoki kurs naszej waluty dobija polskich eksporterów. Stają się coraz mniej konkurencyjni dla partnerów z Zachodu, więc eksportują mniej.Tagi:   przewozy
-
Dynapac PL2000 LS pożera asfalt i beton
2008-02-15
Dynapac PL2000 LS jest frezarką gąsienicową z napędem hydraulicznym i bębnem napędzanym mechanicznie. Maszyna wyposażona w system transportu urobku do przodu służy do frezowania asfaltu i betonu. W Polsce jest oferowana od blisko roku. Maszynę porusza sześciocylindrowy wysokoprężny silnik Cumminsa o mocy 607 KM, z turbodoładowaniem i intercoolerem. Napęd przekazywany jest do czterech gąsienic z elastomerowymi napinaczami poprzez siłowniki hydrauliczne zintegrowane z przekładniami planetarnymi i elektronicznym systemem kontroli prędkości.
-
Iveco Stralis Active Space czyli średnia europejska
2008-02-15
Stralis nie jest pojazdem bardziej awaryjnym niż uznana niemiecka konkurencja - mówią mechanicy, jest zaś tańszy w zakupie. Na rynku wtórnym przegrywa konkurencję, ale głównie za sprawą gorszej opinii o włoskiej marce, na którą zapracowali jego poprzednicy. W naszej ocenie Iveco ma sporo zalet. Należą do nich ogólna żywotność, wytrzymałe i oszczędne silniki, duża szoferka i niska cena zakupu. Minusy to z kolei: nie najlepsza jakość wykonania kabiny i jej zawieszenia oraz awarie elektroniki.
-
Kärcher ICC 2 - czyścioszek z przegubem
2008-02-15
Na polski rynek trafiła właśnie nowa maszyna firmy Kärcher. ICC 2 jest samojezdną zamiatarką przeznaczoną głównie do pracy w ciasnej zabudowie miejskiej. ICC 2 może pracować z zastosowaniem dwóch lub czterech szczotek czołowych. W drugim przypadku istnieje możliwość sterowania szczotkami zewnętrznymi, a tym samym zwiększania szerokości pracy zamiatarki. Maksymalnie wynosi ona 2.350 mm, natomiast w wersji bazowej (dwie szczotki) 1.500 mm.Tagi:   pojazdy komunalne
-
MAN czyli w eksporcie siła
2008-02-15
O ponad 7 proc. wzrosła w ub.r. produkcja autobusów w polskich fabrykach. Jak wynika z opublikowanych właśnie danych monitorującej rynek firmy Infobus, bramy krajowych zakładów opuściło w 2007 roku łącznie 3.617 pojazdów, czyli o 214 więcej niż rok wcześniej. Pojazdy trafiły w zdecydowanej większości do zagranicznych klientów, eksport stanowi ponad dwie trzecie łącznej produkcji (2.599 egz).
-
Mało dostawczaków
2008-02-15
Ten, kto w niedzielę szukał tu małego dostawczaka, kończył obchód placu z nieciekawą miną. Wśród samochodów klasy Mercedesa Vito wybór był mizerny, a w alejce z wozami na bazie aut osobowych stały tylko dwa egzemplarze. Obydwie oferty to wozy pochodzące z flot zachodnich firm, w niezłym stanie i serwisowane, ale z pokaźnymi przebiegami jak na swój rocznik.Tagi:   samochody dostawcze z giełdy
-
Mercedesem Viano dobry na szosę
2008-02-15
Z Mercedesa Viano 4MATIC będą zadowoleni pasażerowie, bo miejsca mają sporo, a komfort prawie jak w limuzynie. Kierowca zaś doceni napęd 4x4 poprawiający bezpieczeństwo jazdy, ale zauważy gorsze osiągi auta w porównaniu z tylnonapędowym i poczuje większe przechyły nadwozia na zakrętach. Te zalety są niezwykle istotne - Mercedes nie ustrzegł się jednak również kilku mankamentów. Należą do nich: zbyt małe lusterka boczne, przednie słupki ograniczające widoczność, bujanie nadwozia na zakrętach oraz wlew paliwa odkręcany tylko po otwarciu drzwi kierowcy.Tagi:   mercedes samochody dostawcze
-
Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid do zielonej strefy
2008-02-15
Koncern Daimler AG to obecnie lider wśród producentów pojazdów użytkowych z napędem hybrydowym. Właśnie w Japonii do seryjnej produkcji weszło jego najnowsze dziecko: Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid, czyli lekka ciężarówka z napędem hybrydowym. Niebawem ten samochód ma się pojawić również w Europie. Jak informuje producent, energia zgromadzona w akumulatorach zapewnia działanie silnika elektrycznego na dystansie ok. 200 km jazdy non stop (bez wspomagania motoru spalinowego).Tagi:   mitsubishi samochody ciężarowe
-
Mniej "chrzczonego" paliwa na stacjach
2008-02-15
Inspekcja Handlowa opublikowała raport na temat jakości paliw w 2007 roku. Wynika z niego, że w porównaniu do roku 2006 poprawie uległa jakość benzyny i oleju napędowego. Przebadane próbki benzyny nie spełniały norm w 2,3 proc. przypadków (rok wcześniej 2,8 proc.), jeśli chodzi o olej napędowy było to jedynie 0,62 proc., przy 1,36 proc. w roku 2006. Znacznie gorzej wypadły natomiast wyniki przeprowadzonej po raz pierwszy kontroli stacji sprzedających LPG.Tagi:   trendy rynkowe
-
Można bez ogranicznika?
2008-02-15
Mariusz Kozioł, przedsiębiorca z Radomia, zamiast koncentrować się na pracy, studiuje przepisy o ogranicznikach prędkości. - Wychodzi na to, że muszę mieć ogranicznik w Roburze zarejestrowanym po raz pierwszy w 1988 roku - mówi. - To dramat, bo taki ogranicznik jest droższy od mojego auta, ale chyba znalazłem wyjście!
Najpopularniejsze tagi