Znalezione artykuły: 10

  • 6 biegów w SsangYong Actyon Sports 2.0 Xdi 6 biegów w SsangYong Actyon Sports 2.0 Xdi 2009-01-09
    Automat Actyona Sports, dostępny na polskim rynku od maja 2008 r., ma sześć biegów, dwa więcej niż poprzedni. Zwiększa komfort pracy kierowcy, tym bardziej że standardowy, pięciobiegowy manual bywa mało precyzyjny. Jednak z nowym automatem pikap nie ma "kopyta". Podczas naszych testów na plus pikapowi SsangYong zaliczyliśmy miękką pracę automatu, zimowy tryb skrzyni oraz skórzane fotele w seryjnej wersji. Minusy koreańczyka to słaby zryw, mała ładowność oraz regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie.
    Czytaj całość
  • Dacia Logan Van i Pick-up - nowości na rynku Dacia Logan Van i Pick-up - nowości na rynku 2009-01-09
    Dacia wprowadza na rynek dwa nowe samochody dostawcze: Logan Van i Logan Pick-up. Logan Van jest dostępny na rynku rumuńskim i bułgarskim już od lutego 2007 roku, a Pick-up od marca 2008 r. W polskich salonach powinny się pojawić na początku lutego.
    Czytaj całość
  • MAN kupił VW Truck & Bus Brazylia MAN kupił VW Truck & Bus Brazylia 2009-01-09
    Koncern MAN AG odkupił od Volkswagen AG przedsiębiorstwo VW Truck & Bus z siedzibą w Resende (Brazylia). Przejęcie przedsiębiorstwa wartego 1.175 mln euro nastąpiło 1 stycznia. VW Truck & Bus od roku 1996 produkuje w Resende samochody ciężarowe i autobusy.
    Czytaj całość
  • Maszyny budowlane na europejskich targach Maszyny budowlane na europejskich targach 2009-01-09
    W tym roku w Europie imprezy targowe odbywać się będą w 350 miastach, a łączna liczba wystaw międzynarodowych oraz ogólnokrajowych szacowana jest na 4 tysiące. Kilkadziesiąt z nich to targi budowlane, na większości z nich obejrzeć będzie można maszyny budowlane. Już w styczniu monachijskie Bau - Międzynarodowe Targi Materiałów Budowlanych, Systemów Budowlanych i Materiałów do Renowacji.
    Czytaj całość
  • Na czeskich drogach zimowe opony obowiązkowe Na czeskich drogach zimowe opony obowiązkowe 2009-01-09
    W krajach skandynawskich wyposażanie autobusów i samochodów ciężarowych w opony zimowe jest powszechne. Liczba krajów, które wprowadzają obowiązkowe stosowanie opon zimowych, stale się powiększa, np. w ubiegłym roku dołączyły do tego grona Czechy. Od lipca 2008 obowiązuje tu znowelizowane prawo o ruchu drogowym, które nakłada na uczestników ruchu stosowanie ogumienia z oznaczeniem M+S w okresie od 1 listopada do 30 kwietnia. Dla pojazdów powyżej 3,5 t dodatkowo nałożono wymóg stosowania opon o minimalnej głębokości nie mniejszej niż 6 mm.
    Tagi:   opony
    Czytaj całość
  • Niemieckie i chińskie żurawie mają popyt Niemieckie i chińskie żurawie mają popyt 2009-01-09
    W zeszłym roku padł w Polsce rekord sprzedaży nowych samojezdnych żurawi - kupiliśmy ich ponad 100 sztuk. Sprzedawały się zarówno małe maszyny o udźwigu 16 ton, jak i gigantyczne, potrafiące udźwignąć 750 t. Pierwsze miejsce pod względem sprzedaży mobilnych żurawi w zeszłym roku zajął importer niemieckich dźwigów, firma Liebherr Polska z Mikołowa. Drugie miejsce przypadło łowickiemu Hortpakowi, który oferuje chińskie żurawie marki XCMG. Chińskie maszyny są popularne w Polsce z uwagi na swoje duże możliwości oraz umiarkowaną cenę - za model QY25 trzeba zapłacić około 550 tys. zł netto, konkurencyjne niemieckie dźwigi są o około połowę droższe.
