Znalezione artykuły: 18
-
Dostawczak z ambicjami
2008-06-27
Niektórzy plasują Mercedesa Vario w grupie niewielkich ciężarówek, inni mówią o nim jak o typowym dostawczaku. Jak zwał tak zwał, to jedno z najbardziej funkcjonalnych aut użytkowych na rynku. Mercedes Vario ma kilka zalet, ale i sporo wad. Na plus tego dostawczaka przemawiają solidna konstrukcja podwozia, trwały silnik i małe spalanie. Minusy to z kolei łamliwe resory, kłopoty z rdzą oraz problemy z hamulcem ręcznym.
-
Dużo furgonów w Gliwicach
2008-06-27
Zainteresowani kupnem furgonów mogą na tutejszą giełdę przyjeżdżać niemal w ciemno - dostawczaków z taką zabudową jest tu bowiem najwięcej. Na placu królowały furgony, od kilkunastoletnich do rocznika 2006. Tym razem największym zainteresowaniem cieszyły się auta ze średniego przedziału wiekowego, siedmio- i dziewięcioletnie, w cenach poniżej 30 tys. zł.Tagi:   z giełdy
-
JCB Vibromax VMT 160 - miejski walczyk
2008-06-27
Najmniejszy z tandemowych walców wibracyjnych JCB miał polską premierę na majowych targach Autostrada-Polska. JCB Vibromax VMT 160 ma bezpośredni hydrostatyczny napęd obu bębnów i nadaje się do zagęszczania w najtrudniej dostępnych miejscach. Do napędu najmniejszego walca serii Vibromax wybrano trzycylindrowy wysokoprężny silnik Kuboty o pojemność 719 ccm i mocy 19 KM. Jednostka znajduje się z przodu maszyny pod podnoszoną maską, co zapewnia łatwy dostęp do punktów serwisowych i skraca czas obsługi. Napęd przenoszony jest bezpośrednio przy pomocy hydrostatyki na bębny. Wibracje mogą być przenoszone do obu bębnów bądź też do jednego z nich. Częstotliwość i amplituda wibracji kontrolowane są przez system elektroniczny.
-
Kontenery i skrzyniowe w Przeźmierowie
2008-06-27
Furgony nadal dominują na placu, jednak w minioną niedzielę nie mogli narzekać również poszukujący aut z zabudowami skrzyniowymi i kontenerowymi. Niektóre z nich przyjechały na plac nawet z woj. ościennych. Najstarsze samochody pamiętały przełom lat 80. i 90., a jedyny argument przemawiający za ich zakupem to cena.
-
Mali przewoźnicy nie chcą winiet
2008-06-27
W roku zaoszczędzę ponad 7 tys. złotych! - mówi mały przewoźnik krajowy, który sprzeciwia się protestom dużych przewoźników przeciwko planom zniesienia winiet. - Dlaczego jako mała firma mam dotować duże przedsiębiorstwa? - pyta. Przewoźnicy, których pojazdy korzystają z autostrad, protestują, bo po zmianach będą płacić więcej. Np. za przejazd odcinkiem A2 między Koninem i Nowym Tomyślem teraz płaci się maksymalnie 27 zł, bo tyle kosztuje najdroższa winieta dobowa. Po zniesieniu opłat będzie to kosztowało około 163 zł, bo tyle płaci się na bramkach.
-
Maszyny budowlana drożeją
2008-06-27
Załamanie rynku pojazdów do transportu międzynarodowego widać w naszych ogłoszeniach. Dobrze jednak w dalszym ciągu trzymają się pojazdy budowlane i całkiem nieźle dystrybucyjne. Ceny tych ostatnich ze stycznia w porównaniu z tymi z maja są bardzo zbliżone, a spadki wynikają jedynie ze zwiększonych średnich przebiegów. Produkty spożywcze zawsze bowiem muszą trafić do sklepów. Utrzymanie cen w tym segmencie da się także zauważyć podczas porównania cen w ogłoszeniach AMT. Wciąż drożeją pojazdy budowlane, niektóre starsze, takie jak Mercedesy SK nawet o 15 procent, a innych ceny nie spadają.Tagi:   maszyny budowlane mercedes
-
Mało kupujących na giełdzie
2008-06-27
Z początkiem wakacji giełda wyhamowała. W ostatnią niedzielę oglądano niemal wyłącznie furgony o DMC do 3,5 t, w cenach ok. 25-35 tys. zł. Konkretnych kupujących było jednak niewielu. Niska frekwencja potencjalnych klientów sprawiła, że oferujący dostawczaki, by zainteresować giełdowiczów sprzedawanym wozem, częściej niż przed kilkoma tygodniami przekonywali o jego dobrym stanie technicznym.Tagi:   z giełdy
-
Nowe parkingi dla ciężarówek
2008-06-27
Ministerstwo Infrastruktury planuje budowę kilkudziesięciu parkingów dla samochodów ciężarowych wzdłuż głównych krajowych szlaków komunikacyjnych. Plan budowy parkingów MI ma stworzyć wspólnie ze Zrzeszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. ZMPD zebrało już od swoich członków sugestie i wskazówki dotyczące proponowanych przez przewoźników lokalizacji nowych miejsc postojów.Tagi:   inwestycje samochody ciężarowe
-
Pikapy w akcji
2008-06-27
W polskich salonach sprzedawanych jest pięć pikapów z napędem 4x4: Ford Ranger, Mitsubishi L200, Nissan Navara, SsangYong Actyon Sports i Toyota Hilux. Porównaliśmy ich napędy. Wspólną cechą tych pięciu wozów jest przekazywanie momentu zawsze na tył i dołączanie przedniej osi. W większości przód jest dopinany na sztywno. Chlubny wyjątek to Mitsubishi L200.
-
Renault Kangoo II - naprawdę dla pięciorga
2008-06-27
Ożywienie na rynku kombivanów. Takie auta wymyślili w drugiej połowie lat 90 Francuzi, a teraz wszystkie francuskie marki wprowadzają nowe modele. Pierwsze uczyniło to Renault, które od kwietnia sprzedaje Kangoo II, a konkurenci właśnie wprowadzają na rynek drugie generacje Citroena Berlingo i Peugeota Partnera. Jakie atuty ma Renault Kangoo II? W naszej ocenie są to: duża ładowność, przestrzeń dla trzech pasażerów z tyłu, proste i szybkie składanie kanapy. Minusy Renault to z kolei: szumy opływowe, kiepskie przyspieszenia i spore testowe spalanie ON.
-
Renault Premium Lander pod betonomieszarkę
2008-06-27
Renault Trucks wprowadziło do sprzedaży w kwietniu tego roku czteroosiową wersję budowlanego Premium Landera. Podczas jazd testowych w kopalni odkrywkowej w Krzeszowicach w województwie małopolskim mieliśmy okazję przekonać się o możliwościach nowego pojazdu. Do tej pory Renault oferowało Landera w wersjach 4x2, 6x2 i 6x4 jako ciągniki siodłowe i podwozia. Od kwietnia tego roku ten pojazd można zamawiać także jako podwozie w wersji 8x4. Ponieważ terenowe napędy w tej ciężarówce nie są dostępne, wersja czteroosiowa jest przewidziana raczej pod zabudowy betonomieszarek niż pod wywrotki. Podstawową zaletą Premium Landera 8x4 w porównaniu do Keraksa 8x4 jest niższa o około 1,2 tony masa własna, która przekłada się na większą ładowność, można więc montować na nim największe z dostępnych betonomieszarek.
-
Stop nieuczciwym przewoźnikom!
2008-06-27
Zdaniem członków Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego, sytuacja, jaka wytworzyła się w ostatnim czasie na rynku transportowym, zmusza do podjęcia radykalnych działań. Na kryzys, ich zdaniem mają wpływ nie tylko stale rosnące ceny paliw, ale również postawa wielu przewoźników, którzy nie zważając na koszty i logikę prowadzenia biznesu, zaniżają stawki.Tagi:   przewozy
Najpopularniejsze tagi