    Czytaj całość
  • Nissan NV2500 Concept i NV200 Concept - jeżdżące biura Nissan NV2500 Concept i NV200 Concept - jeżdżące biura 2009-01-09
    Nissan North America, Inc. (NNA) na specjalnym pokazie dla przedstawicieli mediów zorganizowanym w siedzibie Północnoamerykańskiego Centrum Technicznego Nissan (NTCNA) w stanie Michigan zaprezentował niedawno model NV2500 Concept. Nowy pojazd jest przykładem oryginalnego podejścia do projektowania samochodów dostawczych oraz zapowiedzią przyszłej oferty Nissana na rynku pojazdów dostawczych w Ameryce Północnej. Nowe pojazdy dołączą do globalnej oferty samochodów dostawczych Nissana, reprezentowanej przez modele z różnych segmentów o dopuszczalnej masie całkowitej od 7.200 do 8.775 kg włącznie.
    Czytaj całość
  • Pół miliona Mercedesów Vito/Viano z Vitorii Pół miliona Mercedesów Vito/Viano z Vitorii 2009-01-09
    W grudniu z linii montażowej zakładu Daimler AG w Vitorii (Hiszpania) wyjechał 500-tysięczny model Mercedesa Vito/Viano. Czarne Viano 3.0 CDI trafiło do nabywcy z holenderskiego Utrechtu. Produkcja drugiej generacji vanów Vito i Viano rozpoczęła się w Hiszpanii w 2003 r. Zakład w Vitorii należy do najbardziej doświadczonych europejskich fabryk produkujących samochody dostawcze.
    Czytaj całość
  • Volkswagen Caddy - markowy z minusami Volkswagen Caddy - markowy z minusami 2009-01-09
    Samochody dostawcze marki Volkswagen Caddy, trzeciej generacji startowały z wysokiego pułapu. Poprzednicy, a zwłaszcza auta z lat 1995-2003, nadal cieszą się sporym powodzeniem, zbierając pozytywne opinie użytkowników. Najnowszy Volkswagen ma jednak nieco mankamentów. Należą do nich: kiepskie materiały wykończeniowe w kabinie, mała trwałość amortyzatorów oraz dokuczliwy hałas podczas jazdy. Do zalet dostawczaka rodem z VW należą: ekonomiczny silnik, funkcjonalne wnętrze części osobowej i ładunkowej i efektywna skrzynia biegów o znikomej awaryjności.
    Czytaj całość
  • Volvo wybrane, czyli pewniejsze Volvo wybrane, czyli pewniejsze 2009-01-09
    Volvo Trucks wprowadziło w Polsce specjalny program sprzedaży wyselekcjonowanych pojazdów używanych pod nazwą "Wybrane Używane Samochody Ciężarowe Volvo". Pierwsze takie pojazdy w ofercie sieci Volvo Truck Center Polska (VTC) pojawiły się w listopadzie 2008 r. i trafiły już do nabywców. W wybranych krajach europejskich (np. Belgia, Francja, Hiszpania, Norwegia) program ten, pod nazwą "Volvo Selected Used Trucks", działa już od wiosny 2007 r. Objęte są nim tylko pojazdy marki Volvo, nie starsze niż 6-letnie. Muszą posiadać szczegółową dokumentację dotyczącą historii obsługi serwisowej, a także uzyskać pozytywny wynik przeglądu technicznego (200 punktów kontrolnych). Przegląd obejmuje m.in. kompleksową diagnostykę silnika, układu hamulcowego czy sprawdzenie pojazdu pod kątem występowania usterek funkcjonalnych oraz widocznych uszkodzeń. Bieżnik przednich opon musi wynosić min. 8 mm, a tylnych 10 mm.
    Czytaj całość
Najpopularniejsze tagi